Nová image Jaguaru nevychází dle plánů. Firma asi změní marketingovou agenturu
Minulý rok přišel Jaguar s novým logem i marketingovou strategií. Moc velké chvály se za ni nedočkal, tradiční britská značka založená v roce 1935 se v ní totiž zbavila veškerých odkazů na dosavadní historii. Možná to byl krok vedle a Britové nejspíše hledají novou marketingovou agenturu.
Jaguar právě prochází zásadní transformací v čistě elektrickou luxusní značku. V jeho rámci dokonce na více než rok přestala vyrábět nová auta a na letošek se chystá uvedení prvního novodobého modelu. Mezitím však automobilka stihla představit nové logo a celou vizuální identitu. Jaguar už nechce být „jen“ značkou aut, nýbrž luxusním brandem, něco jako Hermès nebo Louis Vuitton.
Rebranding ale šokoval, z tradiční image britské prémiové značky nezůstalo téměř nic a místo toho nastoupily pastelové barvy a videa s osobami neurčitého pohlaví. Rawdon Glover, provozní ředitel Jaguaru, tento přístup označuje „copy nothing“, tedy „nekopírovat nic“, a při zadání k práci na znovuzrozené značce Jaguar designéři dostali zadání, aby zapomněli na veškerou minulost, soustředili se na modernismus, ale přenesli esenci Jaguaru takového, jaký byl kdysi, do nové doby.
Novou podobu a marketingovou kampaň vede agentura Accenture Song, společně s další agenturou Spark44. S Jaguarem mají smlouvu podepsanou do poloviny roku 2026. Možná ale skončí předčasně, protože britská značka oznámila, že „přezkoumá svou globální marketingovou strategii“. Což převedeno do lidské řeči znamená, že není zcela spokojena s výsledky té současné a nejspíše hledá novou marketingovou agenturu.
Současná kampaň se ostatně setkala s dost ostrou kritikou, po tom co barevná videa neměla téměř žádný odkaz nejen na Jaguar samotný, ale ani na automobily obecně. Na to značka reagovala docela předvídatelně tím, že nenávist byla vedena „odpornou nenávistí a netolerancí“. Dobře nebylo přijato ani nové logo značky, nahrazující ikonickou kočkovitou šelmu. Úplně pozitivně nebyl přijat ani koncept Jaguar Type 00, který automobilka označila jako „nebojácně kreativní“ ale také přiznala, že „nebude milován každým“.
Se zprávou o plánované změně agentury přišel britský web Telegraph, který se Jaguaru i agentury Accenture Song na plány zeptal. Jaguar v odpovědi odmítá změnu strategie a i nadále prý bude pokračovat s Accenture Song. Agentura samotná na dotaz neodpověděla.

Zdroj: Telegraph, Zdroj fotek: Jaguar, Zdroj videa: Jaguar