Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Kia K8 je pohlazením na duši. V době SUV přichází s tradiční karoserií

Kia K8
Kia K8
Kia K8
Kia K8
41 Fotogalerie
Ondřej Šámal

Korejci představili zmodernizovanou podobu svého velkého sedanu K8. Ten dostal tvář s vertikálními světlomety, které jsou poznávacím znakem vrcholných modelů značky Kia.

Tři roky stará podoba Kie K8 v přední části připomínala novou generaci Fordu Mondeo, respektive její hypotetický design. Po faceliftu, který se teď představil, má luxusní sedan blíže k SUV Sorento a elektrické Kie EV9.

Návrháři totiž přepracovali celou přední část. Místo rozměrné masky jsou na „obličeji“ vozu pouze decentní štěrbiny. Úzká horizontální světla vystřídaly vertikálně orientované reflektory, což už známe z výše zmíněných SUV.

Vzadu se toho změnilo málo. Například zmizely koncovky výfuku, nárazník je tudíž lehce přepracovaný, koncová světla pak mají osvěženou grafiku. Co u faceliftů moc obvykle nebývá, jsou zvětšené přední a zadní převisy (hlavně díky jiným nárazníkům).

Ačkoliv jsou změny exteriéru poměrně výrazné, kabina se proměnila snad ještě více. Jestliže původní provedení se mohlo pochlubit docela konzervativní palubní deskou, novinka už respektuje aktuální trendy, které mimo jiné velí, že stále větší displeje už nejsou integrované do palubky, nýbrž stojí samostatně. Centrální obrazovka je navíc fyzicky spojena s monitorem před řidičem, jako to známe třeba z elektrického EV9. Kia K8 se dočkala také většího množství měkčených materiálů a standardních deseti airbagů.

Standardní pohon předních doplňuje čtyřkolka. O pohon se stará atmosférický zážehový čtyřválec o objemu 2,5 litru s výkonem 146 kW a točivým momentem 248 Nm. Zajímavější je ovšem opět atmosférický, avšak tentokrát již šestiválcový agregát 3.5 s 221 kilowatty a 359 newtonmetry, který lze kombinovat pouze s pohonem obou náprav.

Video placeholder
Kia EV9 • Zdroj: Kia

Vedle toho je ovšem k dispozici také 3,5litrový šestiválec na LPG se 177 kW a 313 Nm. Posledním pohonem je hybrid kombinující čtyřválcovou šestnáctistovku s turbodmychladem T-GDI se 169 kW a 265 Nm (tohle spojení známe třeba z Kie Sportage).

Na domácím, jihokorejském trhu Kia K8 startuje na překvapivě zajímavé částce. Základ totiž vyjde v přepočtu na 631.000 Kč. Za vrcholné provedení si Kia účtuje okolo 873 tisíc korun. Už jen proto zamrzí, že se tenhle zajímavý model nedostane i do Evropy, byť za vyšší cenu. Třeba jako alternativa k Toyotě Camry.