Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Škoda Superb: shrnutí známých faktů (doplněny nové oficiální informace)

Ondřej Láník
Diskuze (229)
Optimismus, který se firmou nesl před premiérou první generace, je nyní zpět. Velká Škoda sice ani tentokrát nebude mít pod kapotou osmiválec, ale zajímavých novinek je ve voze dost.

Nová vlajková loď Škody se představí příští rok v Ženevě, ale už minulý týden absolvovali první novináři testovací jízdy s maskovanými vozy v USA.

První a očekávanou novinkou je změna koncepce uspořádání pohonu. Motor už není uložen vpředu podélně, ale napříč. Hardwarem se stanou komponenty přepracované koncernové platformy PQ35, kterou využívá i menší Octavia. Superb opět narostl, i když na konkrétní hodnoty si budeme muset ještě počkat. Potvrzena je kombinovaná konstrukce karoserie sedan/liftback, která je údajně chráněna patentem. Zadní výklopné víko lze otevřít buď jako u sedanu nebo jako liftbacku (jako u Octavie) i se zadním sklem. Pětisetlitrový zavazadelník je proto na rozdíl od konvenčních sedanů snadno přístupný.

Motorová paleta se skládá z toho nejlepšího, co momentálně Volkswagen má na skladě. Motory 1,4 TSI i 1,8 TSI dostal právě Passat a budou jádrem benzinové nabídky i v Superbu. Prozatím není jasné, jaké výkonové verze Superb dostane, protože například čtyřválec 1,4 TSI se vyrábí již dnes s výkony 90, 103 a 125 kW a 1,8 TSI je v nabídce se 118 a 125 kW (a další verze se mohou ještě objevit). Chybět pochopitelně nesmí ani 2,0 TFSI z Octavie RS. Prestižním vrcholem pak bude velkoobjemový šestiválec 3,6 FSI, který se nyní montuje do Touaregu a chystá se do Passatu R36. Pro Superb by se měl tento motor dodávat výhradně s pohonem všech kol, očekává se opět mezinápravová spojka Haldex, známá z Octavie. Vznětové motory budou podle německého AMS, mimo základní 1,9 TDI PD, sázet již jen na - pro Škodu novou - techniku vstřikování common-rail. Zůstane však zřejmě jen u čtyřválců 2.0 TDI CR (103 resp. 125 kW).

Novinkou pro Škodu a údajně i pro VW Group budou adaptivní světlomety, které osvětlovanou plochu samočinně mění v závislosti na rychlosti jízdy a jízdním režimu. Superb má mít v seznamu příplatkové výbavy také vyspělý systém samočinného parkování.

Škoda Auto dnes (8.11.2007) vydala tiskovou zprávu, ve které jsou podrobnosti o nové světelné technice nového Superbu:

"Pro novou generaci modelu Superb je připravena řada technických novinek a zajímavých řešení. Jednou z nich jsou bi-xenonové světlomety s funkcí AFS včetně výsuvných integrovaných ostřikovačů světlometů, senzoru automatického spuštění stěračů a displeje „MAXI DOT“. Zkratka AFS (Adaptive Frontlight System) označuje systém adaptivních předních světlometů. Systém řízení předních světlometů využívá možnosti měnit geometrii světelného svazku předních světlometů, a tím přizpůsobit osvětlení před vozidlem různým jízdním situacím. Tento vysoce pokrokový systém doplňují funkce natáčecích světlometů, odbočovacích světel a funkce dynamické regulace sklonu světlometů. Spojením všech těchto funkcí vznikl sofistikovaný systém dynamicky se měnícího osvětlení vozovky, které významně zvyšuje bezpečnost jízdy, neboť na lépe osvětlené překážky může řidič reagovat dříve."

Další technické detaily a nabízené motorizace budou zveřejněny při světové premiéře nové generace modelové řady Superb, která proběhne na autosalonu v Ženevě na jaře 2008.

Ve Frankfurtu naznačil tehdejší předseda představenstva Škody, Detlef Wittig, že se můžeme těšit i na kombi.

Krátké jízdní zkušenosti jsme zveřejnili v pátek v článku Škoda Superb: první jízda s novou generací.

Ondřej Láník
Diskuze (229)
11. 11. 2007 04:22
Re: Design
:yes: PRESNE TAK! Me se ten superb taky nelibi a zadni svetla? Pravdepodobne nasli inspiraci u jine automobilky >:D
Avatar - SpiderJ
10. 11. 2007 12:14
Re: Víte jak to píše moje sekretářka?
:yes: ;-)
9. 11. 2007 16:43
Re: SUPER B-OREC
To ne. Ale je nutno vyvažovat. Víš, všude čtu, jak jsou frantíci nespolehlivý, nedokonalé slícování, vadná kulisa řadičky,problémy s elektrikou atd, atd. Ano, i na mém pažoutovi se mi po předání potkávali sterače, podělalo se rádio a co...? Prkotiny. Podstatné jsou klady o ketrých se nemluví a jsou odsunovány do pozadí: Svezl tě někdy někdo Lagunou??? Mě ano. A kdyby nebyla P 307 v akci, tak bych čekal na dobrou Lagunu. A proč??? Protože tam, kde Octávka, Opel, Volcvagen i Pežot a jiné tzv. etalony v této třídě uskakují, drncají, nadhazují *, přenášejí rázy do páteře, se Laguna povznese, lehce zavlní a človíček si vrní v komfortu. Považuji komfort za základní hodnotu a vzpomínám na moji starou Feldu v kombíku, která se jenom lehce nadnášela tam, kde ostatní drnčí a nadskakují. I ten můj nový francouzký krám, nad kterým kde kdo pokřikuje cosi o nesportovním a měkkém podvozku. Alespoň je v něm skvělý pocit prostoru a svobody. Tedy francouz pro mě znamená originální design, komfort a prostor, přičemž na prostřední kladu důraz.Neberu koncernovým vozům jisté kvality v oblasti spolehlivosti, technické inovace, ale je to šeď, šeď. šeď - mimo nových škodovek - tam je designová originalita exteriéru nepopiratelná. Jde prostě o to, aby se tady na Pežouty jenom nenadávalo, ale je třeba též chválit a hájit jejich přednosti. A budu -li přehánět, budiž. Čeká Vás pořádná recenze na 307 SW a bude tam pár věcí, které ještě nikdo nekomentoval ( i těch negativních).Ale fanatik nejsem!!!! Taliban je GTI >:D
9. 11. 2007 10:20
Re: nehnevajte sa ale........
Souhlas.Nejlíp vydělané peníze jsou ty ušetřené.
9. 11. 2007 09:02
Je zřejmé, že Škoda je drahá, ale taky si to může dovolit.
Ano, může si to dovolit. Jediné autosalony, které Vám zuřivě netlačí akce a slevy jsou Škodovky a Kia se Ceedem. Nevím jak Japonci.( V porovnání s frantíky, kde význam ceníkové ceny je nulový.I Volcvagen se přehání v poslední době v akcích.) Akce deformují trh a spotřebitel se hůře orientuje. To, že Škodovka ceny drží a je relativně drahá a přitom se za stejné peníze dají koupit lepší vozy, např. již zmiňované Toyoty je zapříčiněno stále přetrvávajícím konzervatismem skupiny zákazníků, mediální masáží, širokou dostupností, snahou nevybočovat a neriskovat, zvykem, nedostatkem informací, dostupností servisu, patriotismem, atd. je to hodně a ..... buďme rádi!!!! Nemusí se nám líbit spojení s obludou Volcvagen, ale je fakt, že Škoda patří k tahounům českého průmyslu a pokud se zde vyrábí a profitují na tom stovky českých subdodavatelů je i přínosem nástup nového modelu. Ale jak říkám, bez fanfár a omdlévání. BMW 535d to není a nebude.