TEST Škoda Superb: první jízda s novou generací
Nový Superb jsme si mohli prohlédnout a vyzkoušet během testovacího programu prototypů, který probíhá v kalifornském Death Valley, Údolí smrti.
Naše návštěva měla dvě omezení: nesměli jsme fotografovat interiér a vozy bohužel dostaly maskování přední a zadní části.
Po pár minutách za volantem jsme zjistili, že nový Superb nabízí opravdu parádní jízdní komfort, který se s Octavií nedá měřit. Uznání si zaslouží způsob, jakým je tento komfort spojený s jízdní agilitou. Auto řidiče poslouchá na povel, se slepou poslušností jede určenou stopou.
Pod kapotou byl zážehový čtyřválec 1.8 TFSI s výkonem 110 kW a s šestistupňovou přímo řazenou převodovkou, který velikosti vozu zcela dostačoval.
Nový Superb jako první v koncernu VW nabídne systém adaptivních předních světlometů s proměnlivou geometrií světelného paprsku. Ta se mění v závislosti na okamžité jízdní situaci.
Prostorností novinka na předchůdce navazuje, i přes nižší profil, ale nabízí více místa nad hlavou zadních cestujících.
Nový Superb sice využívá různé koncernové části, jde ale na rozdíl od „passatové“ první generace o originál, který podle našeho názoru svým „dárcům orgánů“ od Audi a VW dokáže pořádně zatopit. Přesné rozměry výrobce zatím tají, ale je evidentní, že vůz se mírně rozšířil a snížil, což výrazně prospělo jeho vzhledu a také stabilitě.
Zavazadelník zůstal při naší návštěvě uzamčený, revoluční systém dvojitého otevírání kufru a´ la liftback a sedan chce automobilka patřičně využít až při uvedení vozu na trh.
Oficiální představení nové Škody Superb je naplánováno na březnový autosalon v Ženevě, patrně ještě před tím firma zveřejní první oficiální snímky vozu.
Vítězslav Kodym, Death Valley, Kalifornie, USA
Další informace a snímky najdete v pondělním vydání časopisu Svět motorů.