Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Toyota Supra bude větší než sesterský nástupce BMW Z4

David Bureš
Diskuze (1)
Sportovní modely ze společného projektu BMW a Toyoty patrně nabídnou možnost hybridního systému s pohonem všech kol.

BMW a Toyota od roku 2012 spolupracují na platformě pro sportovní modely. V rámci této spolupráce vznikne nová Toyota Supra a nástupce BMW Z4. Vozy sice použijí stejnou platformu, budou však jinak veliké a nebudou si konkurovat.

„Jedna věc, která je nyní jistá, je to, že platforma pro obě firmy může fungovat. Platforma může zplodit dvě podoby,“ řekl britskému Autocaru Ian Robertson, šéf prodejů a marketingu ve značce BMW. Robertson tvrdí, že v rámci spolupráce nyní existují dva týmy – německý a japonský – které diskutují o tom, jaký vůz chtějí.

Možnost postavit na jedné platformě vozy různé velikosti naznačuje, že nástupce Z4 tolik nevyroste, jak se dosud spekulovalo. Toyota totiž konceptem FT-1 naznačila, že budoucí Supra bude dlouhá 4,6 metru. Pokud by byl nástupce Z4 také takto veliký, byl by proti dnešnímu provedení delší o výrazných 36 centimetrů.

Nová Supra bude větší a výrazně dražší než stávající GT86, což bude způsobeno i komplexní technikou. Podle loňských zpráv bude nové kupé dostupné i ve formě hybridu s pohonem všech kol, které využije elektromotory Toyoty a spalovací motor BMW. Na konstrukci vozů budou navíc ve velkém použita nákladná karbonová vlákna. Fanoušci GT86 se pak nemusejí bát, že by ji Supra nahradila – s levným sporťákem automobilka počítá i nadále.

Zatím není jasné, kde se nové duo sporťáků bude vyrábět. Robertson tvrdí, že by se vozy mohly vyrábět ve stejné továrně, o čemž bude rozhodnuto v další fází projektu. O výrobu aut by se měl postarat takový závod, který bude blízko největším trhům pro tyto modely, přičemž je pravděpodobnější, že produkce bude probíhat v USA nebo v Evropě než v Japonsku.

Nový sportovní model vyvíjí také Lexus, luxusní divize Toyoty. V minulosti se spekulovalo o tom, že model Lexusu použije nově vyvíjenou platformu, aktuálně se ale s takovým řešením nepočítá. Lexus totiž přístup k vyvíjené platformě nemá, šéf evropské divize značky Alain Uyttenhoven ale naznačuje, že by se to v delším časovém horizontu mohlo změnit.

David Bureš
Diskuze (1)
Avatar - Emel
20. 3. 2015 16:44
Supra
Moc pěkné :yes:

Trošku zvláštní je při tom důrazu na funkčnost ten průhledný kryt motoru, ale nakonec vzadu se to tak dělá běžně...