Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Toyota Supra bude větší než sesterský nástupce BMW Z4

David Bureš David Bureš 20. 3. 2015
75
1
Zobrazit náhledy (75)
Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra
Sportovní modely ze společného projektu BMW a Toyoty patrně nabídnou možnost hybridního systému s pohonem všech kol.

BMW a Toyota od roku 2012 spolupracují na platformě pro sportovní modely. V rámci této spolupráce vznikne nová Toyota Supra a nástupce BMW Z4. Vozy sice použijí stejnou platformu, budou však jinak veliké a nebudou si konkurovat.

„Jedna věc, která je nyní jistá, je to, že platforma pro obě firmy může fungovat. Platforma může zplodit dvě podoby,“ řekl britskému Autocaru Ian Robertson, šéf prodejů a marketingu ve značce BMW. Robertson tvrdí, že v rámci spolupráce nyní existují dva týmy – německý a japonský – které diskutují o tom, jaký vůz chtějí.

Možnost postavit na jedné platformě vozy různé velikosti naznačuje, že nástupce Z4 tolik nevyroste, jak se dosud spekulovalo. Toyota totiž konceptem FT-1 naznačila, že budoucí Supra bude dlouhá 4,6 metru. Pokud by byl nástupce Z4 také takto veliký, byl by proti dnešnímu provedení delší o výrazných 36 centimetrů.

Nová Supra bude větší a výrazně dražší než stávající GT86, což bude způsobeno i komplexní technikou. Podle loňských zpráv bude nové kupé dostupné i ve formě hybridu s pohonem všech kol, které využije elektromotory Toyoty a spalovací motor BMW. Na konstrukci vozů budou navíc ve velkém použita nákladná karbonová vlákna. Fanoušci GT86 se pak nemusejí bát, že by ji Supra nahradila – s levným sporťákem automobilka počítá i nadále.

Zatím není jasné, kde se nové duo sporťáků bude vyrábět. Robertson tvrdí, že by se vozy mohly vyrábět ve stejné továrně, o čemž bude rozhodnuto v další fází projektu. O výrobu aut by se měl postarat takový závod, který bude blízko největším trhům pro tyto modely, přičemž je pravděpodobnější, že produkce bude probíhat v USA nebo v Evropě než v Japonsku.

Nový sportovní model vyvíjí také Lexus, luxusní divize Toyoty. V minulosti se spekulovalo o tom, že model Lexusu použije nově vyvíjenou platformu, aktuálně se ale s takovým řešením nepočítá. Lexus totiž přístup k vyvíjené platformě nemá, šéf evropské divize značky Alain Uyttenhoven ale naznačuje, že by se to v delším časovém horizontu mohlo změnit.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Emel
Supra
Emel
| 20. 3. 2015
Moc pěkné :yes:

Trošku zvláštní je při tom důrazu na funkčnost ten průhledný kryt motoru, ale nakonec vzadu se to tak dělá běžně...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku