Nové Audi A6 je tady!
Po první fotografii části přídě, zveřejněné na firemních webových stránkách, nyní přinášíme první oficiální snímky.
Novinka vyznává styling, naznačený studií Nuvolari a pro štíhlou linii vyměnila další kilogramy oceli za hliník. Maska je sjednocena velkým chromovým rámečkem ve stylu nové A8 6.0 L a i tvar je povědomý každému fanouškovi high-endové ingolstadtské limuzíny. Přesně dle očekávání se tedy nekoná žádná revoluce, veškeré výrazné změny designu se vešly do zadní poloviny karoserie, jako například stoupající spodní prolis, opticky propojený se zadním nárazníkem. Oživením v moři konzervatismu je výrazná odtrhová hrana na zádi a – jako tradičně – neobvyklý tvar koncových svítilen, jakoby zkompilovaných ze všech ostatních výrobních řad. Zajímavý je nárůst délky téměř o 20 cm ve srovnání se stávající generací! I šířka povyrostla o nemalých 5 cm. Torzní tuhost karoserie se proti předchůdci zvýšila o 34%.
Také interiér nenechá žádného vyznavače čtyř kruhů ani na okamžik na pochybách, s kým má tu čest, zejména volant je velmi povědomý, rozmístění ovladačů neméně.
Startovní nabídka agregátů dosahuje čísla 4, pro Audi poněkud netypicky převažují benzínové nad naftovými poměrem 3:1. I pro novou generaci je unikátní volbou bezestupňová převodovka multitronic.
Základní volbou je inovovaný čtyřventilový šestiválec 2,4 l o výkonu 130 kW/6.000 ot. a kroutícím momentu 230 Nm/3.000 – 5.000 ot., roztáčející přední kola přes šestistupňovou ručně řazenou převodovku až do rychlosti 231 km/h, přičemž k dosažení „stovky“ potřebuje 8,9 s.
Horkou novinkou je známý čtyřventilový šestiválec 3,2 l, vyšlechtěný technologií přímého vstřikování FSI až k 188 kW/6.500 ot. a 330 Nm/3.250 ot. a pohánějící volitelně přední nebo všechna kola přes šestistupňový manuál. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h a akcelerace na stovku stojí 6,9 s času. Normovaná spotřeba činí 9,7 l. Pro quattro je standardem šestistupňový Tiptronic, zrychlení trvá o 2 desetiny sekundy déle a spotřeba narůstá o 1,2 l.
Prvním vrcholem je pětiventilový osmiválec 4,2 l z Audi A8, produkující 246 kW/6.600 ot. a 420 Nm/3.500 ot.. V tomto případě je kombinace quattro/Tiptronic již jedinou volbou a dokáže vůz rozhýbat na stovku za 6,1 s a maximálka činí obligátních 250 km/h. Za tyto ambiciózní parametry se platí 11,6 l 98 oktanového benzínu na 100 km.
Pochopitelně nechybí ani šestiválcové TDI, zastoupené zcela novým čtyřventilovým třílitrem Common-Rail s piezo-vstřikovači, o kterém jsme vás nedávno podrobně informovali. Disponuje takřka benzínovými 165 kW/4.000 ot. a ryze naftovými 450 Nm/1.400 – 3.250 ot.. Základem je opět čtyřkolka s Tiptronicem, 0-100 km/h trvá 7,3 s, nejvyšší rychlost činí 243 km/h a nejzajímavější je samozřejmě spotřeba – za tyto kvalitní služby se platí pouze 8,3 l nafty na 100 km.
V druhé polovině roku doplní paletu i základní motor, zatím jediný čtyřválec – čtyřventilový dvoulitr TDI (103 kW, 320 Nm), známý z Audi A3.
Kvalitní jízdní vlastnosti zajišťuje aktivní podvozek vpředu se čtyřprvkovými závěsy a vzadu s lichoběžníkovými polonápravami se samořiditelným efektem, přejatými z A8, degresivní řízení a s vyjímkou nejslabší verze i standardně montovaný permanentní pohon všech kol. Posílit sportovní fleur je možno volbou o 20 mm sníženého sportovního podvozku a některých z široké nabídky až 20“ kol. ESP, EBD a brzdový asistent patří do základní specifikace, stejně jako elektromechanická parkovací brzda (EPB). Mezi extra doplňky patří mj. snímač tlaku v pneumatikách.
O pohodlí a bezpečnou jízdu se zase starají natáčecí světlomety, volitelné vzduchové pérování s nastavitelnou tuhostí a charakteristikou pérování (od roku 2005), systém MMI a aktivní tempomat s automatickým udržováním vzdálenosti od vpředu jedoucího vozu, známý již z Mercedesu a BMW. Další položku v seznamu standardního luxusu tvoří pokročilá automatická klimatizace, zohledňující i vlhkost a vydávaný hluk. Za příplatek je k dispozici Keyless Entry, barevný displej multimediálního centra, DVD-navigace, či hi-fi systém Bose.
Audi A6 - Technické údaje
Motor | |||||
Typ | 2,4 V6 | 3,2 FSI (3,2 FSI quattro) | 4,2 quattro | 3,0 TDI quattro | |
Druh | zážehový | zážehový | zážehový | př. vznětový | |
Zdvihový objem (cm3) | 2393 | 3123 | 4163 | 2967 | |
Válce/ventily na válec | 6/4 | 6/4 | 8/5 | 6/4 | |
Max. výkon (kW/ot) | 130/6000 | 188/6500 | 246/6600 | 165/4000 | |
Max. točivý moment (Nm/ot) | 230/3000-5000 | 330/3250 | 420/3500 | 450/1400-3250 | |
Jízdní výkony | |||||
Nej. rychlost (km/h) | 231 | 250 | 250 | 243 | |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 8,9 | 6,9 (7,1) | 6,1 | 7,3 | |
Spotřeba (93/116 EU) | |||||
Město (l/100 km) | 14,3 | 14,3 (15,7) | 16,5 | 11,8 | |
Mimo město (l/100 km) | 7,1 | 7,1 (8,1) | 8,8 | 6,3 | |
Kombinovaná (l/100 km) | 9,7 | 9,7 (10,9) | 11,6 | 8,3 | |
Rozměry a hmotnosti | |||||
Délka (mm) | 4916 | ||||
Šířka (mm) | 1855 | ||||
Výška (mm) | 1459 | ||||
Rozvor (mm) | 2843 | ||||
Rozchod vpředu (mm) | 1612 | ||||
Rozchod vzadu (mm) | 1618 | ||||
Pohotovostní hmotnost (kg) | 1525 | ||||
Objem nádrže (l) | 70 | 70 (80) | 80 | 80 | |
Rozměr pneu | 205/60 R16 | 225/55 R16 | 225/50 R17 | 225/55 R16 |