Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové BMW X1 je předokolkou, nabízí výhradně čtyřválce

David Bureš David Bureš 3. 6. 2015
61
55
Zobrazit náhledy (61)
BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1 BMW X1
Druhá generace kompaktního BMW X1 zatím nebude dostupná s tříválcovými motory. Vzhled auta se přiblížil větším SUV mnichovské značky.

BMW oficiálně představuje druhou generaci úspěšného SUV X1. Automobil vstoupí na trh v říjnu 2015, jeho úkolem je navázat na úspěchy svého předchůdce, který má na svém kontě více než 730.000 prodaných exemplářů.

Podle očekávání došlo k významné změně koncepce X1 – ze zadokolky se stal automobil s pohonem předních kol. Zároveň se zmenšily vnější rozměry – X1 se zkrátila o 38 mm, rozvor je o významných 90 mm kratší.

Pasažéři mají přesto více prostoru než dosud. Karoserie se totiž zvýšila o 53 mm, díky čemuž posádka sedí výše – přední sedadla jsou umístěna o 36 mm výše, zadní pak o 64 mm. Zvětšil se také zavazadelník – základní objem 505 litrů je o 85 litrů větší než u předchozí X1.

BMW X1 – porovnání rozměrů s předchozí generací
ModelX1 (2015-)X1 (2009-2015)
Délka [mm]44394477
Šířka [mm]18211798
Výška [mm]16121545
Rozvor [mm]26702760
Objem zav. prostoru [l]505420

Zatímco první X1 svými proporcemi připomínala zvýšené kombi, nástupce se díky změně rozměrům dočkal vzhledu pravověrného SUV. Kabina navazuje na ostatní mnichovské modely, samozřejmě nechybí multimediální systém iDrive, jehož volně umístěný displej má úhlopříčku 6,5 palce.

Základem X1 je platforma UKL, automobil však (zatím) použije výhradně čtyřválce a ne tříválce z technicky spřízněného modelu 2 Active Tourer. Při zahájení prodeje budou k dispozici dva benzinové a tři dieselové motory, jejichž výkon se bude pohybovat od 110 kW do 170 kW. Všechny z nich disponují přeplňováním.

Naprostá většina jednotek standardně spolupracuje s osmistupňovým automatem, základní turbodiesel nabízí i možnost šestistupňového manuálu. K dispozici samozřejmě bude také pohon všech kol.

Nová X1 nabídne také rozšířenou příplatkovou výbavu. Novinkou u tohoto modelu je head-up displej známý z ostatních modelů značky. K dispozici bude i několik bezpečnostních asistentů jako adaptivní tempomat s funkcí stop & go, varování před opuštěním pruhu, asistent pro jízdu v koloně nebo varování před chodci.

BMW X1 – technické údaje nabízených motorů
ModelX1 sDrive20iX1 xDrive20ixDrive25isDrive18dxDrive20dxDrive25d
Zdvihový objem [cm3]199819981998199519951995
Válce/ventily4/44/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]141/
5000-6000
141/
5000-6000
170/
5000-6000
110/4000140/4000170/4400
Točivý moment [N.m/min]280/
1250-4600
280/
1250-4600
350/
1250-4500
330/
1750-2750
400/
1750-2500
450/
1500-3000
Převodovka8A8A8A6M (8A)8A8A
Max. rychlost [km/h]225223235205 (205)219235
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,77,46,59,2 (9,2)7,66,6
Komb. spotřeba [l/100 km]5,96,36,44,1 (4,3)4,95,0

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Pecka
| 5. 6. 2015
Na mňa nie. Napuchnuto skôr pôsobí táto nová generácia. Predchádzajúca bola štíhla toto je knedlík.
Avatar - Machýrek
Pecka
| 4. 6. 2015
No me predchozi generace pripominala spis nakynuty kombi opajcovany nevkusnyma doplnkama rado by na zpusob OOOO allroadu.
Výborné, ale...
| 4. 6. 2015
S dieselem souhlasím, ale 25i/ 28i sDrive BMW nenabídlo. A velké auto to je, ale bude také pohodlnější. I ve městě. Překvapilo by mě, kdyby tomu bylo jinak. Co se týče sotva stačí, má volba by to také nebyla, ale i 25d měl zvládnout stovku lehce přes 8 sekund. To není zase tak špatná hodnota. I odhlučnění by mělo být lepší než v nižších řadách.
Výborné, ale...
| 4. 6. 2015
Do mesta bych v prvni rade nepotreboval tak velke a dieslove auto. Ale X5 uz bych chte nechte resil i z pohledu pristiho prodeje. Kde u X1 jeste verim, ze by se naslo dost lidi co by ode mne FWD koupili klidne za stejnym ucelem s jakym bych ho kupoval ja, u X5 jeste s zakladnim motorom co na to sotva staci bych uz mohl mit pri prodeji problem.
Výborné, ale...
| 4. 6. 2015
Tak do města bys šestiválec stejně nepotřeboval. ;-) A vypadá to, že sDrive/ 25d stáhli z nabídky.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku