Nové BMW X4 prozradilo české ceny. Jak si stojí proti konkurenčnímu GLC kupé a Velaru?
Druhá generace BMW X4 dorazila na český trh s pěti motory. Všechny standardně spolupracují s automatem a čtyřkolkou.
Pouhé čtyři roky po předchůdci přichází druhá generace BMW X4. Poprvé jsme ji naživo viděli v Ženevě a po měsíci už známe i její český ceník. Ceny začínají na částce 1.335.100 korun za variantu xDrive20i.
Pod tímto označením se skrývá přeplňovaný zážehový čtyřválec o výkonu 135 kW, který je standardně spárován s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol. Využívá dvoukomorové turbodmychadlo a kvůli novým emisním normám i filtr pevných částic.
Základní výbava odpovídá dané kategorii. Zahrnuje šest airbagů, 18palcová kola z lehkých slitin, variabilní řízení, přední a zadní parkovací čidla, tempomat, diodové světlomety, dešťový a světelný senzor, kožený volant nebo jednozónovou automatickou klimatizaci. Nechybí ani elektricky ovládaná okna, elektricky ovládané víko kufru, rádio s šesti reproduktory a 6,5“ displejem, palubní počítač nebo upevňovací oka v zavazadlovém prostoru.
Výbavu lze rozšířit buď pomocí čtyř nabízených modelů (Advantage, xLine, Luxusry Line nebo M Sport), které zároveň individualizují i vzhled auta, zvýhodněnými balíčky nebo samostatně nabízenými prvky. K dispozici je tak náhradní kolo (+6.786,-), adaptivní podvozek (+16.250,-), vyhřívaná přední sedadla (+10.036,-), elektricky ovládaná přední sedadla s aktivní ventilací (+52.832,-), vyhřívaný volant (+5.148,-), provonění interiéru Ambient Air (+8.684,-) nebo navigace Business (+36.582,-). Ovládání gesty přijde na 6.786 Kč, head-up displej zase na 26.546 Kč. Balíček Driving Assistant Plus s hlídáním mrtvého úhlu, asistentem pro jízdu v kolonách, adaptivním tempomatem nebo aktivním asistentem pro jízdu v kolonách pak stojí 62.322 korun.
Komu by základní benzinový motor nestačil, může si vybrat i silnější zážehový čtyřválec xDrive30i (185 kW), případně některý z naftových čtyřválců, xDrive20d (140 kW), respektive xDrive25d (170 kW).
BMW X4 – ceny nabízených variant | |||||
Motor | xDrive20i | xDrive30i | xDrive20d | xDrive25d | M40d |
Zdvihový objem [cm3] | 1998 | 1998 | 1995 | 1995 | 2993 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 6/4 |
Největší výkon [kW/min] | 135/5000-6500 | 185/5200-6500 | 140/4000 | 170/4400 | 240/4400 |
Točivý moment [N.m/min] | 290/1350-4250 | 350/1450-4800 | 400/1750-2500 | 500/2000 | 680/1750-2750 |
Převodovka | 8A | 8A | 8A | 8A | 8A |
Max. rychlost [km/h] | 215 | 240 | 213 | 230 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 8,3 | 6,3 | 8,0 | 6,8 | 4,9 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 7,1 | 7,2 | 5,4 | 5,5 | 6,4 |
Cena Sériové provedení [Kč] | 1.344.100 | - | 1.402.600 | 1.502.700 | 1.881.000 |
Cena Model Advantage [Kč] | 1.376.600 | 1.530.000 | 1.435.100 | 1.535.200 | - |
Cena Model xLine [Kč] | 1.448.100 | 1.601.500 | 1.506.600 | 1.606.700 | - |
Cena Model Luxury Line [Kč] | 1.507.900 | 1.661.300 | 1.566.400 | 1.666.500 | - |
Cena Model M Sport [Kč] | 1.507.900 | 1.661.300 | 1.566.400 | 1.666.500 | - |
Roli vrcholu nabídky X4 v tuto chvíli hraje M40d s třílitrovým vznětovým šestiválcem pod kapotou za 1.881.000 korun. K němu vedle třílitru o výkonu 240 kW a točivém momentu 680 N.m dostanete i nějakou tu výbavu navíc. Standardem je v tomto případě M aerodynamický paket, 20palcová kola obutá do dojezdových pneumatik runflat, kůží potažená přístrojová deska, čalounění kombinující látku s kůží, diodové mlhovky, ambientní osvětlení nebo třízónová klimatizace.
Právě takto výkonný vznětový motor konkurenční Mercedes-Benz GLC kupé a Range Rover Velar nenabízejí. V jejich případě tak s X4 M40d parametrově soupeří spíše benzinové šestiválce, Mercedes-AMG GLC 43 4Matic kupé s 270 kW a 520 N.m, respektive Range Velar s motorem P380 (280 kW, 450 N.m). Šestiválcové SUV kupé z Affalterbachu přijde na 1.815.000 korun, zatímco Velar s kompresorovým vidlicovým šestiválcem přijde 1.856.745 Kč. Silný benzinový šestiválec ve formě M40i X4 nabídne až později.
Když se pak podíváme mezi standardní nabídku, má trio X4, GLC kupé a Velar výkonově zřejmě nejblíže v oblasti základních turbodieselů. U BMW to je dvoulitr xDrive20d se 140 kW za 1.402.600 korun, zatímco u Mercedesu 250 d 4Matic se 150 kW za 1.390.290 korun a u Range Roveru D180 se 132 kW za 1.559.569 korun.
BMW X4 – srovnání s konkurencí | ||||||
Model | BMW X4 | Mercedes-Benz GLC kupé | Range Rover Velar | BMW X4 | Mercedes-Benz GLC kupé | Range Rover Velar |
Motor | xDrive20d | 250 d 4Matic | D180 | M50d | AMG 43 4Matic | P380 |
Zdvihový objem [cm3] | 1995 | 2143 | 1999 | 2993 | 2996 | 2995 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 6/4 | 6/4 | 6/4 |
Největší výkon [kW/min] | 140/4000 | 150/3800 | 132/4000 | 240/4400 | 270/5500-6000 | 280/6500 |
Točivý moment [N.m/min] | 400/1750-2500 | 500/1600-1800 | 430/1500 | 680/1750-2750 | 520/2500 | 450/3500-5000 |
Převodovka | 8A | 9A | 8A | 8A | 9A | 8A |
Max. rychlost [km/h] | 213 | 222 | 201 | 250 | 250 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 8,0 | 7,6 | 8,9 | 4,9 | 4,9 | 5,7 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,4 | 5,0 | 5,4 | 6,4 | 8,4 | 9,4 |
Základní cena [Kč] | 1.402.600 | 1.390.290 | 1.559.569 | 1.881.000 | 1.815.000 | 1.856.745 |