Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové BMW X4 prozradilo české ceny. Jak si stojí proti konkurenčnímu GLC kupé a Velaru?

David Bureš David Bureš 3. 4. 2018
73
16
Zobrazit náhledy (73)
BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 bBMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4
Druhá generace BMW X4 dorazila na český trh s pěti motory. Všechny standardně spolupracují s automatem a čtyřkolkou.

Pouhé čtyři roky po předchůdci přichází druhá generace BMW X4. Poprvé jsme ji naživo viděli v Ženevě a po měsíci už známe i její český ceník. Ceny začínají na částce 1.335.100 korun za variantu xDrive20i.

Pod tímto označením se skrývá přeplňovaný zážehový čtyřválec o výkonu 135 kW, který je standardně spárován s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol. Využívá dvoukomorové turbodmychadlo a kvůli novým emisním normám i filtr pevných částic.

Základní výbava odpovídá dané kategorii. Zahrnuje šest airbagů, 18palcová kola z lehkých slitin, variabilní řízení, přední a zadní parkovací čidla, tempomat, diodové světlomety, dešťový a světelný senzor, kožený volant nebo jednozónovou automatickou klimatizaci. Nechybí ani elektricky ovládaná okna, elektricky ovládané víko kufru, rádio s šesti reproduktory a 6,5“ displejem, palubní počítač nebo upevňovací oka v zavazadlovém prostoru.

Výbavu lze rozšířit buď pomocí čtyř nabízených modelů (Advantage, xLine, Luxusry Line nebo M Sport), které zároveň individualizují i vzhled auta, zvýhodněnými balíčky nebo samostatně nabízenými prvky. K dispozici je tak náhradní kolo (+6.786,-), adaptivní podvozek (+16.250,-), vyhřívaná přední sedadla (+10.036,-), elektricky ovládaná přední sedadla s aktivní ventilací (+52.832,-), vyhřívaný volant (+5.148,-), provonění interiéru Ambient Air (+8.684,-) nebo navigace Business (+36.582,-). Ovládání gesty přijde na 6.786 Kč, head-up displej zase na 26.546 Kč. Balíček Driving Assistant Plus s hlídáním mrtvého úhlu, asistentem pro jízdu v kolonách, adaptivním tempomatem nebo aktivním asistentem pro jízdu v kolonách pak stojí 62.322 korun.

Komu by základní benzinový motor nestačil, může si vybrat i silnější zážehový čtyřválec xDrive30i (185 kW), případně některý z naftových čtyřválců, xDrive20d (140 kW), respektive xDrive25d (170 kW).

BMW X4 – ceny nabízených variant
MotorxDrive20ixDrive30ixDrive20dxDrive25dM50d
Zdvihový objem [cm3]19981998199519952993
Válce/ventily4/44/44/44/46/4
Největší výkon [kW/min]135/5000-6500185/5200-6500140/4000170/4400240/4400
Točivý moment [N.m/min]290/1350-4250350/1450-4800400/1750-2500500/2000680/1750-2750
Převodovka8A8A8A8A8A
Max. rychlost [km/h]215240213230250
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,36,38,06,84,9
Komb. spotřeba [l/100 km]7,17,25,45,56,4
Cena Sériové provedení [Kč]1.344.100-1.402.6001.502.7001.881.000
Cena Model Advantage [Kč]1.376.6001.530.0001.435.1001.535.200-
Cena Model xLine [Kč]1.448.1001.601.5001.506.6001.606.700-
Cena Model Luxury Line [Kč]1.507.9001.661.3001.566.4001.666.500-
Cena Model M Sport [Kč]1.507.9001.661.3001.566.4001.666.500-

Roli vrcholu nabídky X4 v tuto chvíli hraje M50d s třílitrovým vznětovým šestiválcem pod kapotou za 1.881.000 korun. K němu vedle třílitru o výkonu 240 kW a točivém momentu 680 N.m dostanete i nějakou tu výbavu navíc. Standardem je v tomto případě M aerodynamický paket, 20palcová kola obutá do dojezdových pneumatik runflat, kůží potažená přístrojová deska, čalounění kombinující látku s kůží, diodové mlhovky, ambientní osvětlení nebo třízónová klimatizace.

Právě takto výkonný vznětový motor konkurenční Mercedes-Benz GLC kupé a Range Rover Velar nenabízejí. V jejich případě tak s X4 M50d parametrově soupeří spíše benzinové šestiválce, Mercedes-AMG GLC 43 4Matic kupé s 270 kW a 520 N.m, respektive Range Velar s motorem P380 (280 kW, 450 N.m). Šestiválcové SUV kupé z Affalterbachu přijde na 1.815.000 korun, zatímco Velar s kompresorovým vidlicovým šestiválcem přijde 1.856.745 Kč. Silný benzinový šestiválec ve formě M50i X4 nabídne až později.

Když se pak podíváme mezi standardní nabídku, má trio X4, GLC kupé a Velar výkonově zřejmě nejblíže v oblasti základních turbodieselů. U BMW to je dvoulitr xDrive20d se 140 kW za 1.402.600 korun, zatímco u Mercedesu 250 d 4Matic se 150 kW za 1.390.290 korun a u Range Roveru D180 se 132 kW za 1.559.569 korun.

BMW X4 – srovnání s konkurencí
ModelBMW X4Mercedes-Benz GLC kupéRange Rover VelarBMW X4Mercedes-Benz GLC kupéRange Rover Velar
MotorxDrive20d250 d 4MaticD180M50dAMG 43 4MaticP380
Zdvihový objem [cm3]199521431999299329962995
Válce/ventily4/44/44/46/46/46/4
Největší výkon [kW/min]140/4000150/3800132/4000240/4400270/5500-6000280/6500
Točivý moment [N.m/min]400/1750-2500500/1600-1800430/1500680/1750-2750520/2500450/3500-5000
Převodovka8A9A8A8A9A8A
Max. rychlost [km/h]213222201250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,07,68,94,94,95,7
Komb. spotřeba [l/100 km]5,45,05,46,48,49,4
Základní cena [Kč]1.402.6001.390.2901.559.5691.881.0001.815.0001.856.745

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Nové X4
bmw
| 15. 9. 2018
Hoši, i když je GLC Coupé, zejména ve verzi AMG vizuálně možná trošičku "uhlazenější", technikou MB na BMW prostě nemá. GLC Coupé nenabízí naftový šestiválec, dostupný zážehový je biturbo (BMW jen jedno, a přitom má lepší výkony). Vzduchové odpružení u MB, tolik vychvalované pány redaktory je těžce řiditelný fujtajbl. Zejména pro toho, kdo zná BMW. Auto se pohupuje jako na vlnách a o tom, že ho máte plně v rukou, že víte, že pojede tam, kam zatočíte, nemůže být ani řeči. Ano, MB má dobré materiály a zpracování, ale to je vše. Takže já volím nové X4 se spoustou velmi dobrých a zajímavých asistentů. Co říkáte třeba o tom, že je toto auto v podstatě skoro plně samořiditelné?
proč m50d? 240kw odpovídá spis m40d...
Varlamow25242
| 4. 4. 2018
...
auto technicky paradne
4bytelnýkola
| 4. 4. 2018
problém je, že v našich i vašich končinách aristokraté bohužel vymizeli, ale tuším jaks to myslel:) za mě rr jednozačně před jaguarem, kdybych chtěl(a měl) jdu do RR, nebo RRS nebo Velar nebo Defender :))
Za mna GLC
4bytelnýkola
| 4. 4. 2018
:yes: :yes: ten motor zní parádně
Avatar - Hammunasakra
Za mna GLC
Hammunasakra
| 4. 4. 2018
Velar v AMG konfiguraci = se teprve testuje [odkaz]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku