Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové BMW X4 prozradilo české ceny. Jak si stojí proti konkurenčnímu GLC kupé a Velaru?

David Bureš David Bureš 3. 4. 2018 • 07:38
73
16
Zobrazit náhledy (73)
BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 bBMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4 BMW X4

Druhá generace BMW X4 dorazila na český trh s pěti motory. Všechny standardně spolupracují s automatem a čtyřkolkou.

Pouhé čtyři roky po předchůdci přichází druhá generace BMW X4. Poprvé jsme ji naživo viděli v Ženevě a po měsíci už známe i její český ceník. Ceny začínají na částce 1.335.100 korun za variantu xDrive20i.

Pod tímto označením se skrývá přeplňovaný zážehový čtyřválec o výkonu 135 kW, který je standardně spárován s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol. Využívá dvoukomorové turbodmychadlo a kvůli novým emisním normám i filtr pevných částic.

Základní výbava odpovídá dané kategorii. Zahrnuje šest airbagů, 18palcová kola z lehkých slitin, variabilní řízení, přední a zadní parkovací čidla, tempomat, diodové světlomety, dešťový a světelný senzor, kožený volant nebo jednozónovou automatickou klimatizaci. Nechybí ani elektricky ovládaná okna, elektricky ovládané víko kufru, rádio s šesti reproduktory a 6,5“ displejem, palubní počítač nebo upevňovací oka v zavazadlovém prostoru.

Výbavu lze rozšířit buď pomocí čtyř nabízených modelů (Advantage, xLine, Luxusry Line nebo M Sport), které zároveň individualizují i vzhled auta, zvýhodněnými balíčky nebo samostatně nabízenými prvky. K dispozici je tak náhradní kolo (+6.786,-), adaptivní podvozek (+16.250,-), vyhřívaná přední sedadla (+10.036,-), elektricky ovládaná přední sedadla s aktivní ventilací (+52.832,-), vyhřívaný volant (+5.148,-), provonění interiéru Ambient Air (+8.684,-) nebo navigace Business (+36.582,-). Ovládání gesty přijde na 6.786 Kč, head-up displej zase na 26.546 Kč. Balíček Driving Assistant Plus s hlídáním mrtvého úhlu, asistentem pro jízdu v kolonách, adaptivním tempomatem nebo aktivním asistentem pro jízdu v kolonách pak stojí 62.322 korun.

Komu by základní benzinový motor nestačil, může si vybrat i silnější zážehový čtyřválec xDrive30i (185 kW), případně některý z naftových čtyřválců, xDrive20d (140 kW), respektive xDrive25d (170 kW).

















BMW X4 – ceny nabízených variant
Motor xDrive20i xDrive30i xDrive20d xDrive25d M40d
Zdvihový objem [cm3] 1998 1998 1995 1995 2993
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4 6/4
Největší výkon [kW/min] 135/5000-6500 185/5200-6500 140/4000 170/4400 240/4400
Točivý moment [N.m/min] 290/1350-4250 350/1450-4800 400/1750-2500 500/2000 680/1750-2750
Převodovka 8A 8A 8A 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 215 240 213 230 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,3 6,3 8,0 6,8 4,9
Komb. spotřeba [l/100 km] 7,1 7,2 5,4 5,5 6,4
Cena Sériové provedení [Kč] 1.344.100 - 1.402.600 1.502.700 1.881.000
Cena Model Advantage [Kč] 1.376.600 1.530.000 1.435.100 1.535.200 -
Cena Model xLine [Kč] 1.448.100 1.601.500 1.506.600 1.606.700 -
Cena Model Luxury Line [Kč] 1.507.900 1.661.300 1.566.400 1.666.500 -
Cena Model M Sport [Kč] 1.507.900 1.661.300 1.566.400 1.666.500 -

Roli vrcholu nabídky X4 v tuto chvíli hraje M40d s třílitrovým vznětovým šestiválcem pod kapotou za 1.881.000 korun. K němu vedle třílitru o výkonu 240 kW a točivém momentu 680 N.m dostanete i nějakou tu výbavu navíc. Standardem je v tomto případě M aerodynamický paket, 20palcová kola obutá do dojezdových pneumatik runflat, kůží potažená přístrojová deska, čalounění kombinující látku s kůží, diodové mlhovky, ambientní osvětlení nebo třízónová klimatizace.

Právě takto výkonný vznětový motor konkurenční Mercedes-Benz GLC kupé a Range Rover Velar nenabízejí. V jejich případě tak s X4 M40d parametrově soupeří spíše benzinové šestiválce, Mercedes-AMG GLC 43 4Matic kupé s 270 kW a 520 N.m, respektive Range Velar s motorem P380 (280 kW, 450 N.m). Šestiválcové SUV kupé z Affalterbachu přijde na 1.815.000 korun, zatímco Velar s kompresorovým vidlicovým šestiválcem přijde 1.856.745 Kč. Silný benzinový šestiválec ve formě M40i X4 nabídne až později.

Když se pak podíváme mezi standardní nabídku, má trio X4, GLC kupé a Velar výkonově zřejmě nejblíže v oblasti základních turbodieselů. U BMW to je dvoulitr xDrive20d se 140 kW za 1.402.600 korun, zatímco u Mercedesu 250 d 4Matic se 150 kW za 1.390.290 korun a u Range Roveru D180 se 132 kW za 1.559.569 korun.














BMW X4 – srovnání s konkurencí
Model BMW X4 Mercedes-Benz GLC kupé Range Rover Velar BMW X4 Mercedes-Benz GLC kupé Range Rover Velar
Motor xDrive20d 250 d 4Matic D180 M50d AMG 43 4Matic P380
Zdvihový objem [cm3] 1995 2143 1999 2993 2996 2995
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 6/4 6/4 6/4
Největší výkon [kW/min] 140/4000 150/3800 132/4000 240/4400 270/5500-6000 280/6500
Točivý moment [N.m/min] 400/1750-2500 500/1600-1800 430/1500 680/1750-2750 520/2500 450/3500-5000
Převodovka 8A 9A 8A 8A 9A 8A
Max. rychlost [km/h] 213 222 201 250 250 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,0 7,6 8,9 4,9 4,9 5,7
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,4 5,0 5,4 6,4 8,4 9,4
Základní cena [Kč] 1.402.600 1.390.290 1.559.569 1.881.000 1.815.000 1.856.745

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
15. 9. 2018 15:47
Nové X4
Hoši, i když je GLC Coupé, zejména ve verzi AMG vizuálně možná trošičku "uhlazenější", technikou MB na BMW prostě nemá. GLC Coupé nenabízí naftový šestiválec, dostupný zážehový je biturbo (BMW jen jedno, a přitom má lepší výkony). Vzduchové odpružení u MB, tolik vychvalované pány redaktory je těžce řiditelný fujtajbl. Zejména pro toho, kdo zná BMW. Auto se pohupuje jako na vlnách a o tom, že ho máte plně v rukou, že víte, že pojede tam, kam zatočíte, nemůže být ani řeči. Ano, MB má dobré materiály a zpracování, ale to je vše. Takže já volím nové X4 se spoustou velmi dobrých a zajímavých asistentů. Co říkáte třeba o tom, že je toto auto v podstatě skoro plně samořiditelné?
4. 4. 2018 12:21
proč m50d? 240kw odpovídá spis m40d...
...
4. 4. 2018 08:35
Re: auto technicky paradne
problém je, že v našich i vašich končinách aristokraté bohužel vymizeli, ale tuším jaks to myslel:) za mě rr jednozačně před jaguarem, kdybych chtěl(a měl) jdu do RR, nebo RRS nebo Velar nebo Defender :))
4. 4. 2018 08:32
Re: Za mna GLC
:yes: :yes: ten motor zní parádně
Avatar - Hammunasakra
4. 4. 2018 07:24
Re: Za mna GLC
Velar v AMG konfiguraci = se teprve testuje [odkaz]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku