Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové BMW X4 prozradilo české ceny. Jak si stojí proti konkurenčnímu GLC kupé a Velaru?

David Bureš
Diskuze (16)

Druhá generace BMW X4 dorazila na český trh s pěti motory. Všechny standardně spolupracují s automatem a čtyřkolkou.

Pouhé čtyři roky po předchůdci přichází druhá generace BMW X4. Poprvé jsme ji naživo viděli v Ženevě a po měsíci už známe i její český ceník. Ceny začínají na částce 1.335.100 korun za variantu xDrive20i.

Pod tímto označením se skrývá přeplňovaný zážehový čtyřválec o výkonu 135 kW, který je standardně spárován s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol. Využívá dvoukomorové turbodmychadlo a kvůli novým emisním normám i filtr pevných částic.

Základní výbava odpovídá dané kategorii. Zahrnuje šest airbagů, 18palcová kola z lehkých slitin, variabilní řízení, přední a zadní parkovací čidla, tempomat, diodové světlomety, dešťový a světelný senzor, kožený volant nebo jednozónovou automatickou klimatizaci. Nechybí ani elektricky ovládaná okna, elektricky ovládané víko kufru, rádio s šesti reproduktory a 6,5“ displejem, palubní počítač nebo upevňovací oka v zavazadlovém prostoru.

Výbavu lze rozšířit buď pomocí čtyř nabízených modelů (Advantage, xLine, Luxusry Line nebo M Sport), které zároveň individualizují i vzhled auta, zvýhodněnými balíčky nebo samostatně nabízenými prvky. K dispozici je tak náhradní kolo (+6.786,-), adaptivní podvozek (+16.250,-), vyhřívaná přední sedadla (+10.036,-), elektricky ovládaná přední sedadla s aktivní ventilací (+52.832,-), vyhřívaný volant (+5.148,-), provonění interiéru Ambient Air (+8.684,-) nebo navigace Business (+36.582,-). Ovládání gesty přijde na 6.786 Kč, head-up displej zase na 26.546 Kč. Balíček Driving Assistant Plus s hlídáním mrtvého úhlu, asistentem pro jízdu v kolonách, adaptivním tempomatem nebo aktivním asistentem pro jízdu v kolonách pak stojí 62.322 korun.

Komu by základní benzinový motor nestačil, může si vybrat i silnější zážehový čtyřválec xDrive30i (185 kW), případně některý z naftových čtyřválců, xDrive20d (140 kW), respektive xDrive25d (170 kW).

















BMW X4 – ceny nabízených variant
Motor xDrive20i xDrive30i xDrive20d xDrive25d M40d
Zdvihový objem [cm3] 1998 1998 1995 1995 2993
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4 6/4
Největší výkon [kW/min] 135/5000-6500 185/5200-6500 140/4000 170/4400 240/4400
Točivý moment [N.m/min] 290/1350-4250 350/1450-4800 400/1750-2500 500/2000 680/1750-2750
Převodovka 8A 8A 8A 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 215 240 213 230 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,3 6,3 8,0 6,8 4,9
Komb. spotřeba [l/100 km] 7,1 7,2 5,4 5,5 6,4
Cena Sériové provedení [Kč] 1.344.100 - 1.402.600 1.502.700 1.881.000
Cena Model Advantage [Kč] 1.376.600 1.530.000 1.435.100 1.535.200 -
Cena Model xLine [Kč] 1.448.100 1.601.500 1.506.600 1.606.700 -
Cena Model Luxury Line [Kč] 1.507.900 1.661.300 1.566.400 1.666.500 -
Cena Model M Sport [Kč] 1.507.900 1.661.300 1.566.400 1.666.500 -

Roli vrcholu nabídky X4 v tuto chvíli hraje M40d s třílitrovým vznětovým šestiválcem pod kapotou za 1.881.000 korun. K němu vedle třílitru o výkonu 240 kW a točivém momentu 680 N.m dostanete i nějakou tu výbavu navíc. Standardem je v tomto případě M aerodynamický paket, 20palcová kola obutá do dojezdových pneumatik runflat, kůží potažená přístrojová deska, čalounění kombinující látku s kůží, diodové mlhovky, ambientní osvětlení nebo třízónová klimatizace.

Právě takto výkonný vznětový motor konkurenční Mercedes-Benz GLC kupé a Range Rover Velar nenabízejí. V jejich případě tak s X4 M40d parametrově soupeří spíše benzinové šestiválce, Mercedes-AMG GLC 43 4Matic kupé s 270 kW a 520 N.m, respektive Range Velar s motorem P380 (280 kW, 450 N.m). Šestiválcové SUV kupé z Affalterbachu přijde na 1.815.000 korun, zatímco Velar s kompresorovým vidlicovým šestiválcem přijde 1.856.745 Kč. Silný benzinový šestiválec ve formě M40i X4 nabídne až později.

Když se pak podíváme mezi standardní nabídku, má trio X4, GLC kupé a Velar výkonově zřejmě nejblíže v oblasti základních turbodieselů. U BMW to je dvoulitr xDrive20d se 140 kW za 1.402.600 korun, zatímco u Mercedesu 250 d 4Matic se 150 kW za 1.390.290 korun a u Range Roveru D180 se 132 kW za 1.559.569 korun.














BMW X4 – srovnání s konkurencí
Model BMW X4 Mercedes-Benz GLC kupé Range Rover Velar BMW X4 Mercedes-Benz GLC kupé Range Rover Velar
Motor xDrive20d 250 d 4Matic D180 M50d AMG 43 4Matic P380
Zdvihový objem [cm3] 1995 2143 1999 2993 2996 2995
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 6/4 6/4 6/4
Největší výkon [kW/min] 140/4000 150/3800 132/4000 240/4400 270/5500-6000 280/6500
Točivý moment [N.m/min] 400/1750-2500 500/1600-1800 430/1500 680/1750-2750 520/2500 450/3500-5000
Převodovka 8A 9A 8A 8A 9A 8A
Max. rychlost [km/h] 213 222 201 250 250 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,0 7,6 8,9 4,9 4,9 5,7
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,4 5,0 5,4 6,4 8,4 9,4
Základní cena [Kč] 1.402.600 1.390.290 1.559.569 1.881.000 1.815.000 1.856.745
David Bureš
Diskuze (16)
15. 9. 2018 15:47
Nové X4
Hoši, i když je GLC Coupé, zejména ve verzi AMG vizuálně možná trošičku "uhlazenější", technikou MB na BMW prostě nemá. GLC Coupé nenabízí naftový šestiválec, dostupný zážehový je biturbo (BMW jen jedno, a přitom má lepší výkony). Vzduchové odpružení u MB, tolik vychvalované pány redaktory je těžce řiditelný fujtajbl. Zejména pro toho, kdo zná BMW. Auto se pohupuje jako na vlnách a o tom, že ho máte plně v rukou, že víte, že pojede tam, kam zatočíte, nemůže být ani řeči. Ano, MB má dobré materiály a zpracování, ale to je vše. Takže já volím nové X4 se spoustou velmi dobrých a zajímavých asistentů. Co říkáte třeba o tom, že je toto auto v podstatě skoro plně samořiditelné?
4. 4. 2018 12:21
proč m50d? 240kw odpovídá spis m40d...
...
4. 4. 2018 08:35
Re: auto technicky paradne
problém je, že v našich i vašich končinách aristokraté bohužel vymizeli, ale tuším jaks to myslel:) za mě rr jednozačně před jaguarem, kdybych chtěl(a měl) jdu do RR, nebo RRS nebo Velar nebo Defender :))
4. 4. 2018 08:32
Re: Za mna GLC
:yes: :yes: ten motor zní parádně
Avatar - Hammunasakra
4. 4. 2018 07:24
Re: Za mna GLC
Velar v AMG konfiguraci = se teprve testuje [odkaz]