Nové čínské kompaktní SUV míří na Škodu Karoq či Kiu Sportage. Zaujme bohatou základní výbavou
Na český trh vstupují dvě nové čínské značky. První z nich nabízí kompaktní SUV, které můžete mít se spalovacím motorem, nebo jako klasický elektromobil.
Omoda, která se před několika lety v rámci koncernu Chery osamostatnila, by ráda napodobila úspěch konkurenčního MG, jež se po dvou letech dokázalo na českém trhu loni dostat v registracích nových aut na 13. místo mezi značkami. Pro začátek má ovšem skromnější cíle, už jen kvůli omezenější nabídce modelů.
Zprvu budou mladý brand u nás reprezentovat dvě varianty kompaktního SUV Omoda 5. Spalovací provedení spoléhá na přeplňovaný zážehový 1.6 TGDI o výkonu 108 kilowattů, který je standardně spojen se sedmistupňovou dvouspojkou a roztáčí výhradně přední kola.
Vůz o délce 4373 milimetrů s rozvorem 2610 mm bude v Česku dostupný ve dvou liniích, které lákají na bohatou základní výbavu. Stupeň Comfort ve standardu nabídne například přední a zadní parkovací senzory, zpětnou kameru, adaptivní tempomat, tři jízdní režimy (Eco, Komfort a Sport), varování před čelní srážkou, upozornění na blížící se vůz při vyjíždění z parkovacího místa, hlídání mrtvého úhlu, automatické přepínání LED světlometů, 18“ litá kola, kožený multifunkční volant, jednozónovou klimatizaci, bezklíčkový přístup a startování, 12,3palcový středový displej a digitální palubní přístroje, rozhraní Apple CarPlay a Android Auto, šest reproduktorů či celou škálu jízdních a bezpečnostních asistentů.
Omoda 5 - Technické údaje | |
Zdvihový objem [cm3] | 1598 |
Výkon (kW) | 108 |
Převodovka | 7 DCT |
Poháněná kola | přední |
Vnější rozměry [mm] | 4373 x 1824 x 1588 |
Rozvor [mm] | 2610 |
Pohotovostní/užitečná hmotnost [kg] | 1530/319 |
Maximální zatížení přední/zadní nápravy [kg] | 1052/897 |
Linie Comfort se přitom může pochlubit i standardními vyhřívanými předními sportovními sedadly s odvětrávaným sedákem, což je věc, kterou často nenajdeme ani u výrazně dražších aut. A pokud ano, tak mnohdy za příplatek.

Vyšší provedení Premium přidává mimo jiné panoramatické parkování, přední mlhovky, sekvenční směrová světla, ambientní osvětlení v druhé řadě, vyhřívání volantu, dvouzónovou klimatizaci, filtr částic PM 2,5, elektricky ovládané páté dveře a střešní okno a osm reproduktorů Sony.
Milovníci elektromobility mohou sáhnout po lokálně bezemisním modelu Omoda E5 s pohonem předních kol, elektromotorem se 150 kilowatty a trakčním akumulátorem typu LFP (lithium-železo-fosfát) s kapacitou 61 kWh, která vystačí na více než 400 kilometrů.
Omoda E5 - Technické údaje | |
Výkon [kW] | 150 |
Kapacita akumulátoru [kWh] | 61 |
Typ akumulátoru | LFP |
Maximální rychlost [km/h] | 172 |
Maximální dobíjecí výkon AC/DC [kW] | 11/80 |
Poháněná kola | přední |
Vnější rozměry [mm] | 4424 x 1830 x 1588 |
Rozvor [mm] | 2630 |
Kombinovaná spotřeba [kWh/100 km) | 16,9 |
Maximální dojezd [km] | 402 |
Pohotovostní/užitečná hmotnost [kg] | 1785/461 |
Maximální zatížení přední/zadní nápravy [kg] | 1104/1242 |
I v tomto případě si vybíráte mezi stupni Comfort a Premium. Základní výbava je prakticky totožná jako u Omody 5. Výjimkou je například manuální nastavování předních sedadel a absence jejich odvětrávání. V případě linie Premium bez příplatku dostanete navíc například panoramatické parkování, head-up displej, kožený volant, sedadlo řidiče elektricky nastavitelné v šesti směrech, vyhřívání předních křesel s ventilací sedáků, vyhřívání sedadel i v druhé řadě, tepelné čerpadlo, elektricky ovládané páté dveře a střešní okno, přední okna se zvukovou izolací či osm reproduktorů.
Oficiální start prodeje modelů Omoda 5 a Omoda E5 na českém trhu bude zahájen již v březnu, kdy se také dozvíme finální ceny obou vozů.