Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové diesely Renaultu: 2.0 dCI (127 kW), 1.9 dCI (96 kW), 1.5 dCI (78 kW)

Ondřej Láník Ondřej Láník 10. 10. 2005 • 15:58
16
18
Zobrazit náhledy (16)
Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane
Ačkoli v červenci se mluvilo o variantách nového motoru 2.0 dCI o výkonech 110 a 125 kW, prezentuje Renault nyní silnější verzi s výkonem 127 kW.

Ačkoli v červenci se mluvilo o variantách nového motoru 2.0 dCI o výkonech 110 a 125 kW, prezentuje Renault nyní silnější verzi s výkonem 127 kW.

Turbodiesel 2.0 dCI (110 a 127 kW)

Renault na letošní podzim přichystal premiéru nového motoru 2.0 dCi, který nahradí starší agregáty hned v několika modelových řadách. V novém motoru najdeme vše, co je v současnosti spojováno s posledním technickým vývojem v oblasti vznětových motorů pro osobní automobily: piezoelektrické vstřikovače, čtyřventilový rozvod a dokonce také vyvažovací hřídele. Renault předpokládá, že se s novým agregátem dostane na špičku segmentu díky vysokým výkonům, vylepšením vnitřní aerodynamiky motoru a také díky zásadně vylepšeným akustickým vlastnostem.

Nový motor s interním označením M9R má zdvihový objem 1995 cm3, vrtání 84 a zdvih 90 mm, kompresní poměr 16:1. Čtyřventilový rozvod je obsluhován dvěma vačkovými hřideli, poháněnými řetězovým převodem od klikové hřídele. Zajímavostí je, že sací a výfukový ventil jsou vždy proti sobě, takže každý z vačkových hřídelů ovládá jeden sací a jeden výfukový ventil, což je uspořádání, které usnadní výměnu směsi ve válci.

Vstřikování common-rail s piezoelektrickými vstřikovači, které je schopno pracovat až s pěti vstřiky během pracovního cyklu, dodává Bosch. Vedle rozdělení hlavní dávky paliva na několik vstřiků, se na zklidnění chodu vznětového motoru podílí také dvojice vyvažovacích hřídelů.

Na trhu se nejdříve objeví Renault Laguna s motorem 2.0 dCi (110 kW), s motorem jehož nejvyšší točivý moment činí 340 Nm při 2000 ot./min. S tímto agregátem dokáže Laguna zrychlit z 0 na 100 km/h za 8,9 s, ale kombinovaná spotřeba paliva činí jen 5,8 l/100 km.

Nejvýkonnější verze motoru 2.0 dCi bude disponovat 127 kW při 3750 ot./min a stane se tak podle Renaultu lídrem v rámci této kategorie. Nejvyšší točivý moment dosahuje v této verzi 360 Nm mezi 1750 a 3000 ot./min.

Celková investice do nového motoru činí 500 miliónů Euro, z čehož 200 miliónů připadlo na vývoj, 250 miliónů na výrobní zařízení a 50 miliónů na dodavatele. Motor vzniká v závodě Cléon v Normandii, kde je situována největší motorárna skupiny Renault-Nissan (v roce 2004 vyrobila 856 tisíc motorů a 1,05 milionu převodovek).

Nový motor bude dodáván s novou šestistupňovou manuální převodovkou PK4, která je odvozená od současné PK6, používané ve výkonných vozech koncernu. Nejvyšší točivý moment, která tato převodovka bude schopna přenášet činí 360 Nm.

Turbodiesel 1.9 dCI (96 kW)

Pro řady Mégane, Scénic a Laguna má Renault připraven další evoluci motoru 1.9 dCI, splňující emisní normu Euro 4. Motor, standardně dodávaný s bezaditivovým filtrem pevných částic, dosahuje nově výkonu 96 kW při 4000 ot./min, točivý moment vrcholí 300 Nm ve 2000 ot./min.

Za lepšími hodnotami stojí vyšší plnící tlak turbodmychadla 2,5 bar (dříve 2,2 bar) s natáčecími variabilními lopatkami rozváděcího kola a také vstřikování common-rail poslední generace, s maximálními tlaky až 1600 bar. Tento motor bude dodáván také s automatickou šestistupňovou převodovkou Proactive, s možností manuální volby převodu.

Kombinovaná spotřeba Laguny s tímto motorem a šestistupňovou manuální převodovkou činí 5,9 l/100 km, nejvyšší rychlost činí 204 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 10,2 s.

Turbodiesel 1.5 dCI (78 kW)

Maloobjemový diesel 1.5 dCI je ve verzi splňující Euro 4 schopen dosahovat nejvyššího výkonu 78 kW při 4000 ot./min a točivého momentu o 20 % vyššího než dosud (nyní 240 Nm při 2000 až 2500 ot./min). Šestiotvorové trysky piezoelektrických vstřikovačů jsou připraveny na tři vstřiky během jednoho pracovního cyklu motoru, které se uplatní zejména při částečných zatíženích, krátce po startu nebo v nízkých otáčkách motoru.

Motor, který se právě začíná dodávat spolu s novým Renaultem Clio, má slabší alternativu o výkonu 63 kW při 3750 ot./min a s maximem točivého momentu 200 Nm při 1900 ot./min. Kombinovaná spotřeba činí 4,5 l/100 km, u silnější verze pak 4,6 l/100 km.

Témata
10. 10. 2005 21:24
Re: Zamyšlení
Chápu... je to asi jako když si pečeš buřta nad táborákem. Buďto je zuhelnatělej, nebo ho trochu poch.., teda pokropíš a pak ho můžeš zbodnout. Dobrej systém. Ale bacha na žlučník... teda na plíce.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku