Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Fuso Canter Euro 6 s celkovou hmotností 8,55 t

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Do modelového roku 2014 vstupuje Fuso Canter s řadou novinek. Mezi ně patří i nová vrcholné provedení s celkovou hmotností 8,55 tun.

V současnosti je na trhu osmá generace Fuso Canter, která se představila v Japonsku v roce 2010 a v následujícím roce bylo uvedeno na severoamerický i evropský trh. V loňském roce se představil Canter 4x4 a na evropský trh vstoupil Canter Eco Hybrid.

Pro modelový rok 2014 si Fuso pro Canter připravilo několik novinek. Hlavní z nich představuje uvedení verze s přípustnou celkovou hmotností 8,55 tun, umožňující užitečné zatížení až do šesti tun.

Toto provedení s označením Canter 9C15/9C18 bude standardně k dispozici s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou Duonicve spojení se čtyřválcový turbodieselem o objemu 3,0 litru, vybaveným filtrem pevných částic a selektivní katalytickou redukcí SCR.

Motor splňující emisní normu Euro VI je pro vrcholnou verzi Canteru k dispozici s výkonem 110 kW nebo 129 kW. Součástí standardní specifikace jsou motorová brzda s brzdným výkonem 50 kW, ESP a ABS.

Nižší spotřebu paliva zajistí pro modelový rok 2014 paket Ecofficiency, zahrnující například vyšší vstřikovací tlaky paliva, efektivnější využití motorového oleje, start/stop systém a delší stály převod. Verze s přípustnou celkovou hmotností nad 6,5 tuny s výkonem motoru 110 kW a 129 kW jsou navíc vybaveny pneumatikami s optimalizovaným valivým odporem.

Pro Fuso Canter 4x4 je nově součástí standardní výbavy redukční převodovka, s níž tento nákladní vůz zvládne až 60% stoupání. Pro úsporu pohonných hmot lze odpojit pohon předních kol. Provedení 4x4 lze navíc vybavit samosvorným diferenciálem zadní nápravy a motorovou brzdou s brzdným výkonem 50 kW.

Ve výbavě na přání se u Canteru pro rok 2014 nově objevují i širokoúhlá vnější zpětná zrcátka, která jsou vhodná pro vozidla se širšími skříňovými nástavbami.

Zákazníci mohou v případě Canteru vybírat z řady verzí, nabízejících přípustnou celkovou hmotnost od 3,5 do 8,55 tuny, pohon 4x2 nebo 4x4, hybridní provedení, tři varianty kabiny a šest různých rozvorů náprav.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)