Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Maserati GranTurismo už se pilně testuje. Spalovací motor dostane!

David Bureš David Bureš 5. 11. 2021 • 04:27
18
4
Zobrazit náhledy (18)
Maserati GranTurismo Maserati GranTurismo Maserati GranTurismo Maserati 2021 Maserati GranTurismo Zéda Maserati GranTurismo Zéda Maserati GranTurismo Zéda Maserati GranTurismo Zéda Maserati GranTurismo Zéda Maserati GranTurismo Zéda Maserati GranTurismo MY18 Maserati GranTurismo MY18 Maserati GranTurismo MY18

Vedení Maserati již dříve potvrdilo, že nové GranTurismo bude první elektromobil značky. Novinka ale dorazí také se spalovacím motorem. V8 už to ale zřejmě nebude.

Maserati aktuálně pracuje na rozsáhlé mezigenerační proměně svého portfolia. Tu sice pozdržela pandemie koronaviru, přesto se v Modeně čile pracuje na novinkách. Vedle připravovaného SUV Grecale, úplné novinky v nabídce, se testuje také náhrada za GranTurismo.

Model GranTurismo, osmiválcem poháněné kupé, dostupné také jako odvozený otevřený model GranCabrio, sice skončil už v roce 2019, automobilka ale dopředu avizovala, že se dočká nástupce. Ten měl podle původních plánů debutovat v roce 2021, k tomu už ale zřejmě nedojde, kvůli setrvávající pandemii koronaviru a nedostatku výrobních dílů se novinky značky posouvají. Už premiéra Grecale byla odsunuta na rok 2022 a to samé podle všeho čeká také nové Gran Turismo.

Zachycený prototyp pak ukazuje, že i přes posun premiéry se novinka čile testuje. A co víc, prototyp na přiloženém videu dokazuje, že se opravdu počítá také s verzí poháněnou spalovacím motorem.

Maserati totiž již dříve přiznalo, že příští GranTurismo bude první sériový elektromobil značky. Zároveň se však mluvilo o tom, že dorazí verze se spalovacím motorem. Vzhledem ke svému zvuku to nyní zachycený prototyp GranTurisma definitivně potvrzuje.

Stále však nevíme, jaký motor novinka použije. Dosavadní GranTurismo sázelo na vidlicový osmiválec o objemu 4,2 litru či 4,7 litru vyvinutý ve spolupráci s Ferrari, tuto spolupráci ale Maserati ukončilo. Po letech si opět vyvíjí motory samo, výsledkem čehož byl nový vidlicový šestiválec o objemu tří litrů s dvěma turbodmychadly přezdívaný netáno, který debutoval v supersportu MC20. Právě jeho derivát se tak očekává také pod kapotou nového GranTurisma, byť to definitivně potvrzené stále není.

I přes pečlivou kamufláž pak nové Maserati GranTurismo naznačuje, že jeho styl půjde ve šlépějích předchůdce. Jak už ostatně z názvu vyplývá, opět půjde o klasické gran turismo, kupé s dlouhou kapotou s motorem vpředu. Jednotlivé detaily ale mají navazovat na již představené MC20, hlavně z hlediska předních světlometů. Co očekávat, naznačují i návrhy nezávislého grafika, které najdete ve fotogalerii.

Související články

Témata
Avatar - Plautus
6. 11. 2021 14:44
Re: Ten titulek přesně vystihuje absurditu současné doby...
Titulky píšu novinári poplatní dobe.
6. 11. 2021 13:47
Ten titulek přesně vystihuje absurditu současné doby...
...opravdu šílené! :-O :-O :-O :no:
6. 11. 2021 10:01
Zase tie emisie!
Hlavny dovod preco skoncil fenomenalny V8 ktory mal nakoniec 4,7 litra boli emisie, nic ine. Motor je to samozrejme vysokootackovy, cize bez preplania ma znacnu spotrebu.

Novy Maserati Nettuno V6 biturbo je fenomenalny motor, vyvinuty v Maserati rezii. Je vyrazne vykonnejsi, uspornejsi, lahsi a aj kompaktnejsi ako povodne V8. Nechapem, preco spekulujete o starom V8 do noveho Grand Coupe, ked Maserati ma doslova v regali takyto vlastny klenot vyvinuty aj vyrabany doma. Navyse tento motor je pripraveny aj na plnu integraciu plug-in varianty, pre.dalsiu redukciu emisii.

Takze prosim len neopisovat steky zo Spy webov ale sa aj trocha zamyslite, ci povodny text ma nejaky zmysel.

Ale samozrejme my petrolheadi mame obrovsku radost z takychto sprav.
5. 11. 2021 19:54
objem motoru
Motory měly objem 4,3 (tedy 4,25) a 4,7l, nikoliv 5,2 a 5,7 :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud