Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Porsche 911 GT3 na prvních fotkách. Uchová si atmosférický motor

David Bureš David Bureš 25. 11. 2020 • 10:00
28
21
Zobrazit náhledy (28)
Porsche 911 GT3 Porsche 911 GT3 Porsche 911 GT3 Porsche 911 GT3 Porsche 911 GT3 Porsche 911 GT3 Porsche 911 GT3 Porsche 911 GT3 Porsche 911 GT3 Porsche 911 GT3 Porsche 911 GT3 Porsche 911 GT3 Porsche 911 GT3 Porsche 911 GT3 Porsche 911 GT3 Porsche 911 GT3 Porsche 911 GT3 Porsche 911 GT3 Porsche 911 GT3 Porsche 911 GT3 Porsche 911 GT3 Porsche 911 GT3 Porsche 911 GT3

Možná nejzbožňovanější verze Porsche 911 se brzy dočká nové generace. 911 GT3 vsadí na specificky tvarované křídlo a atmosférický čtyřlitr.

Porsche 911 má za desítky let své kariéry nepočítané množství fanoušků. Ti největší milovníci řízení zbožňují hlavně ostré 911 GT3, které je s každou novou generací napjatě očekávané. Již brzy se dočkají nové generace, na bázi dnešní 911 generace 992. Ještě před oficiální premiérou tu máme několik klíčových informací o ní.

Tu nejočekávanější zodpovíme hned v úvodu, 911 GT3 si i v nadcházející generaci uchová atmosférický motor tak, jak její fanoušci doufají. Andreas Preuninger, ředitel GT řady u Porsche, potvrdil, že 911 GT3 použije modifikovaný agregát z 911 Speedster. Ten přitom poháněl atmosférický šestiválec typu boxer o objemu čtyř litrů naladěný na 375 kW.

Úpravy pro 911 GT3 si vyžádaly hlavně přísnější emisní normy, kterými se předchozí 911 Speedster ještě nemusel zabývat. Výkon má každopádně zůstat právě na 375 kW (510 k), což by byl jen mírný nárůst deseti koní proti předchůdci. Preuninger mimochodem pro britský magazín Autocar přiznal, že většinu vývojového času inženýrům zabralo právě přizpůsobení agregátu novým regulím, a tak na zásadní výkonové vylepšení nebyl už prostor.

Šestiválec má nicméně nadále být schopen točit až 9000 otáček. A co víc, vedle dvouspojkového PDK bude i nadále možné zvolit manuální převodovku!

Vývojáři se nicméně snažili vůz udělat co nejlehčí, nechybí tak opět typické prvky pro 911 GT3, jako jsou chybějící zadní sedačky, menší množství těsnících materiálů nebo tenčí skla v oknech. Nově je však doplňuje také třeba karbonová kapota. Výsledkem je tak stejná hmotnost jako u předchůdce, a to navzdory obecně větším rozměrům, které souvisí s novým základem 911 generace 992.

Bez bližších podrobností tak Porsche slibuje, že novinka bude na závodních okruzích rychlejší než předchozí 911 GT3. Tomu pomůže třeba vyspělejší aerodynamika.

Jejím ústředním prvkem je zadní přítlačné křídlo, které je nově řešené. Uchyceno je totiž shora, a to na základě závodních zkušeností. Pomáhá to totiž přítlaku a zároveň to lépe směřuje vzduch k motoru. Porsche ostatně tvrdí, že nová řešení sice přispívají k 50% zvýšení přítlaku, zároveň však nezvyšují odpor vzduchu. Nové 911 GT3 díky tomu má být rychlé nejen na závodních okruzích, ale také při jízdě vysokou rychlostí třeba po německých autobahnech.

Aerodynamické změny logicky doplňují také úpravy podvozku. Pružiny jsou o 25 až 30 % tužší než u předchozí generace, zadní víceprvková náprava s natáčením však z ní byla převzata. Naopak přední lichoběžníková náprava je nová, s prvky z čistě okruhových variant Cup a RSR.

Vnější změny přitom doplní i jedna důležitá uvnitř. 911 GT3 se totiž dočká i většího voliče převodovky, což umožní sekvenční řazení pákou. Nabídka jízdních režimů se pak omezí na tři - Normal, Sport a Track s tím, že každý z nich bude možné upravit podle svých představ.

Nové Porsche 911 GT3 by se na trh mělo dostat během příštího roku. Výchozí verzi by opět měla doplnit také komfortnější varianta Touring. Do budoucna se pak samozřejmě počítá i s primárně okruhovým derivátem 911 GT3 RS.

Související články

Témata
Avatar - ericho33
26. 11. 2020 20:30
Re: Atmo, manuál bez elsraček
Tak si sa tu teraz vyplakal a posťažoval... A čo s tým teraz? Ako majiteľ akejkoľvek automobilky, ako by si naložil s tými limitmi? Postavil by si sa v Bruseli pred parlament s transparentom v ruke, alebo by si sa snažil nájsť riešenie pre prežitie tvojej automobilky? Pre tvrdohlavosť nemusíš prežiť a keď sa príde na to, aký fail bola elektrifikácia, z mŕtvych nevstaneš. Jediné na čom záleží, je prežiť a byť na žive čo najdlhšie a dožiť sa toho, že montovať do áut 5l atmosféru bude “legálne”.
Takže áno, ďakujme tým, ktorí držia v týchto časoch automobilky ako Porsche, pri živote.
26. 11. 2020 07:56
Re: Atmo, manuál bez elsraček
Hlavní je, že ještě aspoň tato generace. Btw Aventador zůstane u V12 atmo, ale přibyde podle všeho mild-hybrid.
26. 11. 2020 07:55
To je prostě nirvána...
...v té černé navíc vypadá jako auto připravené na LeMans bez reklam. Opravdu nádhera. Přední nárazník je možná až příliš race (dokonalost je daná 991.2 GT3), ale celkově naprostá špička.

Manuál a řvoucí B6 musí každému fandovi utrhnout koule. Tohle je zhmotnělý sen a dokonalost inženýrů Porsche. :yes:
Avatar - Dinar
26. 11. 2020 07:37
Re: Atmo, manuál bez elsraček
No, tady už jsou vidět výsledky té masáže posledních dekád. Tzn., mám děkovat nějakým byrokratům bez odpovědnosti a technického vzdělání, kteří se trumfují čísílky při schvalování emisních norem, že tu zbylo ještě Porsche, které má prostředky na to, aby alespoň jeden klasický motor dokázalo udržet při životě? Vždyť to říká ten inženýr sám, většinu času nevěnovali tomu, aby měl motor co nejlepší vlastnosti, ale tomu, aby ho dokázali přizpůsobit normám. Pro masovější výrobce, konfekci, resp. někoho, kdo nemá na autě marži jako porsche, je to nerealizovatelné.
A ti, co si ty els-račky vyráběné porschem z donucení, ne díky poptávce, kupují, žádné poděkování nezaslouží, kupují si jen svou preferenci, a naopak dávají celé té šaškárně zdání přirozeného vývoje. (lidi to tak chtějí, podívejte, kolik taycanů se prodává)

Schválně si přečti návrhy na limity NOx pro Euro 7, to už není jen blbý progresivismus, to je jasný plán likvidace spalovacích motorů. Klidně mohli říct, jak to nebude jezdit na vodu, nesmí to na silnici.
26. 11. 2020 03:21
Re: Aerodynamika
Ano, na tom jak je cela aerodynamika udelana zalezi opravdu hodne a i male zmeny mohou zpusobit mensi odpor.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud