Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Porsche 911 Speedster
Porsche 911 Speedster
Porsche 911 Speedster
Porsche 911 Speedster
22 Fotogalerie

Porsche 911 Speedster oficiálně: Je to krásná zadokolka s manuálem

Loni představený koncept se přece jen mění v sériové auto. Postaveno bude jen 1.948 kousků.

Porsche sice již prodává novou, osmou generaci svého modelu 911 s interním označením 992, to však neznamená, že by jeho předchůdce (991) definitivně skončil. Vyrábí se ještě ultimátní verze 911 GT3 RS a nyní přichází ještě speciální limitka, Porsche 911 Speedster.

 

Její příchod naznačil už loni stejnojmenný koncept, při jehož premiéře se již hovořilo o tom, že dorazí i sériové provedení, což automobilka potvrdila na podzimním pařížském autosalonu, kde však ještě stále prezenetovala jen koncept. Na sériovou 911 Speedster jsme si tak museli počkat až na právě probíhající autosalon v New Yorku.

Automobil přitom přejímá přesně charakter konceptu, což znamená, že 911 Speedster bude auto pro ryzí fajnšmekry. V útrobách totiž najdeme atmosférický (!) plochý šestiválec o objemu čtyř litrů točící až 9000 otáček, tedy motor z verzí 911 GT3/GT3 RS. Naladěn je na 369 kW a 470 N.m, přičemž je exkluzivně spárován s šestistupňovou manuální převodovkou. V dnešní době věc nevídaná! A co víc, motor pohání výhradně zadní kola.

 

Šestiválec dostal individuální tělesa škrtící klapky, díky čemuž jsou jeho reakce na pedál plynu ještě ostřejší než u ostatních silničních verzí 911. Porsche dokonce mluví o reakcích jako v závodním 911 GT3 R. Vůz přitom zrychlí z 0-96 km/h za 3,8 sekundy a jede nejvyšší rychlostí 309 km/h.

 

Oproti kabrioletu se 911 Speedster liší celkovou siluetou. Má nižší čelní okno a mechanicky nasazovanou plátěnou střechu. Odlišná je také záď s charakteristickými boulemi z karbonových vláken.

 

Nejen ty pomáhají snížit hmotnost vozidla. Uvnitř třeba najdeme lehké dveřní panely se síťkami na odložení drobností, přední kapota je zase karbonová, uvnitř je použit i lehký polyuretan. Standardem jsou též karbon-keramické brzdy, které ušetří asi 50 % váhy proti systému s ocelovými kotouči. Pro fajnšmekry lze vůz objednat i bez klimatizace. V takovém případě vůz váží jen 1.465 kilogramů.

 

Podvozek pak vychází z toho v 911 GT3, což znamená speciální nakalibrování natáčení zadní nápravy nebo dynamické uchycení motoru.  

 

Porsche 911 Speedster vznikne v limitované edici 1.948 kusů, což odkazuje na rok založení automobilky. Vůz je totiž takovou oslavou loňského sedmdesátého výročí od vzniku Porsche. První kousky se u majitelů mají objevit v druhé polovině roku.