Nové Subaru Impreza míří na evropské trhy. Představí se ve Frankfurtu
V polovině září se ve Frankfurtu koná jedna ze stále nejdůležitějších automobilových výstav světa, a tak s příchodem prázdnin jednotliví výrobci začínají odhalovat, co na letošním IAA představí. S chystanou novinkou se už pochlubilo Subaru, které na letošní frankfurtské autoshow poprvé představí novou generaci modelu Impreza.
Nebude se však jednat o světovou premiéru, ale „pouze“ o evropskou. Aktuální Impreza se už od loňského roku prodává třeba v Japonsku nebo Severní Americe, kde je dostupná nejen jako pětidveřový hatchback, ale také jako sedan. Evropané si tak na novou Imprezu museli rok počkat, přičemž pro Frankfurt je potvrzena premiéra evropské specifikace hatchbacku.
Vedle prvních fotografií evropské specifikace Imprezy však Subaru o novince příliš neprozradilo, a tak musíme vzít za vděk dosavadními informacemi, platnými pro americkou a japonskou variantu.
Základem Imprezy se stává nová modulární architektura Global Platform, kterou již používá model XV, alias crossover o velikosti Imprezy. Platforma snižuje těžiště auta o 5 mm, přičemž je vedle pohonu všech kol připravena také na zástavbu alternativních pohonů. Vedle toho architektura nabízí vyšší tuhost, zatímco jízdním vlastnostem pomůže třeba nezávislá zadní náprava.
Z hlediska rozměrů je automobil dlouhý 4.460 mm, široký 1.777 mm a vysoký 1.455 mm. Rozvor činí 2.670 mm, což je o 25 mm více než u předchozí generace. Zavazadelník má nabídnout objem zhruba 348 litrů.
Motorovou paletu pro evropské trhy Subaru zatím neodhalilo. V USA je vůz nicméně dostupný s nově vyvinutým atmosférickým zážehovým dvoulitrem typu boxer, který je naladěn na 113 kW a 196 N.m. Na americkém trhu je standardem pohon všech kol, přičemž o přenos síly agregátu na silnici se stará buď pětistupňový manuál (ano, opravdu), nebo převodovka CVT. To v Japonsku je dostupná rovněž šestnáctistovka s 85 kW a 148 N.m, kterou je možné pořídit s pohonem předních i všech kol.
Co naopak potvrzeno je, je využití už dobře známé sady asistenčních systémů EyeSight, která bude dodávána v rámci standardní výbavy. Její součástí bude adaptivní tempomat, funkce automatického brzdění a udržování v jízdním pruhu. K dispozici bude také sledování mrtvého úhlu.