Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Subaru Impreza míří na evropské trhy. Představí se ve Frankfurtu

David Bureš
Diskuze (49)
Základem nové generace kompaktního hatchbacku se stane nová architektura Global Platform. Těšit se můžeme i na bohatou nabídku bezpečnostních prvků.

V polovině září se ve Frankfurtu koná jedna ze stále nejdůležitějších automobilových výstav světa, a tak s příchodem prázdnin jednotliví výrobci začínají odhalovat, co na letošním IAA představí. S chystanou novinkou se už pochlubilo Subaru, které na letošní frankfurtské autoshow poprvé představí novou generaci modelu Impreza.

Nebude se však jednat o světovou premiéru, ale „pouze“ o evropskou. Aktuální Impreza se už od loňského roku prodává třeba v Japonsku nebo Severní Americe, kde je dostupná nejen jako pětidveřový hatchback, ale také jako sedan. Evropané si tak na novou Imprezu museli rok počkat, přičemž pro Frankfurt je potvrzena premiéra evropské specifikace hatchbacku.

Vedle prvních fotografií evropské specifikace Imprezy však Subaru o novince příliš neprozradilo, a tak musíme vzít za vděk dosavadními informacemi, platnými pro americkou a japonskou variantu.

Video se připravuje ...

Základem Imprezy se stává nová modulární architektura Global Platform, kterou již používá model XV, alias crossover o velikosti Imprezy. Platforma snižuje těžiště auta o 5 mm, přičemž je vedle pohonu všech kol připravena také na zástavbu alternativních pohonů. Vedle toho architektura nabízí vyšší tuhost, zatímco jízdním vlastnostem pomůže třeba nezávislá zadní náprava.

Z hlediska rozměrů je automobil dlouhý 4.460 mm, široký 1.777 mm a vysoký 1.455 mm. Rozvor činí 2.670 mm, což je o 25 mm více než u předchozí generace. Zavazadelník má nabídnout objem zhruba 348 litrů.

Motorovou paletu pro evropské trhy Subaru zatím neodhalilo. V USA je vůz nicméně dostupný s nově vyvinutým atmosférickým zážehovým dvoulitrem typu boxer, který je naladěn na 113 kW a 196 N.m. Na americkém trhu je standardem pohon všech kol, přičemž o přenos síly agregátu na silnici se stará buď pětistupňový manuál (ano, opravdu), nebo převodovka CVT. To v Japonsku je dostupná rovněž šestnáctistovka s 85 kW a 148 N.m, kterou je možné pořídit s pohonem předních i všech kol.

Co naopak potvrzeno je, je využití už dobře známé sady asistenčních systémů EyeSight, která bude dodávána v rámci standardní výbavy. Její součástí bude adaptivní tempomat, funkce automatického brzdění a udržování v jízdním pruhu. K dispozici bude také sledování mrtvého úhlu.

David Bureš
Diskuze (49)
Avatar - Jopino
5. 7. 2017 15:04
Test STI 2017
STI 2017 si testnul Rasťo Chvála

[odkaz]
5. 7. 2017 11:22
Re: Impresivni Subaru
Outback 2015 není facelift, ale zcela nová generace.

Alltrack, ta oplastovaná Insignia, Peugeot apod. jsou sice jakoby konkurence, ale stačí se podívat na světlou výšku a je jasno. To není stejná liga.

Volvo XC70 jízdně na Outback nemá ani náhodou, je to pohodlné přemisťovadlo, ale tím to končí. Outback je navíc i řidičské auto. V90 - už je cenově mimo, navíc to je dálniční cesťák jak píše Beefcake.
Avatar - Beefcake
5. 7. 2017 10:34
Re: Neurazí
2L+CVT je ok na pohodove jazdenie.
Ale Impreza, uz vzhladom na svoje meno, by si zasluzila cosi aspon o trochu ostrejsie.
113kW myslim uz davaju aj do noveho XV a s manualom to zla volba nebude.
V kombinacii s 1.6T a opat MT by to asi neurazilo. Kludne by som na ich mieste Imprezu predaval primarne s MT.
5. 7. 2017 01:20
Impreza
Přesto, že mám vozy Subaru rád, tak tenhle model Imprezy je pro mě spíše zklamáním. Třetí generace vypadala mnohem pohledněji až na ten plytký kufr, což je daň za 4x4. Stává se z toho stejně, jako z většiny evropských vozů bezpohlavní vůz, kdy všechny vypadají tak nějak velmi podobně a některé, jako je třeba Škodovka je doslova extrém, kdy je jedno v čem dotyčný jede, všechno to vypadá z dálky stejně. Proti tomu všemu je Levorg naprostý krasavec, tím spíše, že vychází z Legacy IV, což byl nejpěknější kombík nebo sedan od Subaru a stále i po letech vypadá dobře. Běžně se mi stává, jak se Subaristi mají ve zvyku zdravit, že kolem mě projede nové Subo a všimnu si toho až mě míjí, prostě začíná se už vzhledově také dosti ztrácet v davu ;-\
4. 7. 2017 22:53
Re: Neurazí
Pokud by nebyl 2,0T, tak 1,6T by byla taky dobrá.

Ale kombinace 2,0 atmo + CVT bude mrzutá.