7.3. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Subaru představuje novou platformu, bude pro všechny modely

 

Nová architektura má zajistit perfektní jízdní vlastnosti a vysokou bezpečnost vozů Subaru. Jako první ji využije nová Impreza.

Subaru je další z automobilek, které se rozhodly vsadit na modulární architekturu. Aktuálně vyvíjenou globální platformu v budoucnu využijí všechny modely této japonské značky, debutovat bude v nové generaci Imprezy, která na trh vstoupí ještě letos. Při návrhu se počítalo s dlouhodobým využitím této techniky, využívána má být až do roku 2025. I v té době přitom má konkurovat tomu nejlepšímu na trhu.

„Tato nová platforma představuje vrchol know-how, které jsme vyvíjeli po mnoho let. Jsme přesvědčení, že nám umožní vyrábět vozidla, která splňují naše hrdé tradice a vysoké nároky, které zákazníci očekávají od Subaru,“ říká k představení platformy Jasujuki Jošinaga, prezident společnosti Fuji Heavy Industries, vlastníka značky Subaru.

Vedle univerzálnosti se konstruktéři při vývoji nové platformy zaměřili na dvě oblasti. Technika má uchovat sportovní vlastnosti, které jsou pro vozy Subaru typické, ale také zajistit nejvyšší možnou úroveň bezpečnosti.

Architektura nabídne výrazně vyšší tuhost karoserie podvozku než dnešní modely značky, podle automobilky o 70 až 100 %. Konstruktéři toho dosáhli optimalizovanou rámovou konstrukcí a silnějšími spoji. Vyšší torzní tuhost sníží celkové vibrace od volantu a podlahy, díky čemuž budou budoucí Subaru tišší.

Vylepšené zavěšení a nízké těžiště pomůže citlivosti řízení. Zároveň Subaru vylepší stabilitu při jízdě v přímce, přilnavost i komfort. Nové vozy mají nabídnout pohodlnou jízdu bez ohledu na povrch vozovky. Zadní stabilizátor přimontovaný přímo ke karoserii pak sníží naklánění karoserie, a to až o 50 % proti současným vozům.

Těžiště snížené o pět milimetrů také vylepší aktivní bezpečnost, protože vozy budou stabilnější. Pasivní bezpečnosti zase napomůže tužší konstrukce, která efektivněji absorbuje energii v případě nárazu. Subaru toho dosáhlo použitím ocelových plechů s vysokou pevnosti v tahu.

S ohledem na dobu musí nová platforma myslet také na alternativní paliva. Proto architektura bude připravena nejen na zástavbu benzinových motorů, ale umožní i výrobu hybridů, plug-in hybridů a elektromobilů, případně dalších alternativních pohonů. Zajímavostí je fakt, že Subaru jmenovitě nezmiňuje použití turbodieselů, což naznačuje, že by s těmito jednotkami mohlo skončit.

Modularita konstrukce je pro Subaru výhodná kvůli snížení výrobních a vývojových nákladů. Díky jedné architektuře bude možné na jedné montážní lince vyrábět více modelů, díky čemuž automobilka bude moci flexibilně reagovat na poptávku zákazníků. Na vývoji nových aut se pak nebude muset podílet tolik lidí.

Spolupracujeme s TipCars.com
Politici si příští rok polepší, platy jim mohou vzrůst až o 7 procent Politici si příští rok polepší, platy jim mohou vzrůst až o 7 procent

Politikům by mohly od příštího roku vzrůst platy zhruba o…

Lidí s penzijním připojištěním pořád ubývá Lidí s penzijním připojištěním pořád ubývá

Na penzi se státním příspěvkem v takzvaném třetím pilíři…

Komentář Martina Čabana: Vábení zlínského kouzelníka Komentář Martina Čabana: Vábení zlínského kouzelníka

Zlínsko je rázovitý region. V mnoha ohledech, ale…

Nový boj o dividendu Unipetrolu, menšinoví akcionáři chtějí více než dvojnásobek Nový boj o dividendu Unipetrolu, menšinoví akcionáři chtějí více než dvojnásobek

Největší minoritní akcionář Unipetrolu, společnost…

 

Štítky Subaru Technika

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku

Škoda připravila pro svoji vlajkovou loď nové prvky do…

10 nejrychlejších kabrioletů na českém trhu aneb Když nejde jen o kochání... 10 nejrychlejších kabrioletů na českém trhu aneb Když nejde jen o kochání...

Trvalé teploty nad dvacet stupňů vybízejí ke stažení…

 






 
Zetor Wolfdog dokazuje, že výrobce traktorů míří i mezi armádní techniku

Zetor Wolfdog dokazuje, že výrobce traktorů míří i mezi armádní techniku

Dnes 14:52

Model vnitřního uspořádání vyvíjeného pásového vojenského vozidla bude Zetor prezentovat na Mezinárodním veletrhu obranné a bezpečnostní techniky IDET v Brně.




Blesk.cz

Na Primu míří posila! Koho známý moderátor a herec připraví o flek?

Na Primu míří posila! Koho známý moderátor a herec…

Divácké zprávy na Primě od 1. června posílí moderátor a herec, kterého kdysi proslavila role Rudy z Ostravy…

Umí se váš tablet změnit na robota? Xiaomi Mi Pad 2 Transformer ano!

Umí se váš tablet změnit na robota? Xiaomi Mi Pad 2…

Není to tablet, jen tak na první pohled vypadá. Ne, nefunguje. Zato se umí přetransformovat v robota (přesněji:…

 

iSport.cz

Čermák na EURO po nehodě nebude, šanci dostanou Mašek či Nečas

Čermák na EURO po nehodě nebude, šanci dostanou…

Z nominace fotbalové reprezentace do 21 let před mistrovstvím Evropy vypadl Aleš Čermák. Záložníka Sparty na…

Vukadinovič jde do Sparty! Je to správná volba, řekl po přestupu

Vukadinovič jde do Sparty! Je to správná volba, řekl…

Den po potvrzení nového trenéra Andrey Stramaccioniho hlásí Sparta také první posilu pro další sezonu. Ze Zlína…

 

Reflex.cz

Královna Alžběta sleduje seriál o sobě samotné. Je nadšená

Královna Alžběta sleduje seriál o sobě samotné. Je nadšená

Zdroj blízký Buckinghamskému paláci vypustil do světa informaci, že britská panovnice zhlédla na popud svých…

Zemanova kandidatura v ohrožení? Je na tom hodně špatně, říká bývalý velvyslanec

Zemanova kandidatura v ohrožení? Je na tom hodně…

Ohlášená opětovná kandidatura prezidenta Miloše Zemana podle bývalého velvyslance Petra Koláře stále není hotová…