Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové testy Euro NCAP: Land Rover Freelander 2 a Suzuki Grand Vitara

Dan Vořechovský
Diskuze (21)
V březnových testech byly testovány dva malé off-roady. Plný počet hvězd za ochranu dospělé posádky si však odnesl jen Freelander 2.

Organizace Euro NCAP, která se zabývá prováděním nárazových zkoušek, dnes oznámila výsledky dalších dvou testovaných vozů. Z obou testovaných vozů, které patří do kategorie malých off-roadů, se více dařilo Land Roveru Freelanderu 2, který obdržel za ochranu dospělé posádky pět hvězd. Stal se tím tak prvním vozem, který v testech Euro NCAP dosáhl v této kategorii vozů na plný počet hvězd.

Land Rover Freelander 2 (5 hvězd)

V oblasti ochrany dospělé posádky získal Freelander 2 celkem 35 bodů. Za přední náraz vůz obdržel 15 bodů (94 %) a za boční náraz plný počet 18 bodů. Za připomínače pásů byly uděleny dva body. Organizace v případě předního nárazu upozornila na to, že se sloupek řízení při nárazu pohnul vodorovně vpřed a tak vytvořil více místa pro řidiče. Velký kolení airbag pak ochránil kolena a stehna řidiče. Podle Euro NCAP také Land Rover prokázal, že kolení airbag ochrání jak menšího tak většího řidiče v různých polohách nastavení sedadla. Freelander 2 získal plný počet za náraz na sloup, ale při bočním nárazu něco málo ztratil za ochranu hrudníku.

Za ochranu dětské posádky získal Freelander 2 čtyři hvězdy a 40 bodů. Maximální počet bodů byl udělen za ochranu obou dětských figurín. Plusem je možnost vypnutí předního airbagu spolujezdce. Nedostatečná je však informace o stavu vypnutí tohoto airbagu. Štítky varující před rizikem použití dozadu obrácené dětské sedačky na předním sedadle nebyly dostatečně jasné. Nedostatečné je také označení míst úchytů ISOFIX. Za ochranu chodců získal Freelander 2 sedm bodů a jednu hvězdu (tedy stejně jako předchozí generace Freelanderu testovaná v roce 2003).

Suzuki Grand Vitara (4 hvězdy)

Druhým testovaným vozem bylo Suzuki Grand Vitara, které získalo za ochranu dospělé posádky o jednu hvězdu méně než Freelander 2. Grand Vitara celkem získala 30 bodů, přičemž za přední náraz to bylo 11 bodů , za boční náraz plný počet 18 bodů a za připomínače pásů bod jeden. V případě předního nárazu směřovaly výtky k nedostatečnému tlaku v předním airbagu řidiče, který nedostatečně ochránil hlavu figuríny. Další nedostatky byly shledány v rozpojení bodových svarů v prostoru nohou řidiče, kde také došlo k výrazným deformacím, které mohou ohrozit dolní končetiny řidiče od kolen dolů. Další riziko představují uvolněné části přístrojové desky, které mohou ohrozit kolena a stehna řidiče i pasažéra.

Za ochranu dětské posádky bylo Grand Vitaře uděleno 27 bodů a 3 hvězdy. Přední airbag spolujezdce není možné vypnout. Štítky varující před umístěním dozadu obrácené dětské sedačky na přední sedadlo spolujezdce byly sice dostatečně jasné, nebyly však k dispozici ve všech evropských jazycích. Mezi výtky patří i nedostatečně jasně vyznačené úchyty ISOFIX. Za ochranu chodců bylo uděleno 19 bodů a 3 hvězdy. Zajímavým kontrastem je maximální počet bodů pro přední nárazník za ochranu dolních končetin chodce a žádné body za ochranu pro přední hranu kapoty.

Organizace Euro NCAP testovala první malý off-road v roce 2002 (Honda CR-V) a od té doby otestovala v této kategorii celkem devět vozů. Žádný z nich do březnových testů nepřekonal v ochraně dospělé posádky hranici čtyř hvězd. Generální tajemník organizace Euro NCAP Adrian Hobbs vyjádřil s výsledky březnových testů spokojenost, ale také překvapení, že až dosud žádný z vozů této kategorie na pět hvězd nedosáhl. Vyjádřil také politování nad tím, že Land Rover neinvestoval více do ochrany chodců.

Výsledky testu Euro NCAP (březen 2007)
Ochrana dospělé posádkyOchrana dětské posádkyOchrana chodců
Testovaný vůzPočet hvězd / bodyPřední nárazBoční nárazPřip. pásůPočet hvězd / bodyPočet hvězd / body
Land Rover Freelander 25 / 3515 (94 %)18 (100 %)24 / 40 (82 %)1 / 7 (19 %)
Suzuki Grand Vitara4 / 3011 (69 %)18 (100 %)13 / 27 (55 %)3 / 19 (53 %)

Dan Vořechovský
Diskuze (21)
23. 3. 2007 22:02
Re: Nespolahlive NCAP
Byl bych pro zavedení nárazu zezadu :yes: Veškerá bezpečnost je nahrnuta na předek, případně bok, ale se zádí se nepočítá!
Avatar - Ricardo
23. 3. 2007 21:13
Re: Nespolahlive NCAP
Hlavně by měli zrušit body za připomínače pásů a měli by přitvrdit kritéria pro náraz zboku
23. 3. 2007 20:38
Re: OT Micinka útočí :D
krásy to moc nepobralo ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
23. 3. 2007 14:38
OT Micinka útočí :D
[odkaz]