Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Volvo V70: KOMBInace síly, prostoru a bezpečí

Ondřej Láník
Diskuze (183)
Volvo oficiálně představilo novou generaci velkého kombi. Světová premiéra je naplánována na ženevský autosalon, kde se současně představí také nová generace řady XC70. DOPLNĚNO OFICIÁLNÍ VIDEO.

Švédská automobilka zveřejnila první snímky a informace o nové generaci kombi postaveném na bázi sedanu S80, který nese již zavedené označení V70. Novinka se od výchozího modelu zepředu liší jen v drobných detailech, jako je jiný tvar nárazníku a masky chladiče. Jako velmi zdařilou lze hodnotit také velmi moderní zadní část vozu s jistými rysy kompaktu C30 nebo studie XC60.

Zase větší interiér

Interiér se shoduje do značné míry s výchozím sedanem. Mezigeneračně došlo k prodloužení prostoru pro kolena na zadních sedadlech o 48 mm, vnitřní šířka ve výši ramen předních cestující je větší o 30 mm. Velikost zavazadlového prostoru, který byl vždy silnou stránkou těchto švédských kombi, zatím není známa, ale z tiskové zprávy lze vyčíst, že jeho objem je větší o 55 l, což by odpovídalo hodnotě 540 l. Zadní výklopné víko může být ovládáno elektricky. Druhá řada sedadel je dělená na tři části v poměru 40:20:40, po sklopení vzniká zcela rovná ložná plocha, kterou lze dále prodloužit sklopením opěradla sedadla spolujezdce.

Cíl: mít nejbezpečnější auto ve třídě

Při vývoji nového kombi mělo Volvo jeden z tradičních cílů: vyrábět nejbezpečnější auto ve třídě. V70 sdílí s S80 bezpečnostní architekturu, ale navíc přidává několik novinek.

Bezpečnostní inovací číslo jedna jsou rozšířené okenní airbagy, nastavitelná integrovaná dětská sedačka a inovovaný systém ochrany při bočním nárazu SIPS.

Sedák pro děti integrovaný v zadním sedadle může být nově nastaven do dvou výškových poloh, odpovídajících velikosti dítěte. Malí pasažéři tak nejen dobře uvidí ven z auta bočními okny (to je důležité pro klid na palubě), ale budou sedět v optimální poloze z hlediska ochrany při případné nehodě.

Nižší ze dvou poloh je určena dětem s tělesnou výškou mezi 115 a 140 cm, které váží mezi 22 a 36 kg, horní poloha je určena pro děti vysoké 95-120 cm a vážící 15 až 25 kg. Zadní bezpečnostní pásy jsou vybaveny speciálně nastavenými omezovači sil, které by měly zabránit poraněním dětí od předepnutého bezpečnostního pásu. Okenní airbag byl zvětšen o 60 mm, což spolu s nově navrženým sedákem pro děti zlepšilo ochranu dětí.

Robustní struktura boků je tvořena moderními vysokopevnostními materiály, takže je paradoxně lehčí a současně odolnější než v předchozí generaci V70.

Přední deformační zóna je konstruována do zón, které plní rozdílné úkoly při nehodě. Nejvíce deformační energie pohlcují deformace dílů, které jsou vzdálenější od prostoru pro posádku. Čím blíže se deformace následkem nehody dostávají k cestujícím, tím méně jsou plechy deformovány. V přídi je použito celkem čtyř různých stupňů, které mají odlišnou tuhost a schopnost pohlcovat energii nárazu.

{videoplayer link="http://www.youtube.com/v/LjUePK0Lv8o" style="auto"}

Motory: pět nebo šest válců napříč

Pokud jde o pohonné jednotky, nabídka by se měla skládat z řadových napříč uložených pětiválců a šestiválců.

Základním turbodieselem by měl být agregát 2.4D (120 kW, 340 Nm), jeho alternativou pak motor D5 (136 kW, 400 Nm).

Zážehové jednotky mají základ v pětiválci 2,5T (147 kW, 300 Nm), následuje řadový atmosférický šestiválec 3,2 l (175 kW, 320 Nm) a šestiválcovým vrcholem bude nový turbodmychadlem TwinScroll přeplňovaný motor 3,0 l (210 kW, 400 Nm), který premiéru oslavil loni v modelu S80. Očekávaná výkonná verze vybavená benzinovým motorem 4,4 l V8 disponujícím výkonem 232 kW, prozatím nebyla potvrzena, naopak slíbeny jsou motory spalující směs benzinu a etanolu E85 (107 kW) a základní pohonná jednotka dávající výkon kolem 100 kW.

Tradiční i nová výbava

V nabídce je opět pohon všech kol Instant Traction (spojka Haldex), tlumiče s proměnným účinkem Four-C, sériový stabilizační systém, automatická parkovací brzda, adaptivní tempomat a s ním související inteligentní funkce brzdového systému, zavedené již dříve v S80. Na často kritizované necitlivé řízení zareagovalo Volvo zavedením třístupňově nastavitelného účinku posilovače řízení. Nastavování se děje prostřednictvím palubního informačního systému.

Nejdůležitější model

Vůbec nejdůležitější model Volva má ročně najít 75 tisíc zákazníků, 80 % vozů přitom zůstane v Evropě. Domácí švédský trh, který je také největším trhem pro V70, by měl pojmout až 25 tisíc vozů. Světovou premiéru si odbude kombi V70 v březnu na autosalonu v Ženevě, kde se představí také nový model XC70.

Ondřej Láník
Diskuze (183)
5. 2. 2007 16:50
Re: mama volvo (marketingova masaz)
tak jo...a ja jsem zase lowkick...rad te poznavam :-)
5. 2. 2007 15:43
Re: narazky na subaru
Myslím, žes teď jsi dokázal přesně definovat rozdíly v postavení jednotlivých značek... jistě... není nutno vnímat kategorizaci jen v přímce, tedy, lowend, mainstream, prémie, exkluznívní segment a... nebe. Ano, ano, jsou značky, a tou bezesporu Subaru dnes je, které nemohou mít ambice na prémiové chápání jejich produkce, resp. automibilky samotné, přesto nepatří ani k hlavnímu proudu... neboť pluje na jeho úrovni (na prémi nemá ani designově, ani z hlediska image, ale hlavně podle mého, o to ani neusiluje...) ve svém specifickém zaměření... Tohle nahoře, Dinare, cos teď napsal je velmi vyčerpávající pohled na tuto problematiku... Závěr - Subaru není prémiová automobilka. Vyrábí ovšem auta, vyznačující se specifickými pohony a motory, což ji vyčleňuje z hlavního proudu, ovšem nikoliv vertikálně, směrem k prémiovým produktům, nýbrž horizontálně, tedy jaksi vedle mainstreamu. P.S. Dinar dnes velmi, velmi zaválel. BRAVO DINAR :yes:
Avatar - Dinar
5. 2. 2007 15:24
Re: narazky na subaru
Možná si trochu nerozumíme, hele, takový Touareg lze považovat za luxusní auto, ale z VW to premii nedělá, podobně jako Tribeca ze Subaru, jasné? A ta subpremie, jak píšu nahoře, lze ji chápat jako kategorii stojící mezi mainstreamem a premií, ale i jako kategorii stojící mimo proud, to první více odpovídá Volvu, to druhé Subaru. No, mě to pro dnešek stačí, měj se. ;-)
Avatar - Dinar
5. 2. 2007 15:12
Re: narazky na subaru
o.k.
Avatar - Dinar
5. 2. 2007 15:11
Re: narazky na subaru
Alessio, pokud se máme bavit jako malé děti, pak toho raději nechme. Napsal jsem, že jde o "hrubé zobecnění" tak to tak ber, Subaru dady neprodává auta první den, a fakt, že v pátém (nebo kolikátém) faceliftu legacy se v materiálech a zpracování konečně dostal na úroveň konkurentů střední třídy je fajn, ale tak se značka s ambicí směrem k premii nechová. O svých dojmech z jízd jak s Tribecou tak s facelitovaným Legacy jsem psal, spolu jsme o tom i diskutovali, tak mi tu nepiš bláboly o autosalonech. Tribeca má vnitřek o.k., ale je to v každém ohledu průměrné auto, opět to není model, který např. svým jediným motorem posunuje Subaru směrem k premii, takže neřeš, jestli jsou Subaru dobrá nebo špatná auta, ale jestli dokážou nabínout v souhrnu svých kvalit něco víc než mainstream. Z mého pohledu, ne.