Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky v Jaguaru X-Type pro rok 2004

Ondřej Láník
Diskuze (11)
Po dvou letech výroby X-Type přichází velmi lehká modernizace. Zásadní novinkou je diesel od Forda pod kapotou malé kočky.

Představením řady X-Type, před dvěma roky, sledoval Jaguar cíl zaujmout mladší klientelu kupující sportovně-luxusní automobily. Pohon všech kol a šestiválce 2.5 a 3.0 l byly základem pro získání nových pozic ve třídě obsazené silnou konkurencí. Přístupnější alternativou se stal menší dvoulitrový šestiválec uvedený loni. Nyní bude schopen X-Type uspokojit také spořivé zájemce o automobil s aristokratickým vzhledem. Přeplňovaný čtyřválec common-rail se 16 ventily pochází z dílen mateřského koncernu Ford (najdeme jej např. v Mondeu) a v Jaguáru nese označení 2.0D. 96 kW nebo tradičněji 130 koňských sil ve spojení s točivým momentem 330 Nm, bude k dispozici za cenu shodnou se zážehovým šestiválcem 2.0 l.

Vznětová pohonná jednotka možná není pro Jaguar typická, ale na trhu mu citelně scházela. Konkurence ve třídě prodává v Evropě asi 50 % vozů s dieselem pod kapotou a proto se u Jaguaru očekává další nárůst prodejů po zavedení motoru 2.0D. Po úspěšných počátečních dvou letech výroby (125 000 ks prodaných v r. 2001 a 130 000 ks v r. 2002) je očekávána zásadní změna struktury prodeje X-Type. Až 2/3 v Evropě prodaných X-Type má mít motor 2.0D (v Británii je to cca 50%).

V modelovém roce 2004 jsou u všech Jaguárů změněny některé vnější detaily (maska, nový nárazník a rámy bočních oken), které mají více odlišit tři úrovně výbavy Classic, SE a Sport. Uvnitř je nové pozadí přístrojů v kapličce před řidičem a řada nových materiálů použitých na čalounění a sedadlech.

Ondřej Láník
Diskuze (11)