Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novitec Rosso Ferrari 575 Maranello – koníky, koníky

Miroslav Kudělka Miroslav Kudělka 21. 2. 2006 • 12:25
17
24
Zobrazit náhledy (17)
Ferrari 575M Maranello Ferrari 575M Maranello Ferrari 575M Maranello Ferrari 575M Maranello Ferrari 575M Maranello Ferrari 575M Maranello Ferrari 575M Maranello Ferrari 575M Maranello Ferrari 575M Maranello Ferrari 575M Maranello Ferrari 575M Maranello Ferrari 575M Maranello
Není mnoho úpravců, kteří mají odvahu na rudé vozy z Maranella. Jedním z nich je německý Novitec Rosso, který vznikl jako odnož Novitecu – specialisty na italská auta. Jeho Maranello je silnější, rychlejší i dravější.

Není mnoho úpravců, kteří mají odvahu na rudé vozy z Maranella. Jedním z nich je německý Novitec Rosso, který vznikl jako odnož Novitecu – specialisty na italská auta. Jeho Maranello je silnější, rychlejší i dravější.

Jakkoli je Ferrari 575 Maranello již výběhovým modelem, jeho více než 5000 vyrobených kusů je dostatečnou základnou pro umístění pěkného kitu. U Novitec Rosso to vědí a tak pro majitele těchto rychlíků připravili jak vzhledové, tak i technické úpravy. Pro ty, kterým se zdá sériový motor nedostatečně výkonný připravili technici Novitecu přeprogramovanou řídící jednotku, která společně s nerezovým výfukovým potrubím bez regulační klapky a středového tlumiče motoru přidává 13 kW na konečných 392 kW (533 k) při 7250 ot/min a 7 Nm na konečných 596 Nm při 5300 ot/min. Přírůstky to nejsou nijak extrémní, ale zase prakticky neovlivňují životnost a spolehlivost velmi drahého motoru. Výfukové potrubí navíc dodává vozu dravý zvuk a záď zdobí dva páry koncovek o průměru 90 mm.

Mnohem sofistikovanější úpravou je montáž keramických kotoučových brzd Novitec, které disponují průměrem 380 mm na obou nápravách. Přední svírají třmeny s osmi pístky, zadní jich mají polovinu. Pro ty, kteří do brzd nechtějí investovat více než 21 tis. Euro nabízí úpravce jejich ocelovou verzi ve stejné velikosti. Jen je třeba si přičíst k jejich hmotnosti přibližně 20 kg navíc, ovšem cena je méně než poloviční. Náprav se týká také odpružení, které zajišťují obousměrně seřizovatelné tlumiče vyrobené stejně jako pružiny z nerezivějící oceli. Díky hliníkovým podložkám pod kola lze rozšířit rozchod až o 60 mm. Kola mají nadstandardní velikost, na přední nápravě 9,0J x 19“ a vzadu 12,5J x 19“. Obuta jsou do pneumatik 255/30 ZR 19 resp. 355/25 ZR 19.

Vnější vzhled lze doplnit dvěma různými sadami. Obě vypadají naprosto shodně, liší se jen materiálem a samozřejmě i cenou. Laminátové prvky jsou prakticky za poloviční cenu než stejné z uhlíkového kompozitu. Sada obsahuje přední nárazník se spoilerem, nástavce prahů, zadní spoiler pod nárazníkem a na odtokové hraně víka zavazadlového prostoru. Pro interiér jsou připravena sportovní sedadla v kůži, karbonové páčky řazení pod volant, rudý tachometr do 360 km/h či hliníkové pedály s opěrkou pro řidičovu levou nohu. Nechybí sportovní tříramenný volant.

Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku