Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Aston Martin DBS v Praze: oficiální informace a fotografie

Ondřej Láník Ondřej Láník 20. 8. 2007 • 03:54
35
20
Zobrazit náhledy (35)
Aston Martin DBS Aston Martin DBS Aston Martin DBS Aston Martin DBS Aston Martin DBS Aston Martin DBS Aston Martin DBS Aston Martin DBS Aston Martin DBS Aston Martin DBS Aston Martin DBS Aston Martin DBS Aston Martin DBS Aston Martin DBS Aston Martin DBS Aston Martin DBS Aston Martin DBS Aston Martin DBS Aston Martin DBS Aston Martin DBS Aston Martin DBS Aston Martin DBS Aston Martin DBS Aston Martin DBS Aston Martin DBS Aston Martin DBS Aston Martin DBS Aston Martin DBS Aston Martin DBS Aston Martin DBS
Tajemně nasvětlené exteriéry staré Prahy a panorama mostů přes Vltavu se zalíbilo tvůrcům oficiálních fotografií nového Aston Martinu DBS.

Bondův poslední automobil se na běžné silnice vydá už z firmy, která bude mít s Ford Motor Company jen málo společného. Novinka se představila minulý týden na soutěži automobilové krásy Pebble Beach Concours d’Elegance a v Evropě bychom ji měli poprvé na vlastní oči spatřit na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.

DBS vychází z dvanáctiválcového kupé DB9, které bylo posíleno, odlehčeno a náležitě vyšperkováno sportovně-luxusními skvosty soudobé techniky.

Z viditelných dílů jsou to především nové vnější panely vyrobené z karbonového kompozitu, který jej odlišuje od výchozího modelu. Uhlíková tkanina zapékaná v pryskyřici by měla ušetřit až 30 kilogramů. Snížené prahy a blíže k silnici spuštěný přední nárazník (se schopností přivádět více vzduchu ke zvětšenému chladiči oleje) spolupracují se zadním difuzorem na vzniku Venturiho efektu, který DBS přisává k asfaltu.

Dvanáctiválec vzniká stejně jako ostatní motory Aston Martinů v motorárně v Kolíně nad Rýnem. Agregát o objemu 5935 cm3 byl proti DB9 posílen asi o 50 kW na 380 kW (517 k) při 6500 ot./min. Točivý moment motoru vrcholí hodnotou 570 Nm při 5750 ot./min. Sílu motoru přenáší na zadní kola ručně řazená šestistupňová převodovka a diferenciál se zvýšenou svorností. Aston Martin DBS má dosahovat maximální rychlosti 302 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy.

Dvacetipalcová kola z lehkých slitin obouvají pneumatiky Pirelli P Zero 245/35 R20 resp. 295/30 R30 (vzadu) a ukrývají vnitřně chlazené karbon-keramické kotouče o průměru 398 mm vpředu a 360 mm vzadu. Jejich použitím se zvýšila stálost brzdného účinku, životnost a také se snížila neodpružená hmota vozu o 12,5 kg. Vpředu jsou brzdová obložení přitlačována šestipístkovými třmeny, vzadu čtyřpístkovými třmeny. Obě nápravy mají lichoběžníkovou konstrukci, zkrutné stabilizátory a adaptivní tlumiče.

Vnější rozměry jsou 4721 x 1905 x 1280 mm, rozvor měří 2740 mm a pohotovostní hmotnost je 1695 kg.

Prodej by měl být spuštěn na jaře roku 2008 a cena má začínat na částce 250.000 Euro (zhruba 6.925.000,-Kč).

Související články

Témata
24. 8. 2007 14:41
Re: Design dobrej....
Tady to je na dlouho.Ono-presvedcovat zarputileho priznivce trabantu a samozrejme vlastnika trabantu nema moc velky vyznam,aby pochopil,jaka ze to krasa je ukryta ve Ferrari.Jasne,ten motor,desetivalec upisteny byt musi,a to i kdyby tocil treba jen 4tisice.tech otvoru tam neni vic,nez kolik jich je treba,a navic-mnoho dnesnich aut si na tokove ferrari hraje(plno imitaci vydechu a nadechu).......no pokracovat v tomto nebudu,jak jsem jiz predeslal,toto nema smysl
Avatar - Pekelná Micinka
20. 8. 2007 18:19
Re: Design dobrej....
Typicky "lordský" názor >:D >:D >:-[] :yes: Jean, okamžitě prodejte to nové Ferrari. Je příliš červené a celý to ječí, teď si za něj můžeme pořídit nový Aston.
Avatar - Pekelná Micinka
20. 8. 2007 17:07
Re: Design dobrej....
No já nevím, ale nezdá se mi, že by byl AM méně prestižní než Ferrari.
Avatar - Ruffi
20. 8. 2007 15:35
10b pre fotografa
Je to proste nádhera...delikatesa...A ten obrázok s bleskom v pozadí... :yes:
Avatar - skejpa
20. 8. 2007 15:34
Re: Design dobrej....
jen ta cena me zarazi. za ty penize muzete mit ferrari...
Články odjinud