Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tohle je vysněný vůz všech petrolheadů: Porsche 718 Cayman GT4 má manuál a atmosférický šestiválec!

David Bureš
Diskuze (30)

Kdo by chtěl šestiválcový sporťák s manuálem, může vedle kupé 718 Cayman GT4  volit i otevřený 718 Spyder se stejnou technikou.

Porsche i v dnešní době elektrifikace a rozšiřující se palety asistenčních systémů nezapomíná na puristická auta pro zákazníky hledající ten nejryzejší řidičský zážitek. Takovými vozy jsou i poslední novinky ze Zuffenhausenu, Porsche 718 Cayman GT4 a odvozené Porsche 718 Spyder s ručně skládanou střechou.

Obě novinky budou patrně novým snem všech petrolheadů. V jejich útrobách se konečně opět objevuje šestiválec, což aktuální Cayman/Boxster od roku 2016 neuměl. Konkrétně jde o nově vyvinutý čtyřlitrový šestiválec typu boxer s atmosférickým plněním, který je naladěn na 309 kW (420 k) a 420 N.m. Oproti předcházejícímu Caymanu GT4 s 3,8litrovým šestiválcem z roku 2016 tak jde o nárůst 35 koní.

Tato síla oběma vozům umožní zrychlit z 0-100 km/h za 4,4 sekundy a překonat třísetkilometrovou bariéru. 718 Spyder jede nejvýše 301 km/h, 718 Cayman GT4 dokonce zvládne až 304 km/h.

Pro snížení spotřeby je agregát vybaven systémem vypínání válců. Kvůli emisním normám pak nechybí ani filtr pevných částic. To jsou ale vlastně ty jediné špatné zprávy, motor s variabilním sáním a piezoelektrickými vstřikovači přímého vstřikování točí až 8000 otáček a je kombinován výhradně s šestistupňovou manuální převodovkou!

S dvouspojkovým PDK se v tuto chvíli navíc vůbec nepočítá, Porsche ho nabídne jen v případě, že si ho zákazníci vyžádají. U tohoto typu vozu ale podle automobilky žádají většinou manuál...

Atmosférický motor kombinovaný s manuálem ale není jedinou novinkou provedení GT4. Auto má přepracovanou aerodynamiku, jejímž výsledkem je o 50 % zvýšený přítlak. Klíčovým prvkem v tomto ohledu je nejen zadní difusor, ale také pevné zadní křídlo. Vpředu se zase objevuje nové lízátko a „vzduchové záclony“ zklidňující proudění vzduchu kolem předních kol.

Aktivní zavěšení je pak přizpůsobeno jízdě na závodních okruzích, podvozek je o 30 mm snížený pro další snížení těžiště. V zatáčkách pomáhá také mechanická uzávěrka diferenciálu vzadu. Naladění je ostřejší, kontrola stabilizace má zase pracovat jemněji a precizněji. A navíc lze vypnout! O zastavení se starají hliníkové brzdiče, připlatit si však lze za karbon-keramické kotouče.

Specialitou je i příplatkový paket Clubsport, který dále přizpůsobí vůz použití na okruhu. Jeho součástí je totiž ocelová ochranná klec, ruční hasicí přístroj nebo sedačka řidiče s šestibodovými pásy.

Porsche 718 Cayman GT4 i Porsche 718 Spyder je možné objednávat už nyní. Na německém trhu kupé stojí 93.350 eur včetně daně (cca 2,38 milionu korun), za roadster tam dáte 96.206 eur (asi 2,46 milionu Kč).

David Bureš
Diskuze (30)

Doporučujeme

Avatar - white label
19. 6. 2019 13:12
Re: Překvapení století....
Nevymlouvej se na garáž, ta je velká dost... a Cayman je prcek, skoro jako Yaris. ;-)
Avatar - pradeda777
19. 6. 2019 12:03
Re: Překvapení století....
Kdybych měl větší garáž, tak bych snad i "bychoval".......... ;-)
Avatar - speedfred
19. 6. 2019 09:39
Re: Překvapení století....
Ber to a po čase sa dohodneme ;-)
Avatar - speedfred
19. 6. 2019 09:38
Re: cayman
Minulý týždeň som videl GT4 a GT3RS (v Moste) a o bachratosti 911 nemôže byť žiadna reč! Áno je väčšia ako Cayman ale tie tvary “brouka” sú proste stále famózne.
Treba ich vidieť na živo nie len porovnávať tabuľky a fotky.
Avatar - white label
19. 6. 2019 00:04
Re: cayman
Neměl bys auta (tím spíš sportovní) hodnotit podle "obrázků", nebylo by od věci se s nimi reálně projet...