Nový Citroën C3: Airbump a výroba na Slovensku
Citroën aktuálně pracuje na nástupci kompaktního hatchbacku C3, který se světu poprvé představí v příštím roce, zřejmě již na březnovém autosalonu v Ženevě. Výroba vozu bude nově probíhat ve slovenské továrně PSA Peugeot-Citroën.
Dnešní Citroën C3 se vyrábí ve francouzském Poissy, odkud do budoucna bude vyjíždět jen asi desetina produkce tohoto modelu. Přesun většiny produkce na Slovensko je ryze ekonomický – výroba na Slovensku je výrazně levnější než ve Francii, slovenští dělníci mají zhruba čtyřikrát nižší mzdu než ti francouzští.
U malých aut, která tradičně mají nízké marže, je faktor nízkých výrobních nákladů velice důležitý. Ostatně generální ředitel PSA Carlos Tavares se v minulosti nechal slyšet, že výroba malých vozů v zemi galského kohouta je do příštích let neudržitelná.
Díky výrobě modelu C3 se navíc podaří lépe naplnit výrobní kapacitu výrobního závodu na Slovensku. Tamější výroba malého MPV C3 Picasso se má v rámci příchodu nové generace přesunout do Španělska.
Základem příští C3 bude platforma PF1, kterou využívá i současná generace modelu nebo Peugeot 208. V minulosti se spekulovalo o využití modernější modulární platformy EMP1, k tomu ale nakonec nedojde. Opět zřejmě kvůli nákladům – v Trnavě se již nyní vyrábí modely PF1 (Citroën C3 Picasso a Peugeot 208), a tak závod nebude potřeba kvůli výrobě nového vozu nějak zvlášť upravovat.
Pod kapotou C3 se objeví stejné motory jako u Peugeotu 208. To bude znamenat nasazení benzinových tříválců 1.0 PureTch a 1.2 PureTech, turbodiesely zastoupí 1.6 BlueHDi a možná i nová vznětová patnáctistovka. Vedle manuálu bude k dispozici i šestistupňová robotizovaná převodovka z dílny firmy Aisin.
Vzhled je zatím velkou neznámou. V minulosti se objevovaly zprávy, že nynější klasický hatchback nahradí zvýšený crossover, potvrzeno to ale zatím není. Očekávat však můžeme rozdělené hlavní světlomety, které se pomalu stávají typickým znakem modelů Citroën (naposledy je letos dostalo zvýšené MPV C3 Aircross určené pro Jižní Ameriku).
Svébytným detailem budou i vzduchové kapsy Airbump chránící karoserii před poničením. Prvek známý z C4 Cactus však bude u C3 méně nápadný. Také vnitřek se zřejmě inspiruje C4 Cactus – to bude znamenat digitální displeje a minimalistickou palubní desku.