Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Citroen C5: Technopárty pokračuje (nové fotografie + plakáty)

Ondřej Láník
Diskuze (252)
Citroën se zřejmě vrátil. Už to není ten excentrik jako ve druhé polovině minulého století, ale orientace na futuristicky pojaté tvary zůstává.

Citroën se zřejmě vrátil. Už to není ten excentrik jako ve druhé polovině minulého století, ale orientace na futuristicky pojaté tvary zůstává. Originalita nových modelů spočívá v kombinaci mohutného vzhledu s francouzským šarmem zvenku a zaměřením na vysokou kvalitu materiálů a jejich zpracování uvnitř.

Až do nedávna to vypadalo, že Mondeo bude soupeřit jen s Passatem a novou Vectrou, ale letní příchod Laguny a dnešní představení nového Citroënu C5 mění radikálně rozložení sil.

Sedan místo liftbacku?

Dramatickou změnu v myšlení Citroënu vidíme hned na prvních snímcích. Doby, kdy všechny modely s dvojitým šípem ve znaku, měly praktickou výklopnou záď jsou zřejmě definitivně pryč a základní C5 je klasický tříprostorový sedan. Výrobce to nikde neuvádí, ale zřejmě je to jedna z indicií k přechodu ke sportovnějšímu image této značky.

Designový jazyk, kterým tvůrci k pozorovateli promlouvají není úplně nový. Není to šok, ale spíše příjemné překvapení, vidět takový automobil francouzské provenience.

Příď s technicky propracovanými 3D-tvary nese pochopitelně nově interpretované bumerangové světlomety a štěrbinu, která uprostřed přechází do dvojitého firemního šípu.Peugeotovská tlama se u sourozence opakuje, ale ani přes chromované orámování není tak dominantní jako na modelu 407. Novým prvkem, který se opakuje na mlhovkách i světlometech jsou spodní hrany světel se schůdkem, který zřejmě dostane i nový Superb.

Citroëny střední třídy měly vždy velké rozvory a hodnota 2,82 m na tuto tradici navazuje. Velký konkurent Mondea má ve verzi sedan vnější rozměry 4,78 m x x 1,86 m x 1.45 m. Kombi je o 5 centimetrů delší.

Na většině fotografií jsou vozy na osmnáctipalcových kolech s pneumatikami 245/45 R18, které exaktně vyplňují výřezy v blatnících. Boční profil sedanu ukazuje preferenci prostoru pro cestující před místem pro zavazadla. Mimořádně velké prosklení předních dveří vyřešili tvůrci zavedením malého trojúhelníkového okna, které je na pevno. O málo menší pár zadní dveří má tvar, prakticky neovlivněný zadním blatníkem. I když by na to výrobce měl zřejmě právo, neoznačuje svůj nový model módním zařazením mezi "čtyřdveřová kupé".

Kombi (4,83 m x 1,86 m x 1,48 m, rozvor 2,82 m) bude jistě velmi populární volbou, protože k tradiční prostornosti Citroën přidal ještě dynamické tvary. Aby se opticky rozbil vysoký a mohutný ponton karoserie, budou do spodní boční části nárazníků a bočních dveří zakomponovány chromované ozdobné lišty. Významným stylistickým prvkem zůstávají i v nové generaci koncová světla.

Komfortní a sportovní jízda?

Interiér nového Citroënu vzbuzuje na fotografiích respekt. Precizně tvarovaná křesla a moderně, ale současně přehledně navržený přístrojový štít patří k dominantám prostoru pro posádku. Komfort zvyšující novinkou je příplatková masážní funkce sedadel. Poprvé vidíme také druhou generaci volantu s pevným středem. Nová je také navigace NaviDrive se širokoúhlým displejem.

Výrobce zdůrazňuje sportovní polohu řidiče za volantem, která rozhodně nepatřila k vlastnostem předchozího modelu. Co naopak bylo dále rozvíjeno je zaměření na akustickou pohodu na palubě. Použité prostředky jsou známé z dražších prémiových modelů, od vrstvených skel, po uložení náprav, motoru a dalších komponent, až po materiály tlumící hluk a vibrace na kapotě, v podlaze, ve dveřích nebo ve stropě.

Radikální obrat představuje také řešení v oblasti podvozku. Po dlouhých letech vlády komfortního, ale ne právě sportovního hydropneumatického odpružení bude v nabídce jak nejnovější elektronicky řízený systém Hydractive 3 Plus, tak také konvenční odpružení ocelovými pružinami s hydraulickými tlumiči pérování.

Motory

Nabídka pohonných jednotek se skládá ze tří zážehových a čtyř vznětových motorů. Pro příznivce benzinu má být k dispozici čtyřválec o objemu 1,8 l s výkonem 93 kW (127 k) a točivým momentem 170 Nm, dvoulitrový čtyřválec s výkonem 105 kW (143 k) a točivým momentem 200 Nm a na vrcholu zážehových agregátů se usadí již tradiční třílitrový šestiválec s výkonem 155 kW (215 k).

Pro zájemce o vznětové pohonné jednotky bude připravena o něco bohatší nabídka, která má začínat motorem 1.6 HDi o výkonu 81 kW (110 k) a točivém momentu 240 Nm. následují čtyřválce 2.0 HDi s výkonem 102 kW (138 k) a točivým momentem 320 Nm a 2.2 HDi s výkonem 127 kW (173 k) a točivým momentem 370 Nm. Vrchol vznětových motorů obsadí šestiválec 2.7 HDi, který má disponovat výkonem 153 kW (208 k) a točivým momentem 440 Nm.

Ondřej Láník
Diskuze (252)
Avatar - pallas
31. 10. 2007 14:59
Re: bomba
To suhlasim. Nova C4 Picasso a Grand, C6, Jumpy (Van roka), Jumper, novy Nemo - vyborne modely. C3 by si zasluzila drobne inovacie (pristrojovka), a zopar vyhrad mam aj k aktualnej C4 (zadna cast 5-dveraku).
Avatar - Rysguf.
28. 10. 2007 16:28
Re: Slabý konkurent Octávky
ty si....?? ja som sa viezol v novom golfe, novej octavii, passate, mondeou (starom), omege, P 407....a nikto nema na terajsiu C5. a kvalita interieru? no viac som zo skody a vw sklamany byt nemohol. to asi ty si sa neviezol v C5 inak by si nenapisal taku p.covinu :no: :no: :no:
28. 10. 2007 07:46
Re: Hatchback
Tomu autu sa dá zvonku vytknúť práveže úplne všetko! Ako som písal vyššie toto nieje Citroen! Je to nejaká športová spotvorenina. Povedzte mi, kedy mal Citroen športové tvary - nikdy! Vôbec mu to totiž nesedí. Citroen to sú elegentne výstredné a pohodlné autá, autá z ktorých prýšti francúzska avantgarda. Prosto tento nový má príliš športové tvary na to aby to bol Citroen. Chápem, že sa to tunajšej väčšine ľudí páči - ich pohľad je silno ovplyvnený nemeckým dizajnom.
19. 10. 2007 15:27
Hatchback
Absence hatchbacku mě trohu mrzí, nicméně design kombíku je tak nádherně zvládnutej, že naprosto zastíní sedan a až budu měnit auto, tohle budu mít v hledáčku. TOMU KOMBÍKU SE NEDÁ ZVENKU VYTKNOUT NAPROSTO NIC. Doufám že v interiéru bude zase varianta provedená ve veluru, kůži nemusím a látkové čalounění se mi přímo příčí.
19. 10. 2007 15:26
Re: Hatchback
Absence hatchbacku mě trohu mrzí, nicméně design kombíku je tak nádherně zvládnutej, že naprosto zastíní sedan a až budu měnit auto, tohle budu mít v hledáčku. TOMU KOMBÍKU SE NEDÁ ZVENKU VYTKNOUT NAPROSTO NIC. Doufám že v interiéru bude zase varianta provedená ve veluru, kůži nemusím a látkové čalounění se mi přímo příčí.