Nový Ford Ranger příjde na začátku roku 2007
Geograficky neobvykle vzdálená premiéra Fordu Ranger automobilce nezabrání v globálním prodeji nového modelu. Na český trh se novinka dostane na začátku roku 2007.
Silné postavení značky Ford na evropských trzích ve třídách osobních i užitkových vozů ostře kontrastuje s nedostatečnou nabídkou ve třídách SUV a mezi terénními vozy. Prvním krůčkem k atraktivnější nabídce v tomto stále populárnějšími segmentu, bude nový Ranger, který Ford poprvé představí na autosalonu v Bangkoku.
Robustní vnější design
Na první pohled nastupující Ranger zaujme svojí impozantní přídí s nově řešenou kapotou motoru a rozměrnou maskou chladiče, která dominuje čelním partiím vozu. Dělený přední nárazník i integrovaná světla do mlhy jsou řešeny tak, aby nedoznaly úhony při jízdě terénem. Čistý styling předních partií je zvýrazněný novými světlomety s čirými kryty. K dalším zajímavým exteriérovým detailům patří nově řešené dveřní kliky s povrchovou úpravou, která usnadňuje otvírání.
K dispozici bude výbavový paket „Thunder“, který obsahuje trubkový ochranný rám, boční trubkové nášlapy v chromu a další chromovaný rám vzad. V interiéru modelu Ranger s paketem „Thunder“ na cestující čekají komfortní kůží čalouněná sedadla.
Nový stylový interiér
Interiér nového Rangeru prošel kompletní rekonstrukcí. Sedadla mají nově tvarovaná opěradla, která jsou v oblasti ramen širší a lépe čalouněná, a mají i větší opěrky hlav. Pravoúhlá středová část přístrojové desky je vyvedena ve atraktivním stříbřitém odstínu, přístrojový štít opatřen chromovanými dekorativními detaily, chrom se objevuje i na výdeších ventilace, řadicí páce, spínačích elektrického ovládání oken a na vnitřních klikách.
Nový motor
Nový Ford Ranger je poháněný turbodieselem Duratorq TDCi o objemu 2,5 l, který je vybavený novým systémem přímého vstřikování nafty „common-rail“. Motor má výkon 105 kW a nejvyšší točivý moment 330 Nm, který je k dispozici už při otáčkách 1800 ot/min. Výhodou je i jeho nižší spotřeba.
Klidnější a vyváženější chod nového turbodieselu TDCi se projevuje nižším hlukem v interiéru a tedy i ve vyšším cestovním komfortu. Průběh točivého momentu vylepšuje moderní turbodmychadlo VTG s proměnnou geometrií lopatek rozváděcího kola.
O přenos výkonu se stará prověřená pětistupňová manuální převodovka Durashift. Na některých trzích budou dodávány verze s pohonem jedné i obou náprav, do Evropy pravděpodobně příjde pouze model 4WD, s elektronicky řešeným přiřazováním „shift on-the-fly“.
Oficiální prodej nového Fordu Ranger v ČR bude zahájen začátkem příštího roku.