Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Ford Ranger příjde na začátku roku 2007

Ondřej Láník Ondřej Láník 10. 3. 2006 • 08:59
4
78
Geograficky neobvykle vzdálená premiéra Fordu Ranger automobilce nezabrání v globálním prodeji nového modelu. Na český trh se novinka dostane na začátku roku 2007.

Geograficky neobvykle vzdálená premiéra Fordu Ranger automobilce nezabrání v globálním prodeji nového modelu. Na český trh se novinka dostane na začátku roku 2007.

Silné postavení značky Ford na evropských trzích ve třídách osobních i užitkových vozů ostře kontrastuje s nedostatečnou nabídkou ve třídách SUV a mezi terénními vozy. Prvním krůčkem k atraktivnější nabídce v tomto stále populárnějšími segmentu, bude nový Ranger, který Ford poprvé představí na autosalonu v Bangkoku.

Robustní vnější design

Na první pohled nastupující Ranger zaujme svojí impozantní přídí s nově řešenou kapotou motoru a rozměrnou maskou chladiče, která dominuje čelním partiím vozu. Dělený přední nárazník i integrovaná světla do mlhy jsou řešeny tak, aby nedoznaly úhony při jízdě terénem. Čistý styling předních partií je zvýrazněný novými světlomety s čirými kryty. K dalším zajímavým exteriérovým detailům patří nově řešené dveřní kliky s povrchovou úpravou, která usnadňuje otvírání.

K dispozici bude výbavový paket „Thunder“, který obsahuje trubkový ochranný rám, boční trubkové nášlapy v chromu a další chromovaný rám vzad. V interiéru modelu Ranger s paketem „Thunder“ na cestující čekají komfortní kůží čalouněná sedadla.

Nový stylový interiér

Interiér nového Rangeru prošel kompletní rekonstrukcí. Sedadla mají nově tvarovaná opěradla, která jsou v oblasti ramen širší a lépe čalouněná, a mají i větší opěrky hlav. Pravoúhlá středová část přístrojové desky je vyvedena ve atraktivním stříbřitém odstínu, přístrojový štít opatřen chromovanými dekorativními detaily, chrom se objevuje i na výdeších ventilace, řadicí páce, spínačích elektrického ovládání oken a na vnitřních klikách.

Nový motor

Nový Ford Ranger je poháněný turbodieselem Duratorq TDCi o objemu 2,5 l, který je vybavený novým systémem přímého vstřikování nafty „common-rail“. Motor má výkon 105 kW a nejvyšší točivý moment 330 Nm, který je k dispozici už při otáčkách 1800 ot/min. Výhodou je i jeho nižší spotřeba.

Klidnější a vyváženější chod nového turbodieselu TDCi se projevuje nižším hlukem v interiéru a tedy i ve vyšším cestovním komfortu. Průběh točivého momentu vylepšuje moderní turbodmychadlo VTG s proměnnou geometrií lopatek rozváděcího kola.

O přenos výkonu se stará prověřená pětistupňová manuální převodovka Durashift. Na některých trzích budou dodávány verze s pohonem jedné i obou náprav, do Evropy pravděpodobně příjde pouze model 4WD, s elektronicky řešeným přiřazováním „shift on-the-fly“.

Oficiální prodej nového Fordu Ranger v ČR bude zahájen začátkem příštího roku.

Související články

Témata
12. 3. 2006 13:49
Re: OT: co ty na to?
:-) :yes:
12. 3. 2006 12:09
Re: OT: co ty na to?
Připomínáš mi, Tome, ty zasvěcený kritiky... teoretiky vedění... doktory Cvachy... co ví přesně, jak se má co zazpívat... akorát nikdy nevydaj ze sebe ani hlásku... A tak za ně nám do srdcí promlouvá nadále kytara Davida Gilmoura a hlas van Morrisona... například. Kup si Caymana... dokonalej evropskej dvousedadláček... pro mladýho kluka, kterej dělá, že se zajímá o auta... a k jeho škodě je cedí jen skrzevá čísla... Ten Cayman ti zaleze pod kůži víc, než bys čekal... a na TTT si vzpomeneš maximálně jednou za půl roku... A to, že na počet vyrobenejch Caymanů nebudeš potřebovat solární kalkulačku... na to se vybodni... jsi evropan, buď hrdej na svůj kontinet... buď součástí silné Evropy, bojuj za ní... nenech si svůj kraj zatratit dikTTTátem snaživých... s nimiž nemáš společného takřka nic... jen planetu... A to, že to bouchaj na tvém kontinentě... to nechť tě vede k ostražitosti... a k pomoci těm, kteří za to stojí... například VW :yes:
12. 3. 2006 10:35
Re: OT: co ty na to?
Za komoušů informace abys pohledal. Představ si, že člověk stačil přečíst všechny vycházející knihy, co za něco stály. Zrovna tak věcné informace. Dalo se tu číst 100+1 Technický magazín (asi 4 stránky z něho) a nic jiného ti nezbývalo, než číst Svět motorů a Automobil. To byl informační pramen tvého života... Bylo jednoduché se orientovat. Dnes, zejména ve světě takových zázraků, jako je net... je hlavní problém, ne, být informován, ale umět informaci vyhledat... každý může psát cokoliv... takže jde o to, jakou ta informace má vypovídací schopnost... V lidské společnosti, zejména v oblasti složitých výrob, které technicky zrají v čase... je nepřeskočitelný čas... na tomhle jistě staví jak v USA, tak v Evropě... v tomhle jsou nedostižní. Problém je zřetelný ve světle Korei... jo, můžou koupit jakejkoliv lis, bouchat to s pracovní dobou 14 hodin... jenže nemůžou umět tomu vtělit ten náboj... chybí kořeny... japonsko je mezistupeň... dokonalá technika jednadvacátého století... k níž tě musí pomalu přemlouvat, protože není na co (s výjimkami) navázat... a jen čas od času se podaří dobrá věc i tam... jenže tady (a stejné to je i v USA) se ta dobrá věc daří většinou... Když budeš žít v USA a budeš mít jasnej pohled... nikdy bys tam přece nemohl sednout do TTT... protože budeš především patriot. Je jen jedna možná výjimka - výjimka směrem Evropa - dokonalá německá auta... klenoty světa aut - tedy BMW a MB, PORSCHE a jedno italské, FERRARI. Nic jiného by tě přece nemohlo zajímat. Ještě můžeš vsednout do Volvo a Saab a Jag. Dál... je pusto.
11. 3. 2006 23:54
Re: Jeden pick-up měsíčně
Přesně tak, jako popelnicovej kovboj má v McDonaldu svého nepřítele, přesně tak, jako bazarovej kovboj nenávidí Logana, přesně tak zoufalci vlastních stínů... komunoidealisti světlých zítřků... musí najít svého nepřítele :-) Ideálním nepřítelem je jim mlčící síla... dravec... pick-up... co jim nedá spát... těm milovníkům objektivního ticha, jimž zvuk závěrky odměřuje zoufalství prázdnoty jejich vnitřků,... těm zaječím pyskům... kterým vlastní bezpáteřnost křiví i malíčky u nohou... jo, to jsou oni... nuly včerejška, nuly dneška... nuly nekonečného zítřka...
11. 3. 2006 23:41
Re: OT
Seš vedle jak jedle, Tibby... Především... máš velký problém s humorem... dokonce tě vnímám jako přispěvatele s absencí humoru. Životní praxe mi signalisuje... pozor... neumí se smát... na toho bacha. A když už se směje... tak pozor na to čemu... Vedle toho vnímáš svět vztahů značně zjednodušeně... chybí ti nadstavba pohledů... možná se umíš na svět dívat tiše objektivem fotoaparátu... a možná tohle je kámen tvého ticha... tvého komunikačního, sdělného... ticha. Pamatuješ, jak jsem ti jednou napsal - sběratel špuntů, na tyhle bacha... u chlapa vždycky špunthobby označuje výraznej odklon od normálu... od... řekl bych ve zkratce - spolehlivosti, jestli mi tedy teď dobře rozumíš. Co se týká Lonese a jeho smyslu pro humor... tak od něj by ses jemnocitu a dokonalé vnímavosti humoru mohl učit sto let... zrovna tak jako já. Tvé směšné polit postoje... no, tomu se dospělý člověk může jen shovívavě usmívat... což často dělávám... a občas ti napíši to podstatné... vejde se to do dvou slov - Ach, Tibby... :-) :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku