Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Lexus LS je tady! Má šestiválec biturbo a desetistupňový automat

Lexus LS
Lexus LS
Lexus LS
Lexus LS
66 Fotogalerie
Jan Mička
Diskuze (34)

Nejenom designem je nová generace Lexusu LS radikální. Objevuje se také zcela nový šestiválec se dvěma turbodmychadly, který je párován s desetistupňovým automatem.

Přesně před jedenácti lety byla na autosalonu v Detroitu představena současná generace Lexusu LS, na konkurenci ze stájí značek Mercedes-Benz a BMW už ale ztrácí nejenom designem, ale také palubními systémy. Že Japonci představí na letošním autosalonu v Detroitu novou generaci své vlajkové lodi, se už dlouhou dobu vědělo, nejsme ale asi jediní, komu konečný produkt vyrazil dech.

Zatímco Němci jsou v návrhu designu trochu zdrženliví a s mezigenerační obměnou svých modelů nejdou příliš do rizika, u Lexusu jako by roztrhali staré plány a začali úplně znova. Současná generace modelu LS je dlouhá, široká a majestátní, nástupce na nás ale působí jako sporťák s druhým párem dveří. Přední část přebírá styl současného modelu IS a přidává ještě užší světlomety, pryč je rovná spodní linie bočních oken a vysoké koncové svítilny. Ty nové se zakusují hluboko do zadních blatníků a díky nim nepůsobí celek tak těžkopádně jako doposud.

Opulentní sedan stojí na platformě GA–L použité u nového kupé LC 500, a přestože ve srovnání s předchůdcem narostl do délky i šířky, je o více než 90 kilogramů lehčí. Vůz na délku měří 5235 milimetrů, je 1900 milimetrů široký a jenom 1450 milimetrů vysoký, což mu v kombinaci s dlouhým zadním převisem a rozvorem 3125 milimetrů propůjčuje přirozeně „rozkročený“ postoj.

Exteriér je na spíše konzervativní poměry luxusních limuzín šokující, to jste ale ještě neviděli přístrojovou desku. Asi nebudu sám, kdo v ní trochu vidí Mercedesy třídy E a S, to je ale dáno zejména širokoúhlým displejem s úhlopříčkou 12,3 palce a elegantním horizontálním členěním. Analogové jsou tady snad jenom malé hodiny po pravé ruce řidiče, všechno ostatní včetně přístrojového štítu je digitální.

Lexus s prvním představením nové generace modelu LS zveřejnil i základní technická data pohonného ústrojí. Pod kapotou se objevuje zcela nový 3,5litrový šestiválec se dvěma turbodmychadly, který poskytuje 310 kW (415 koní), 600 N.m a je párován s desetistupňovým automatem. Nabízen je v kombinaci s pohonem zadních i všech kol, přičemž v prvním případě se vůz dostane z 0-100 km/h a 4,5 sekundy.

Výfukový systém byl odladěn tak, aby produkoval hutnější tóny, na prvním místě je ale klid v kabině dosažený systémem aktivního potlačování hluku pomocí negativního akustického vlnění. Lexus si od nového pohonu slibuje výkonnost osmiválce bez kompromisů ve spotřebě paliva, konkrétní hodnoty odběru benzinu však zatím nezveřejnil.

Vstoupit do diskuze (34)