Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Lexus LS je tady! Má šestiválec biturbo a desetistupňový automat

Jan Mička Jan Mička 9. 1. 2017 • 00:45
66
34
Zobrazit náhledy (66)
Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS Lexus LS

Nejenom designem je nová generace Lexusu LS radikální. Objevuje se také zcela nový šestiválec se dvěma turbodmychadly, který je párován s desetistupňovým automatem.

Přesně před jedenácti lety byla na autosalonu v Detroitu představena současná generace Lexusu LS, na konkurenci ze stájí značek Mercedes-Benz a BMW už ale ztrácí nejenom designem, ale také palubními systémy. Že Japonci představí na letošním autosalonu v Detroitu novou generaci své vlajkové lodi, se už dlouhou dobu vědělo, nejsme ale asi jediní, komu konečný produkt vyrazil dech.

Zatímco Němci jsou v návrhu designu trochu zdrženliví a s mezigenerační obměnou svých modelů nejdou příliš do rizika, u Lexusu jako by roztrhali staré plány a začali úplně znova. Současná generace modelu LS je dlouhá, široká a majestátní, nástupce na nás ale působí jako sporťák s druhým párem dveří. Přední část přebírá styl současného modelu IS a přidává ještě užší světlomety, pryč je rovná spodní linie bočních oken a vysoké koncové svítilny. Ty nové se zakusují hluboko do zadních blatníků a díky nim nepůsobí celek tak těžkopádně jako doposud.

Opulentní sedan stojí na platformě GA–L použité u nového kupé LC 500, a přestože ve srovnání s předchůdcem narostl do délky i šířky, je o více než 90 kilogramů lehčí. Vůz na délku měří 5235 milimetrů, je 1900 milimetrů široký a jenom 1450 milimetrů vysoký, což mu v kombinaci s dlouhým zadním převisem a rozvorem 3125 milimetrů propůjčuje přirozeně „rozkročený“ postoj.

Exteriér je na spíše konzervativní poměry luxusních limuzín šokující, to jste ale ještě neviděli přístrojovou desku. Asi nebudu sám, kdo v ní trochu vidí Mercedesy třídy E a S, to je ale dáno zejména širokoúhlým displejem s úhlopříčkou 12,3 palce a elegantním horizontálním členěním. Analogové jsou tady snad jenom malé hodiny po pravé ruce řidiče, všechno ostatní včetně přístrojového štítu je digitální.

Lexus s prvním představením nové generace modelu LS zveřejnil i základní technická data pohonného ústrojí. Pod kapotou se objevuje zcela nový 3,5litrový šestiválec se dvěma turbodmychadly, který poskytuje 310 kW (415 koní), 600 N.m a je párován s desetistupňovým automatem. Nabízen je v kombinaci s pohonem zadních i všech kol, přičemž v prvním případě se vůz dostane z 0-100 km/h a 4,5 sekundy.

Výfukový systém byl odladěn tak, aby produkoval hutnější tóny, na prvním místě je ale klid v kabině dosažený systémem aktivního potlačování hluku pomocí negativního akustického vlnění. Lexus si od nového pohonu slibuje výkonnost osmiválce bez kompromisů ve spotřebě paliva, konkrétní hodnoty odběru benzinu však zatím nezveřejnil.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - MGRR
Za mne skvělé, už aby byl deset let starý a mohl jej vyměnit
| 22. 3. 2017
Který funguje jednoduše, tiše a dokonale. Snad tomu tak bude i nadále.
Avatar - N6600
Libi
| 10. 1. 2017
Ked toto bude zakladna verzia LS modelu, tak nemam namietky. Safety System+ zahrnuje len:

Automatic High Beam (AHB)
Lane Departure Alert (LDA)
Dynamic Radar Cruise Control (DRCC)
Pre-Collision System (PCS)

Takze autonomna jazda bude bud extra paket, alebo tam nie je vobec.

No, apps, co menovali pri prezentacii su uz davno v ponuke, akurat vraj prepracovane. Nepredpokladam, ze bude moznost doinstalovat dalsie, kedze vsetky updates idu cez Lexus. To by Lexus vo velkom neustrazil.

S tym suhlasim. Predsvedcuje ma o tom denne >:D

Ja Ti neviem, toto ma nejak nechava chladnym. Ale ten hologram, na ovladanie systemu v aute, by som bral okamzite. Promo video a realita su ale dve veci :-(
Avatar - drack2
Libi
| 10. 1. 2017
Ja bych si jeste pockal, co to ve finale bude umet. Autonomni jizda muze byt soucasti safety packetu.

Airplay i A Auto jasne rekli, ze nebude. Nicmene ocekavam prave implementaci spousty veci primo v infoteinmentu.

Ono funkcne na tom lexus auta spatne nebyla, kulhala spise ta implementace a pouzitelnost.

Ja jsem vazne zvedavy na HUD televizi >:D
kral luxusu
| 10. 1. 2017
:yes: :yes: :yes:
diesel
| 10. 1. 2017
vdaka za to že aspon niekto neponuka ten smrad :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku