Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Mercedes-AMG SL oficiálně: Klasika pro moderní éru je konečně tady!

Stanislav Kolman
Diskuze (20)

Stříbrné šípy dnes oficiálně představily novou generaci roadsteru SL. Přijíždí výhradně s odznaky AMG a kupou moderních technologií.

Otevřený Mercedes-AMG SL nám automobilka postupně odhalovala prostřednictvím oficiálních snímků. Ukazovala vybrané detaily a s předstihem nechala nahlédnout do moderního interiéru, jenž se inspiruje nynějšími třídami S a C. Až teď si ale můžeme vůz prohlédnout v celé jeho kráse.

Video se připravuje ...

Charakteristickými rysy novinky jsou dlouhý rozvor a kapota, jimž sekundují krátké převisy, výrazně zkosené čelné sklo a mohutná zadní část. Mercedes tak chtěl docílit výrazného a dynamického vzhledu. Jak se mu to povedlo už se můžete přesvědčit v přiložené fotogalerii. Maska na přídi se 14 vertikálními lamelami má evokovat někdejší model 300 SL z roku 1952. Za zmínku určitě stojí i digitální LED světlomety vpředu, stejně jako úzké zadní svítilny.

Kabina podle tvůrců převádí již zmíněný model 300 SL do moderní doby. Počítat prý máme s mixem sportovnosti a luxusu, stejně jako těmi nejpříjemnějšími materiály napříč celým interiérem. Ten je mimochodem v uspořádání 2+2 a chlubí se plně digitálním pracovištěm řidiče s nejnovější generací multimediálního systému MBUX. Jde tedy o stejný systém, jaký známe z „eska“, včetně 11,9“ obrazovky multimédií a 12,3“ přístrojového štítu.

Mercedes se pyšní faktem, že nová generace modelu SL vznikala na čistém listu papíru. Ani jeden komponent nepochází od předchůdce či jiného obdobného modelu, jako je například AMG GT Roadster. Vůz je posazen na zcela nové platformě z dílny Mercedesu-AMG. Předností novinky je lehká hliníková konstrukce s maximální tuhostí. Oproti předchůdci vzrostla torzní tuhost karoserie o 18 %. Příčná tuhost je o 50, podélná pak o 40 % vyšší než u roadsteru AMG GT. Díky celé řadě aerodynamických řešení - namátkou aktivnímu spoileru vzadu - se povedlo dosáhnout součinitele odporu Cx 0,31, což je na poměry otevřených sporťáků skvělé číslo. Aerodynamice jsou přizpůsobena i kola, pro SL je nabízeno obutí od 19 do 21 palců.

Střecha je plátěná, což přineslo úsporu 21 kilogramů a nižší těžiště. Tvůrci si uvědomovali, že i jízda s nataženou střechou musí být maximálně komfortní, a tak ji vyrobili z třívrstvého materiálu obsahujícího vloženou akustickou rohož. Otevření, případně zavření střechy trvá 15 sekund a majitel proces zvládne v rychlostech do 60 km/h. Nastavení probíhá skrz ovládací panel na středové konzole, případně na obrazovce multimediálního systému.

Mercedes-AMG SL je na trh zatím uveden se dvěma výkonovými verzemi ikonického biturbo osmiválce s objemem 4,0 litru. Provedení 55 má 350 kW (476 k) a 700 newtonmetrů točivého momentu. Z klidu na stovku vůz zrychluje 3,9 sekundy a pokračovat může na 295 km/h. Komu by to nestačilo, ten sáhne po ještě ostřejší verzi 63 se 430 kW (585 k) a 800 newtonmetry. Ta stovku umí za 3,6 s a jede až 315 km/h.

Osmiválec dostal v modelu SL novou olejovou vanu, přemístěné mezichladiče a aktivní odvětrávání klikové skříně. Optimalizováno bylo rovněž sací a výfukové potrubí, nechybí samozřejmě ani filtr pevných částic. Silnější verze si k vyššímu výkonu nepomohla jen úpravou softwaru, ale třeba i vyšším plnicím tlakem. Tím však nové SL nekončí, později se nabídka rozroste o hybridní verzi AMG E Performance. Podrobnosti o elektrifikovaném provedení však zatím neznáme.

Obě verze se pojí výhradně s devítistupňovou samočinnou převodovkou AMG Speedshift MCT 9G a pohonem všech kol 4Matic+, jenž se u modelu SL objevuje vůbec poprvé v jeho 70leté historii. Za zmínku však stojí i další technická řešení. Tak třeba víceprvková přední(!) i zadní náprava či aktivní hydraulická stabilizace zabraňující převrácení. Opomenout nesmíme ani aktivní řízení zadní nápravy, které zlepšuje ovladatelnost v nižších rychlostech a zvyšuje stabilitu třeba při dálničním tempu.

Součástí výbavy modelu SL je samozřejmě plejáda bezpečnostních a asistenčních systémů, které spoléhají na nespočet senzorů, kamer a radarů sledujících provoz a dění kolem vozu. Auto umí samo regulovat odstup od jiného vozu, změnit jízdní pruh či zabránit hrozící srážce. Fungování systému je zobrazeno na digitálním přístrojovém štítu v novém konceptu. Teď už jen zbývá počkat na české ceny a první kusy v České republice. Objevit se mají v první polovině příštího roku.

Ohodnoťte design nového Mercedesu-AMG SL jako ve škole:
  • 1
    88,7%
  • 2
    5,9%
  • 3
    3,3%
  • 4
    0,9%
  • 5
    1,2%
Děkujeme za váš hlas.
Celkem hlasovalo 811 čtenářů.

Stanislav Kolman
Diskuze (20)

Doporučujeme

29. 10. 2021 15:13
Re: Achjo
presne!
Avatar - fOE
29. 10. 2021 14:47
Re: Parádní žehlička...
Svatek to pro budouci stastne majitele byt musi, ne proto ze tu jsou nove generace, ale proto jak jsou (minimalne designove) povedene. Stejne jako RR tak za me i ted SL, nejhezci generace SL a celkove velke cabrio od MB vubec. A vypujcka o Porsche? Linii zadi to jen pomohlo. :yes:

PS: S finalnim soudem u SL si precejen pockam az nazivo. Ty zadni lampy jsou relativne nizko a ani masa plechu nad zadni napravou neni zrovna mala, tak jsem zvedav jak to ukaze i jinde nez na promo fotkach.
Avatar - fOE
29. 10. 2021 14:41
Re: Achjo
Ono melo SL nekdy auru gaycaru? Jakkoli mi podobne nalepky prijdou vtipne vzdy a vsude, tak u SL mi teprve nedavaji smysl.
29. 10. 2021 12:40
Re: Achjo
Tak u Ferrari je těch gay cars asi pět
29. 10. 2021 11:13
Re: Vnější design za jedna
Opravdu jsem jediny, kdo si mysli, ze ta predni maska je divna?
Jinak se mi libi.