Mercedes třídy C do zásuvky prozrazuje české ceny. Na elektřinu zvládne přes 100 km
Stříbrné šípy představují českému trhu Mercedes C 300 e, jenž kombinuje zážehový dvoulitr s elektromotorem a bateriemi. Plug-in hybrid je dostupný jako sedan i kombi.
Plug-in hybridní třídu C v karosářském provedení sedan lze již objednávat, kombík se u prodejců objeví v průběhu prosince. Na novinku do zásuvky si připravte 1.487.124 Kč, respektive 1.527.054 Kč, potřebujete-li větší kufr. Obě varianty mají ve standardní výbavě například vzduchové odpružení zadní nápravy s udržováním stále světlé výšky.
Srdcem plug-in hybridního pohonu je dvoulitrový zážehový čtyřválec M 254 s maximálním výkonem 150 kW a 320 newtonmetry točivého momentu. Spalovacímu agregátu dále sekunduje elektromotor o síle 95 kW a krouťáku 440 newtonmetrů. Vůz se tak může pochlubit systémovým výkonem 230 kW a točivým momentem až 550 Nm. Sedan se rozjede na 245 km/h, kombík umí o 5 km/h méně. Na stovce jsou „céčka“ za 6,1, respektive 6,2 sekundy.
Vysokonapěťový akumulátor nově nevytváří schod v podlaze zavazadlového prostoru a s kapacitou 25,4 kWh zvládne na jedno nabití přes 100 kilometrů. Mercedes konkrétně hovoří o 99-111 km u sedanu a 95-107 km v případě kombi. Kromě střídavé nabíječky s výkonem až 11 kW si lze připlatit za rychlonabíjení výkonem až 55 kW, což v případě plug-in hybridů rozhodně není obvyklé. Díky tomu vůz kompletně dobijete za 30 minut.
Mercedes dále vyzdvihuje rekuperační výkon přes 100 kW, který zpětně získává kinetickou energii při zpomalování nebo jízdě z kopce. Multimediální systém zohledňuje navigaci, topografii trasy, omezení rychlosti a další faktory, podle kterých rozhoduje, kde je využití čistě elektrické jízdy nejsmysluplnější. Ani tím možnosti třídy C do zásuvky nekončí. Později se nabídka dále rozroste o plug-in hybrid kombinovaný s turbodieselem.