Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Mercedes-Benz E je tady!

Michal Fokt Michal Fokt 15. 1. 2002 • 17:13
16
24
Zobrazit náhledy (16)
Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E
Na autosalonu v Bruselu slaví světovou premiéru nový Mercedes-Benz Třídy E. První informace a fotografie ZDE !

Dnes, tedy 15.1.2002, byl v Bruselu představen nový zástupce vyšší střední třídy, tradičně označovaný jako třída E. Výsledkem 48 měsíčního vývoje a investice 2 miliard Euro je vůz, který se může pochlubit řadou novinek, které dosud nebyly v této třídě použity.

Pozornost zaslouží zejména elektrohydraulický brzdný systém SBC, který byl vyvinutý automobilkou Daimler-Chrysler a je prvním masově vyráběným systémem svého druhu. Jeho hlavní výhodou je citelné zkrácení brzdné dráhy, které řidič ocení v kritických situacích.

Další, neméně podstatnou novinkou je použití nového adaptabilního sedadla, které je vybaveno množstvím vzduchových komor, které se v závislosti na jízdní situaci plní, případně vyprazdňují, a zajišťují tak stále potřebnou oporu. Vůz je také osazen vzduchovým pérováním AIRMATIC DC (Dual Control), které řídí stlačení i následné odpružení vozů mikročipem, a přizpůsobuje tak komfort povrchu vozovky a jízdním podmínkám. Toto vše je doplněno již standardními bezpečnostními systémy ABS a ESP (elektronický systém kontroly jízdní stability), dvoustupňovými předepínači bezpečnostních pásů a senzory nárazu.

Opravdu zdařilý design nového "éčka" vychází ze současné typové řady automobilky a je klasickým sedanem se sportovním profilem. Hlavním poznávacím znakem jsou již tradiční kruhové světlomety, které v době uvedení předchozí řady vzbudily mnoho diskusí. Díky aplikaci nejnovějších poznatků z aerodynamiky bylo možno snížit přední odpor vzduchu na výsledných Cx=0,26 a tím i průměrnou spotřebu o téměř 0,6 litru na 100 km.

Nová třída E přichází s nabídkou tří benzínových motorů s šesti- a osmiválci (výkonové rozpětí 130-255 kW). V nabídce figurují další dva turbodieslové agregáty využívající přímého vstřikování Common-Rail nové generace (110-130 kW). S postupným náběhem modelu do výroby přibudou další motory. Výkon motorů je na vozovku standardně přenášen přes 6-stupňovou manuálně řazenou převodovkou, nebo 5-stupňové samočinné ústrojí. Další alternativou může být příplatková automatická převodovka SEQUENTRONIC, která kromě manuálního řazení nabízí i možnost sekvenčního manuálního řazení.

Výbava vozu je tradičně velice komfortní, jak je již u této automobilky zvykem. Prostor pro cestující na zadních sedadlech byl oproti předchozímu modelu zvětšen, stejně tak, jako zavazadlového prostor (+ 20 litrů na celkových 540 l). Telefon a řadu dalších palubních systému je možné ovládat hlasem, vůz lze otevřít pomocí karty (KEYLESS-GO) a klimatizace THERMOTRONIC umožňuje nastavení teploty ve čtyřech zónách a má senzor slunečního svitu. Ve výbavě najdeme též parkovací senzory, bi-xenonové světlomety, novou generaci audiosystémů (včetně DVD) a navigační systém.

Vůz se u autorizovaných prodejců objeví v polovině března tohoto roku.

Plakáty této novinky v rozlišeních 800x600 a 1024x768 si můžete stáhnout ZDE.

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku