Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Nissan Leaf odhaluje české ceny. Je levnější než konkurence

David Bureš David Bureš 21. 12. 2017 • 03:09
82
27
Zobrazit náhledy (82)
Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf
Nejprodávanější elektromobil na světě se dočkal druhé generace. Nový Leaf bude chtít zaujmout dojezdem i cenou.

Nissan přichází na český trh s druhou generací svého kompaktního elektromobilu Leaf, když tuzemské zastoupení odhalilo jeho kompletní ceník. K dispozici budou hned čtyři stupně výbavy, přičemž ta nejnižší stojí 850.000 korun.

To znamená, že se Leaf stává jedním z nejlevnějších elektromobilů na českém trhu. Levnější je jen elektrický minihatchback Volkswagen e-Up! za 639.900 korun, podobně velcí konkurenti jsou dražší. Kia Soul EV je nabízena za 869.900 korun, Volkswagen e-Golf dokonce za 969.900 Kč. Oba přitom Leaf překonává svým dojezdem, jehož udávaná hodnota v normovaném cyklu činí 378 kilometrů.

Nissan Leaf – cenové srovnání s dalšími elektromobily na českém trhu
ModelVýkon [kW]Dojezd [km]Základní cena [Kč]
Nissan Leaf110378850.000
Volkswagen e-Up!60160639.900
Kia Soul EV81250869.980
Hyundai Ioniq EV88280879.990
Volkswagen e-Golf100300969.900
BMW i31253001.008.800

A co za uvedenou cenovku dostanete? Už základní stupeň Visia poskytne šest airbagů, tempomat, upozornění na vybočení z jízdního pruhu, sledování mrtvého úhlu, automatické přepínání tlumených a dálkových světel nebo rádio se čtyřmi reproduktory. K dispozici je též automatická klimatizace, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektrické stahování oken vpředu i vzadu nebo 16palcová ocelová kola.

Druhý stupeň Acenta za 41.000 korun přidává adaptivní tempomat, lepší rádio se šesti reproduktory a příjmem digitálního signálu, navigaci, hliníková kola, mlhovky, kožený multifunkční volant nebo elektricky sklopná zrcátka.

Třetí stupeň N-Connecta stojí 945.000 korun. Za tuto částku dostanete navíc kamerový systém sledující okolí vozidla, přední a zadní parkovací senzory, 17palcová kola a vyhřívání volantu i předních sedadel.

Vrcholem je pak Tekna za 988.000 korun. V tomto případě má Leaf diodové světlomety, čalounění umělou kůží, asistent pro jízdu v pruzích i hudební systém Bose.

Všechny varianty jsou poháněny synchronním elektromotorem o výkonu 110 kW a točivém momentu 320 N.m, který 4.490 mm dlouhý hatchback dokáže rozhýbat z 0-100 km/h za 8,6 sekundy. Už v základu má Leaf tzv. e-pedál, který řidiči umožní startovat, zrychlovat, zpomalovat a zastavit prostřednictvím jediného pedálu. Kvůli bezpečnosti ale autu samozřejmě zůstává i klasický brzdový pedál.

Nissan Leaf – technická data a české ceny
ElektromotorSynchronní, napájený střídavým proudem
Největší výkon [kW]110
Točivý moment [N.m]320
Kaacita baterií [kWh]40
Max. rychlost [km/h]144
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,6
Dojezd [km]378
Cena Visia [Kč]850.000
Cena Acenta [Kč]891.000
Cena N-Connecta [Kč]945.000
Cena Tekna [Kč]988.000

Témata
22. 12. 2017 16:41
Pomalé nabíjení pos*ali... :-(
Konečně hezký auto a oni to zničí pomalým nabíjením. Voni tam dají konektor s 3-fázovým připojením a využijí jen jednu fázi 32A. Kdyby tam dali 3x16A, tak udělají 100x líp. Jednak by byl skoro dvojnásobný příkon 11kWx6,6kW, takže při nákupu u OC, kde mají wallboxy, tak by se to nabilo mnohem rychleji a jednak doma kvůli 32A na jedné fázi si na baráku majitel bude muset zvednout jističe. Na autě mám 3x16A a doma jsem jističe 3x25A nemusel zvedat ani o ampér...
Škoda té nevyužité možnosti...
22. 12. 2017 13:57
Konečně se na něj dá koukat
Tak proti přechůdci je zde gigantický designový posun k lepšímu, o tom žádná. Jestli je ovšem koupě něčeho takového za nemalou cenu smysluplný, to je úplně jiná věc... :-O
22. 12. 2017 13:10
No,
a tolik je v autě za milion místa vzadu pro průměrně vzrostlou osobu [odkaz]
22. 12. 2017 12:41
Re: Leaf 2 se povedl
Nu, doufám, že se všemi auty jeli přibližně stejným stylem, kterému odpovídá dojezd cca 2/3 udávaného. Jenže Up! měl asi tak polovičku, což je už na pováženou.
22. 12. 2017 10:45
Re: Leaf 2 se povedl
no tak si to precti poradne ten test, je plnej zajimavych veci ktere elektromobiliste nedelaj, navic s tim podle vseho jezdili tak trosku stylem tezka noha, takze jo, kdo s BEV jezdi tak ze vyuziva zajimavou akceleraci, taks e pak nesmi divit ze mu stava dojde na par desitkach ujetych kilometru, asi jako bych se ja divil ze me RS6 vyzunkla nadrz po ceneclich 110 kilometrech >:D

s BEV se da ujet pohodlne okolo 90% leto a 70% zima udavaneho dojezdu, jen s tim proste clovek musi umet jezdit a ne ze s tim pojede jak maco s pedalem na podlaze kdykoliv jen to jde

staci se podivat jak desne se lisi testy od beznych autonovinaru co hlasaj jak jsou BEV nanic a pak od novinaru kteri se zameruji jen na BEV, ten rozdil je nekdy hodne velkej a pravda bude tak nekde mezi :-)