Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Opel Combo je na českém trhu. Kolik si připlatíte za prodlouženou verzi XL?

Tomáš Dusil
Diskuze (0)
Na český trh vstupuje nový Opel Combo, respektive osobní verze Combo Life. Obě se nabízejí ve dvou délkách coby standardní Combo a prodloužené Combo XL.

Model Combo zastupuje značku Opel v třídě lehkých užitkových vozů už od roku 1986. Původně auto využívalo základ v Kadettu E, později v menší Corse a předchůdce byl pro změnu paralelou Fiatu Doblo. Nové Combo a jeho osobní varianta Combo Life opět obrací list. V rámci začlenění Opelu do skupiny PSA je novinka třetím modelem značky vyvinutým v rámci skupiny PSA.

Technicky auto odpovídá Peugeotu Rifter a Citroënu Berlingo. Změny jsou na první pohled zejména v designu. Smyslem bylo vtisknout vozu identitu typickou pro novou generaci vozů Opel. Na rozdíl třeba od Rifteru sází Combo na konvenčně řešený interiér, v němž uživatelé opelů naleznou typické prvky výbavy, například značkový infotainment IntelliLink.

Dovozce nabízí nové Combo i Combo Life ve dvou variantách karoserie lišících se na první pohled délkou. Základní je dlouhá 4403 mm, prodloužená XL 4753 mm. Současně se liší také rozvod náprav 2785, respektive u XL 2977 mm. Prodloužená verze tudíž nabízí o 190 mm delší rozvor a zároveň o 160 mm zvětšený zadní převis karoserie. Obě karoserie jsou k dispozici jak ve standardní pětimístné konfiguraci, tak také se sedmi místy. Ovšem abyste měli sedm míst, musíte zvolit výbavu Enjoy a navíc si ještě připlatit 20.000 korun. U základní Selection,stejně jako ve vrcholné Innovation, Opel sedmimístnou konfiguraci kabiny nedodává.

Od 309.900 Kč

Nové Combo Life startuje na částce 309.900 korun za verzi 1.2 Turbo s 81 kW ve výbavě Selection. Toto ale platí pouze v případě, že využijete vybrané finanční produkty Opel Finance. Za běžných okolností je výchozí cena vozu 339.900 korun. Naopak nejdražší verzí je Combo Life Innovation 1.5 CDTI s 96 kW a samočinnou osmistupňovou převodovkou. Ta začíná na částce 574.900 korun. Vrcholná výbava Innovation je k dispozici pouze coby kratší varianta Combo Life, na rozdíl od nižších výbav Enjoy a Selection, kde lze zvolit též prodloužené provedení XL.

Delší varianta XL sice již má české ceny, tudíž je možné ji objednat, ovšem fyzicky budou tato auta u zástupců Opelu k dispozici až od prosince tohoto roku. Podobně je to s výkonnější verzí motoru 1.2 Turbo nabízející namísto standardních 81 kW slibnějších 96 kW. K dispozici je až od výbavy Enjoy, navíc kombinovaná výhradně se samočinnou osmistupňovou převodovkou. I tuto verzi již můžete objednávat, avšak u dealerů bude až od ledna příštího roku.

Jediným motorem, který lze mít jak se samočinnou osmistupňovou převodovkou, tak také s manuálním šestikvaltem, je 1.5 CDTI ve verzi s 96 kW. Nabízena je ve všech třech výbavách, ovšem v základní Selection a Selection XL pouze s manuální převodovkou. U obou vyšších výbav můžete mít i automat.

Ceník Opel Combo Life a Combo XL Life
Model1.2 Turbo S+S (81 kW)1.2 Turbo S+S (96 kW)1.5 CDTI (55 kW)1.5 CDTI S+S (75 kW)1.5 CDTI S+S (96 kW)
Zdvihový objem [cm3]11991199149914991499
Válce/ventily3/43/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]81/550096/neuvedeno56/350075/350096/3750
Točivý moment [N.m/min]205/1750neuvedeno230/1750250/1750300/1750
Převodovka6M8A5M5M6M/8A
Max. rychlost [km/h]175neuvedeno153175185/184
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,8neuvedeno16,512,710,6/11,4
Komb. spotřeba [l/100 km]5,8-5,5neuvedeno4,2-4,14,5-4,24.5-4,3/4,5-4,3
Emise CO2 [g/km]133-125neuvedeno110-108118-110118-114/118-113
Cena Selection [Kč]339.900NA364.900389.900424.900/NA
Cena Selection XL [Kč]364.900NANA414.900449.900/NA
Cena Enjoy [Kč]374.900434.900399.900414.900449.900/509.900
Cena Enjoy XL [Kč]399.900459.900NA439.900474.900/534.900
Cena Innovation [Kč]429.900489.900NA479.900514.900/574.900
Údaje za lomítkem platí pro samočinnou převodovku. NA znamená že se nedodává. Údaje pro motor 1.2 Turbo 96 kW budou známy později.

Ve znamení bezpečnosti

Bez ohledu na výbavu je každé Combo Life vybaveno již v základu moderními bezpečnostními prvky, konkrétně senzorem únavy řidiče, systémem hlídajícím jízdu v pruzích, automatickým nouzovým brzděním, rozpoznáváním dopravních značek či třemi(!) úchyty ISOFIX ve druhé řadě. Ta může být koncipována jako lavice s možností sklápět opěradla dělená v poměru 60:40 v rámci standardu ve výbavách Selection a Enjoy, nebo ji mohou tvořit tři samostatné sedačky. Toto nabízí v sérii vrcholná verze Innovation, přičemž za příplatek 11.000 korun lze mít tři křesílka také ve výbavě Enjoy.

Od prostřední verze Enjoy je k dispozici navíc standardně manuální klimatizace a prodloužená středová konzola s přidaným úložným prostorem (těch může být v kabině až 28). Vrchol Innovation nabízí panoramatickou střechu s přidaným úložným prostorem, LED svítilny pro denní svícení, střešní ližiny či 16", avšak stále jen ocelová kola.

Tomáš Dusil
Diskuze (0)