Nový Opel Combo je na českém trhu. Kolik si připlatíte za prodlouženou verzi XL?
Model Combo zastupuje značku Opel v třídě lehkých užitkových vozů už od roku 1986. Původně auto využívalo základ v Kadettu E, později v menší Corse a předchůdce byl pro změnu paralelou Fiatu Doblo. Nové Combo a jeho osobní varianta Combo Life opět obrací list. V rámci začlenění Opelu do skupiny PSA je novinka třetím modelem značky vyvinutým v rámci skupiny PSA.
Technicky auto odpovídá Peugeotu Rifter a Citroënu Berlingo. Změny jsou na první pohled zejména v designu. Smyslem bylo vtisknout vozu identitu typickou pro novou generaci vozů Opel. Na rozdíl třeba od Rifteru sází Combo na konvenčně řešený interiér, v němž uživatelé opelů naleznou typické prvky výbavy, například značkový infotainment IntelliLink.
Dovozce nabízí nové Combo i Combo Life ve dvou variantách karoserie lišících se na první pohled délkou. Základní je dlouhá 4403 mm, prodloužená XL 4753 mm. Současně se liší také rozvod náprav 2785, respektive u XL 2977 mm. Prodloužená verze tudíž nabízí o 190 mm delší rozvor a zároveň o 160 mm zvětšený zadní převis karoserie. Obě karoserie jsou k dispozici jak ve standardní pětimístné konfiguraci, tak také se sedmi místy. Ovšem abyste měli sedm míst, musíte zvolit výbavu Enjoy a navíc si ještě připlatit 20.000 korun. U základní Selection,stejně jako ve vrcholné Innovation, Opel sedmimístnou konfiguraci kabiny nedodává.
Od 309.900 Kč
Nové Combo Life startuje na částce 309.900 korun za verzi 1.2 Turbo s 81 kW ve výbavě Selection. Toto ale platí pouze v případě, že využijete vybrané finanční produkty Opel Finance. Za běžných okolností je výchozí cena vozu 339.900 korun. Naopak nejdražší verzí je Combo Life Innovation 1.5 CDTI s 96 kW a samočinnou osmistupňovou převodovkou. Ta začíná na částce 574.900 korun. Vrcholná výbava Innovation je k dispozici pouze coby kratší varianta Combo Life, na rozdíl od nižších výbav Enjoy a Selection, kde lze zvolit též prodloužené provedení XL.
Delší varianta XL sice již má české ceny, tudíž je možné ji objednat, ovšem fyzicky budou tato auta u zástupců Opelu k dispozici až od prosince tohoto roku. Podobně je to s výkonnější verzí motoru 1.2 Turbo nabízející namísto standardních 81 kW slibnějších 96 kW. K dispozici je až od výbavy Enjoy, navíc kombinovaná výhradně se samočinnou osmistupňovou převodovkou. I tuto verzi již můžete objednávat, avšak u dealerů bude až od ledna příštího roku.
Jediným motorem, který lze mít jak se samočinnou osmistupňovou převodovkou, tak také s manuálním šestikvaltem, je 1.5 CDTI ve verzi s 96 kW. Nabízena je ve všech třech výbavách, ovšem v základní Selection a Selection XL pouze s manuální převodovkou. U obou vyšších výbav můžete mít i automat.
Ceník Opel Combo Life a Combo XL Life | |||||
Model | 1.2 Turbo S+S (81 kW) | 1.2 Turbo S+S (96 kW) | 1.5 CDTI (55 kW) | 1.5 CDTI S+S (75 kW) | 1.5 CDTI S+S (96 kW) |
Zdvihový objem [cm3] | 1199 | 1199 | 1499 | 1499 | 1499 |
Válce/ventily | 3/4 | 3/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 81/5500 | 96/neuvedeno | 56/3500 | 75/3500 | 96/3750 |
Točivý moment [N.m/min] | 205/1750 | neuvedeno | 230/1750 | 250/1750 | 300/1750 |
Převodovka | 6M | 8A | 5M | 5M | 6M/8A |
Max. rychlost [km/h] | 175 | neuvedeno | 153 | 175 | 185/184 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11,8 | neuvedeno | 16,5 | 12,7 | 10,6/11,4 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,8-5,5 | neuvedeno | 4,2-4,1 | 4,5-4,2 | 4.5-4,3/4,5-4,3 |
Emise CO2 [g/km] | 133-125 | neuvedeno | 110-108 | 118-110 | 118-114/118-113 |
Cena Selection [Kč] | 339.900 | NA | 364.900 | 389.900 | 424.900/NA |
Cena Selection XL [Kč] | 364.900 | NA | NA | 414.900 | 449.900/NA |
Cena Enjoy [Kč] | 374.900 | 434.900 | 399.900 | 414.900 | 449.900/509.900 |
Cena Enjoy XL [Kč] | 399.900 | 459.900 | NA | 439.900 | 474.900/534.900 |
Cena Innovation [Kč] | 429.900 | 489.900 | NA | 479.900 | 514.900/574.900 |
Údaje za lomítkem platí pro samočinnou převodovku. NA znamená že se nedodává. Údaje pro motor 1.2 Turbo 96 kW budou známy později. |
Ve znamení bezpečnosti
Bez ohledu na výbavu je každé Combo Life vybaveno již v základu moderními bezpečnostními prvky, konkrétně senzorem únavy řidiče, systémem hlídajícím jízdu v pruzích, automatickým nouzovým brzděním, rozpoznáváním dopravních značek či třemi(!) úchyty ISOFIX ve druhé řadě. Ta může být koncipována jako lavice s možností sklápět opěradla dělená v poměru 60:40 v rámci standardu ve výbavách Selection a Enjoy, nebo ji mohou tvořit tři samostatné sedačky. Toto nabízí v sérii vrcholná verze Innovation, přičemž za příplatek 11.000 korun lze mít tři křesílka také ve výbavě Enjoy.
Od prostřední verze Enjoy je k dispozici navíc standardně manuální klimatizace a prodloužená středová konzola s přidaným úložným prostorem (těch může být v kabině až 28). Vrchol Innovation nabízí panoramatickou střechu s přidaným úložným prostorem, LED svítilny pro denní svícení, střešní ližiny či 16", avšak stále jen ocelová kola.