Nový Peugeot 3008 má české ceny. Benzinový motor nechybí
Třetí generace francouzského SUV přichází v čistě elektrické podobě i s mild-hybridním tříválcem o objemu 1,2 litru.
V rámci premiéry třetí generace Peugeotu 3008, která proběhla loni v září, se nejdříve představila elektrická verze e-3008, která slibuje výkon až 326 koní a akumulátor o kapacitě 98 kWh. Na český trh aktuálně míří skromnější provedení s jedním elektromotorem se 157 kilowatty (210 koní) a baterií se 73 kilowatthodinami, s níž novinka v městském režimu zvládne až 651 kilometrů.
Lokálně bezemisní variantě při uvedení na český trh sekunduje nový zážehový tříválec o objemu 1,2 litru s mild-hybridním pohonem a výkonem 100 kilowattů, který se pojí s taktéž nově vyvinutou šestistupňovou dvouspojkou e-DSC6. V obou případech můžete sáhnout po linii Allure, případně po vyšším stupni GT.
Základní technické údaje | 1.2 Hybrid | e-DCS6 Electrique |
Motor | Mild-hybrid, přeplňovaný zážehový R3 | Elektromobil, PMSM |
Zdvihový objem (cm3) | 1199 | – |
Výkon (spalovací motor) (kW při min-1) | 100/5500 | – |
Točivý moment (spalovací motor) (Nm při min-1) | 230/1750 | – |
Výkon elektromotoru (kW) | 15,6 | 157 |
Točivý moment elektromotoru (Nm) | 51 | 345 |
Systémový výkon (kW) | 100 | 157 |
Převodovka | dvouspojková e-DCS6 | redukční, 9,77:1 |
Vnější rozměry, rozvor (mm) | 4540 x 1890 x 1640, 2730 | |
Objem zavazadlového prostoru (l) | 520 | |
Provozní hmotnost (kg) | 1 648 | 2 183 |
Max. rychlost (km/h) | 201 | 170 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 10,2 | 8,8 |
Kombin. spotřeba (WLTP) (l/100 km, kWh/100 km) | 5,5-5,6 | 16,8-17,4 |
Cena Allure (Kč) | 749.000 | 1.119.000 |
Cena GT (Kč) | 859.000 | 1.239.000 |
V rámci první jmenované výbavy ve standardu dostanete například šestici airbagů, zadní parkovací kameru s 180stupňovým zorným polem, zadní parkovací senzory, diodová přední světla, dvojici displejů s desetipalcovou úhlopříčkou, automatickou dvouzónovou klimatizaci, bezklíčkový přístup a startování, zadní lavici dělenou v poměru 40 : 20 : 40, čalounění sedadel kombinující látku s koženkou, 19“ kola, ergonomické sedadlo řidiče s certifikací AGR s elektricky nastavitelným sklonem sedáku a bederní opěrkou, vyhřívání předních sedadel, Peugeot i-Connect s Apple CarPlay a Android Auto a integrovanou SIM kartou, textilní dekor palubní desky a další prvky.
Vyšší GT bez příplatku disponuje třeba adaptivním tempomat s funkcí Stop and Go, předními a zadními parkovacími senzory s kamerou, hlavními adaptivními světlomety Pixel LED, panoramatickým displejem s 21“ úhlopříčkou, 9,7palcovou obrazovkou s virtuálními tlačítky i-Toggles, koženým multifunkčním volantem s vyhříváním, elektrickým ovládáním pátých dveří, čalouněním s alcantarou a koženkou, indukční nabíječkou telefonu s výkonem 15 W, navigací, dvacetipalcovými ráfky, paketem Look GT či černě lakovanou střechou.
V případě elektrického Peugeotu e-3008 dává automobilka na akumulátor záruku 8 let/160.000 km, přičemž na samotný vůz se vztahuje tovární dvouletá záruka, na kterou následně navazuje 3letá garance omezená nájezdem 60.000 km.