Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Renault Mégane RS: Dnešní dvoulitr skončí, kvůli emisím

David Bureš David Bureš 18. 12. 2015 • 10:52
5
91
Nového kompaktního hot hatche z dílny Renaulsportu se dočkáme v roce 2017. Nevyhne se downsizingu.

Nová generace Renaultu Mégane RS přijde až v roce 2017, motoristický svět se ale na něj nebývale těší, a tak se o sebemenších zveřejněných detailech čile diskutuje. Velkou neznámou je motor, automobilka nicméně potvrdila, že se stávajícím přeplňovaným dvoulitrem nepočítá.

Viceprezident divize Renaultsport pro prodeje a marketing Regis Fricotte uvedl, že aktuální motor plně odpovídá požadavkům divize co se týče síly, problémem je ale fakt, že u něj už nelze snížit spotřebu paliva a emise oxidu uhličitého.

Fricottova slova naznačují, že nový Mégane RS použije menší motor než dnes. Dlouho se spekulovalo o využití vyladěné šestnáctistovky z Clia RS, v létě se ale objevily zprávy o použití nově vyvinuté přeplňované osmnáctistovky. Ta se má ukázat v novém sporťáku obnovené značky Alpine.

Nejvyšší výkon v segmentu každopádně není cílem vývojářů. „S předchozím Méganem RS jsme ukázali, že výkon neudělá nejlepší auto. Výkon je součástí rovnice, ale není vším,“ říká Fricotte.

Podle Fricotta zatím stále nebylo rozhodnuto, jakou převodovku nový Mégane RS použije. Pravověrní fanoušci volají po manuálu, nebývalý prodejní úspěch dnešního Clia RS ale ukázal, že zákazníci spíše touží po dvouspojkové převodovce. Není však vyloučeno, že Mégane RS na rozdíl od menšího modelu nabídne výběr mezi manuálem a automatem.

O novém hot-hatchi od Renaultsportu už víme, že bude mít pětidveřovou karoserii, třídveřová verze v nové generaci Méganu už nebude vůbec nabízena. Vzhled pak bude nebývale ostrý, naznačují to alespoň snímky, které podle všeho skutečně ukazují podobu novinky.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Emel
EU vs. US
| 20. 12. 2015
10km stoupání snad není o výkonu, vezmi tam Nivu nebo Samurai nebo Jimny s malými atmosférami a vyškolíš prakticky cokoli. Jasně, 6 lidí tam nenarveš, ale prostě v horském prostředí není výkon limitující faktor. Mně se třeba v horách blbě jezdí se staršími automaty s měničem...
Avatar - Emel
EU vs. US
| 20. 12. 2015
Amerika je země mnoha tváří... nedávno jsem byl v Seattlu a sportovních aut naprosté minimum, a to i v centru města. V Praze člověk běžně potkává Porsche, Ferrari, sem tam Lambo nebo Aston. Seattle jsou samá SUV a pickupy, pak různé u nás neznámé japonské nebo korejské sedany pochybného vzhledu (vč. Priusů)... nějaké ty Tesly... za týden jsem viděl snad jednu novou Corvettu, pár starších Porsche... pár nových Mustangů... asi nejzajímavější byly starší klasické ameriky včetně takových těch Chevy pickupů, ale když to zkusím vzít objektivně, tak v Praze jezdí hezčí auta. Vůbec je vidět, že si u nás lidi na autech zakládají.
Avatar - white label
Pokrok
| 20. 12. 2015
Zrovna jsem si říkal, jestli se Jazva neinspiroval tvým někdejší výběrem (včetně barvy). :-)
Avatar - woody-alien
Pokrok
| 20. 12. 2015
Dovětek: Dostals SZ od Jazvy ? ;-) On byl zrovna jedním z těch, kteří stáli od začátku (resp. od svezení) na straně příznivců C-RS. Někdy můžou mít pravdu obě strany, ale já bych řekl, že do mnohých testů se prostě promítly nenaplněné představy novinářů, zkrátka jak píše _MT sáhlo se na modlu. A ještě jedna věc. Že není auto superostré a divoké, ještě neznamená, že není zábavné. Takový SSS nebo MX-5 taky nenazveš ostrou bestií, ale zábavu jim těžko upřeš. A to je vlastně i důvod, proč se tak často Clia RS zastávám. Protože mě bavilo a ty dobře víš, že jsem v té době projížděl kde co, takže to není z mojí strany úplné plácání do větru jako od toppera. ;-)
Pokrok
| 19. 12. 2015
Renault používá Getrag, jako většina značek, pokud vím.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku