Nový Renault Mégane RS: Dnešní dvoulitr skončí, kvůli emisím
Nová generace Renaultu Mégane RS přijde až v roce 2017, motoristický svět se ale na něj nebývale těší, a tak se o sebemenších zveřejněných detailech čile diskutuje. Velkou neznámou je motor, automobilka nicméně potvrdila, že se stávajícím přeplňovaným dvoulitrem nepočítá.
Viceprezident divize Renaultsport pro prodeje a marketing Regis Fricotte uvedl, že aktuální motor plně odpovídá požadavkům divize co se týče síly, problémem je ale fakt, že u něj už nelze snížit spotřebu paliva a emise oxidu uhličitého.
Fricottova slova naznačují, že nový Mégane RS použije menší motor než dnes. Dlouho se spekulovalo o využití vyladěné šestnáctistovky z Clia RS, v létě se ale objevily zprávy o použití nově vyvinuté přeplňované osmnáctistovky. Ta se má ukázat v novém sporťáku obnovené značky Alpine.
Nejvyšší výkon v segmentu každopádně není cílem vývojářů. „S předchozím Méganem RS jsme ukázali, že výkon neudělá nejlepší auto. Výkon je součástí rovnice, ale není vším,“ říká Fricotte.
Podle Fricotta zatím stále nebylo rozhodnuto, jakou převodovku nový Mégane RS použije. Pravověrní fanoušci volají po manuálu, nebývalý prodejní úspěch dnešního Clia RS ale ukázal, že zákazníci spíše touží po dvouspojkové převodovce. Není však vyloučeno, že Mégane RS na rozdíl od menšího modelu nabídne výběr mezi manuálem a automatem.
O novém hot-hatchi od Renaultsportu už víme, že bude mít pětidveřovou karoserii, třídveřová verze v nové generaci Méganu už nebude vůbec nabízena. Vzhled pak bude nebývale ostrý, naznačují to alespoň snímky, které podle všeho skutečně ukazují podobu novinky.