Rimac ukázal, jak testuje prototypy C_Two. Vypadají hodně rychle, ale ten zvuk...
Rimac na letošní autosalon v Ženevě veze nové elektrické hyperauto. Ještě předtím však poodhaluje, jak novinku testuje na okruhu.
Rimac finální nastavení ladí na chorvatském okruhu Grobnik, na který vypustil hned dva prototypy.
U prvního z nich se automobilka soustředí na podvozek, zavěšení a ovladatelnost, úkolem toho druhého je nalezení optimálního nastavení aerodynamiky. Každý z vozů má přitom trochu jinou techniku, prototyp pro ladění aerodynamiky nemá nejnovější verzi zavěšení, ale zato využívá aktivní aerodynamické prvky.
Kousek určený k hledání ideálního nastavení podvozku zase právě aerodynamické prvky postrádá. Má však nejnovější komponenty podvozku.
Rimac z testování pořídil krátké video, které naznačuje, že C_Two bude hodně rychlé auto. Přítomnost elektrického pohonu však znamená poněkud zvláštní zvukový projev. Ano, elektrická budoucnost sice vypadá rychle, ale zní podivně.
Výrobce každopádně slibuje dechberoucí parametry. Pohyb mají na starosti čtyři elektromotory, z nichž je každý umístěn u jednoho kola. Celkový výkon pohonného systému, jehož součástí jsou dvě dvoustupňové převodovky vzadu a dvě jednostupňové převodovky vpředu, se má pohybovat okolo 2000 koní.
To má stačit ke schopnosti akcelerovat z 0 na 100 km/h za 1,97 s a z 0 na 300 km/h za 11,8 s. Dojezd na jedno nabití by měl dosahovat až 550 km podle WLTP, o což se postará akumulátor s kapacitou 120 kWh, který je prvkem integrovaným do konstrukce vozu a významně se podílejícím na impozantní torzní tuhosti C_Two.