Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Seat Cordoba – hurá za prostorem

Ondřej Šuch Ondřej Šuch 11. 2. 2003
12
36
Zobrazit náhledy (12)
Seat Cordoba Seat Cordoba Seat Cordoba Seat Cordoba Seat Cordoba Seat Cordoba Seat Cordoba
Komu nestačí místo v Ibize a nechce překročit rozměry malého vozu, má od února další možnost volby. Po spíše praktických sedanech Fabia a Thalia se na trh vydává další generace emotivně a sportovně laděné Cordoby.

Design je posouditelný nejlépe z fotografií, takže můžeme jen doplňovat. Až po B sloupek je vůz totožný s Ibizou, pak ale přicházejí ke slovu křivkové orgie (řádící například ve tvaru zadního bočního okna) a poměrně dosti masivní záď zakončená výtečně vypadajícími sdruženými světly á la Mazda 6 či Alfa Romeo 156. Ač jde o subjektivní dojem, nemůžeme se zbavit pocitu, že přidání mohutného kufru je u Cordoby vyřešeno nejelegantněji z celého výše zmíněného tria. Smíříme-li se s opravdu objemným podílem plechu nad relativně malými koly, stojí před námi dotažený a atraktivní malý sedan.

Jak už to při inovacích předchozích generací modelových řad bývá, i nová Cordoba povyrostla ve všech směrech. Pro posádku je nejdůležitější rozvor, který z dvanácticentimetrového nárůstu celkové délky ukořistil navíc dva centimetry a nyní činí 2460 mm. Podstatný je také objem zavazadelníku, který narostl o 30 l na 485 l. Otvor pro zavazadla ale zůstává poměrně úzký, výhodou je dělené a sklopné opěradlo zadního sedadla. Místa pro posádku uvnitř přibylo a to i na zadních sedadlech. Uvnitř se nese vše v kvalitním, slícovaném a příjemném duchu nové Ibizy.

Zajímavá je nabídka motorizace: U zážehových motorů si stačí představit Fabii a je jasno: 1,2 12V/47kW, 1,4 16V/55 kW a 1,4 16V 74 kW jsou pohonné jednotky, ketré netřeba představovat. Pestřeji je u naftových agregátů, na které značka evidentně sází. Od základního 1,9 SDI/47 kW se dostáváme k nejzajímavějšímu motoru celé nabídky, dlouho očekávanému maloobjemovému 1,4 TDI/55kW. Tento motor jsme mohli i krátce vyzkoušet a první dojem lze charakterizovat jednoduše: zátah slušný, hlučnost lehce pod obvyklou „VW mírou“ a turboprodleva malá. Kombinovanou spotřebu výrobce udává 4,7 l, tedy méně než SDI agragát – takže se velmi těšíme na test. Přes známý 1,9 TDI/74kW se dostáváme k vrcholu nabídky, 1,9 TDI/96 kW, dodávaném výhradně s výbavou Sport a šestistupňovou převodovkou. Zážehový motor 1,4/55kW je možno dodat i se čtyřstupňovým automatem.

Cordoba převzala velmi stabilní podvozek Ibizy a ani krátký test neprokázal žádné záludnosti, dané těžší zádí vozu. Zajímavostí vozu je stabilně dodávaný elektrohydraulický posilovač řízení, který mění účinek jak v závislosti na rychlosti vozu, tak na rychlosti otáčení volantem.

Základní výbava zahrnuje mimo jiné vždy dva čelní airbagy, naopak hlavové airbagy nejsou vůbec v nabídce. Taktéž ABS je ve standardní výbavě pouze u motorizace 1,9/96 kW.

Nejlevnější Cordobu se zážehovým tříválcem lze koupit za 319.000 Kč, nejvýkonnější turbodiesel ve verzi Sport pak a 554.900 Kč. Verze s motory 1,4 TDI stojí 414.900 nebo 451.900 podle výbavy, tedy o 43 tisíc více než stejné auto s motorem 1,9 SDI.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku