Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Singer DLS Turbo vzdává hold extrémnímu závodnímu Porsche. Má 700 koní a točí 9 tisíc!

Lukáš Volšický
Diskuze (2)

Petrolheady milovaný výrobce moderních klasických Porsche 911 představuje novou řidičskou nirvánu, kterou je zběsile rychlý Singer DLS Turbo. Inspiruje se legendárním závodním Porsche 934/5 ze sedmdesátých let a ohromuje jedinečným srdcem i obrovským křídlem.

Absolutní dokonalost! Singer je asi nejuznávanějším výrobcem populárních restomodů kultovního Porsche 911 a teď nás zase ohromuje! Specialisté na reinkarnace jednoho z nejslavnějších sportovních aut všech dob odhalují novou hračku, kterou vzdávají hold soutěžní minulosti stuttgartské značky. Nejnovější dílo se jmenuje Dynamic & Lightweight Study (DLS) Turbo a oslavuje závodní Porsche 934/5 ze sedmdesátých let.

Inspirací projektu je unikátní závodní speciál, s jakým Porsche v roce 1977 začalo závodit v okruhovém šampionátu IMSA. Automobilka v sedmdesátých letech nasadila nové 911 Turbo a v závodních verzích pro FIA jej pojmenovala 934 a 935. Pro americkou soutěž pak vyvinula specifickou variantu 934/5. Byla natolik rychlá, že ji IMSA zakázala a Porsche se přesunulo do šampionátu SCCA Trans Am, kde vyhrálo téměř každý závod a na konci sezony ukořistilo titul.

Byla to nekompromisní okruhová bestie, kterou se Singer inspiroval pro nejnovější projekt. Srdcem extrémního silničního sporťáku je charakteristický 3,8litrový plochý šestiválec se dvěma turbodmychadly o 700 koních. Singer v loňském roce podepsal spolupráci s Porsche na výrobě motorů, ale jednotky pro modely DLS si stále nechává vyrábět na zakázku u britských specialistů Nicholson McLaren Engines.

A je to pořádná řidičská nirvána! Dokonce i s přeplňováním se šestiválec nechává vytáčet k 9000 otáčkám za minutu a je spojen se šestistupňovou manuální převodovkou! Singer nově vyvinul vylepšený podvozek se zakázkovými tlumiči, vsadil na karbon-keramické brzdy a kola s centrální maticí obutá po sportovních pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2 R. Vpředu mají 19”, vzadu pak 20”.

Video se připravuje ...

Singer současně vyvinul hned dvě varianty. Vrcholná verze s extrémním aerodynamickým bodykitem a obrovským křídlem vzdává hold originálnímu Porsche 934/5 a naparuje se se širokým rozkročením a velkými vstupy vzduchu. Značka sama uvádí, že tuto variantu doporučuje zejména na závodní okruhy. Pro diskrétnější zákazníky je dostupná i obyčejnější silniční varianta s ikonickým „ducktailem“.

V Singeru jsou si vědomi, že mají i nerozhodné zákazníky, a proto DLS Turbo vyvinuli s jednoduchou změnou obou variant. Chcete přes týden jezdit do práce, ale o víkendech se prohánět po závodních okruzích? Jednoduše vyměníte nastavitelný kachní ocas za obrovské křídlo a bavte se naplno. Pro inženýry to byla jedna z největších výzev při vývoji nového modelu.

Bohužel pro nadšence do klasických 911, kvůli výrobě nového Singeru DLS Turbo musí být zničeno jedno originální Porsche 911 generace 964. Zrození Singeru si žádá dárcovský vůz, který při vzniku projde zesílením šasi, aby zvládl vyšší výkony i rychlosti nového restomodu. Každý Singer je následně dokončen podle přání náročných zákazníků, od čehož se odvíjí finální cena. A to je hlavní důvod, proč značka nedisponuje žádným oficiálním ceníkem.

Lukáš Volšický
Diskuze (2)

Doporučujeme

Avatar - speedfred
29. 6. 2023 20:06
Re: To není auto,
Technika je bez debaty ale vzhľad mi z niektorých uhlov už príde ako “batmobil” hlavne zadný a horný pohľad. Včera som očumoval originál 930 Turbo a tie základné tvary nezostárli ani o deň.
Avatar - Dinar
29. 6. 2023 10:19
To není auto,
to je umělecké dílo na kolech. :-) :yes: :yes: