Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Smart ForTwo vs. Mercedes-Benz S: Jak dopadl crashtest?

Michal Fokt Michal Fokt 21. 7. 2014 • 16:14
16
Nejmenší auto od Mercedes-Benzu, Smart ForTwo se v nárazovém testu utkalo s největším kolegou - luxusním sedanem třídy S...

Nemá cenu předstírat, že všechny automobilky kladou na bezpečnost svých aut stejný důraz, řada z nich jde daleko za rámec toho, co jim stačí ke splnění aktuálně platných, úřady stanovených nárazových testů a problematiku posuzuje komplexněji. S tím souvisí třeba i soubor technických řešení, zajišťujících, že se mohou střetnout i vozy výrazně odlišných velikostí a hmotností, aniž by to neskončilo fatálně pro to menší a lehčí z nich.

Vyžaduje to jak dobrou konstrukci auta malého, tak i toho velkého, které musí být schopno pohltit větší množství kinetické energie. To demonstruje Mercedes-Benz na svém nejnovějším videu, kde nechává srazit nový 1124 kg vážící Smart ForTwo (opravdu je tak těžký?) s aktuálním sedanem S-Class s hmotností 2,3 tuny. A to nikoli v nějaké rychlosti "na jistotu", obě auta proti sobě jedou rychlostí 50 km/h, jedná se tedy o možnou situaci z běžného městského provozu.

Jak můžete vidět, ForTwo s ochrannou konstrukcí Tridion obstál, přičemž na straně řidiče, kde bylo poškození aut největší, šly normálně otevřít dveře. Ale i přesto - tohle doma nezkoušejte...

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

slusne
| 23. 7. 2014
podle me docela dobre, zakazniky co o Smartu uvazujou to potesi a zakaznici Mercedesu S to asi moc zajimat nebude
Avatar - twistedTSD
slusne
| 22. 7. 2014
To je ale problém Mercedesu, že Smart prezentuje jak prezentuje.
tak jak to je s rychlostma, scitaj se, nebo ne (s porovnanim
| 22. 7. 2014
zkus pouzit zdravej selskej rozum a když to nepomuze, tak fyziku zakladni skoly.
pro zjednoduseni uvazuj stejny auta.
Dvere sa otvaraju na strane spolusediaceho
| 22. 7. 2014
Dvere sa otvaraju na strane spolusediaceho. Je vidno, ze volant je na vzdialenejsej strane. A pohlad na naraz z profilu ukazuje Smart tiez z druhej strany, nie z vodicovej. A na tej strane je ovela vacsi predpoklad, ze ochranny skelet ostane nepohnuty.
slusne
| 21. 7. 2014
ceka snad nekdo ze prtave auto typu Smart musi vydrzet srazku s BigBoyem a jeste ho vykolejit?...... jedna se o mrnave mestske auticko a vzhledem k jeho velikosti a vaze je výsledek velice dobrej proti autu jako je MB-S, ano pretizeni tam bude brutalni, ale to je holt "zivot", nezle cekat ze to bude bezpecnejsi nad ramec fyz. zakonu :-!

a pak se taky podivejte na cenu tech aut, nekdo kdo uvazuje o Smartu asi stezi bude potencialnim zakaznikem Mercedesu S, pak by si zrejme rovnou koupil to Sko a o nejakem Smartu uvazoval tak mozna pro sluzku v jeho dome aby nemusela s kostatama prechazet z jednoho kridla do druheho >:D

sak postavte v crashtestu priti sobe Ten Mercedes S a treba 2x tak tezkej nakladak (okolo 5 tun) a schvalne jak ten Mercedes S dopadne ;-)

PS> vetsi prodeje predpokladam u sourozence v podani Renaultu Twingo, kde ale schazi tato kratka varianta

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku