Nový Top Gear podruhé: Tohle si pusťte!
Tento týden jsme se dočkali druhé epizody 23. série Top Gearu, v níž se objevují noví moderátoři. Jestliže po odvysílání prvního dílu se strhla vlna kritiky, druhá epizoda si podle nás zaslouží pozitivnější hodnocení. Nové tváře ale stále mají co zlepšovat.
Po odvysílání první epizody „nový“ Top Gear mnozí kritizovali, nelíbila se nudná reportáž z Blackpoolu, až přílišná inspirace dřívějšími díly s Clarksonem a spol. nebo nepříjemný řev Chrise Evanse. V druhém dílu už to bylo lepší, Evans tolik nekřičel (byť na úvod vtipně slíbil ještě více řevu), nudu nahradil přehršel akce, odkazům na dřívější epizody se ale Top Gear stále nevyhýbá. Tentokrát ale byla přece jen patrná větší snaha o odlišení se – úkoly od producentů už moderátoři nedostávali „dopisem,“ ale moderní textovou zprávou. Tajemný jezdec The Stig je ale stále uváděn jeho vtipnou charakteristikou (zdají se mu sny v portugalštině) a ani tentokrát nechybělo „a s touhle bombou nakonec končíme.“ Stejně jako v minulé epizodě však hláška (tentokrát z úst Eddieho Jordana) byla přerušena.
Hlavním tématem epizody byl drsný test nových luxusních SUV v Jižní Africe. Chris Evans usedl za volant Jaguaru F-Pace, Matt LeBlanc řídil Porsche Macan a Eddie Jordan si vyzkoušel Mercedes-Benz GLC. Společnost jim přitom dělali spolujezdci, u nás nepříliš známí zpěváci (a zpěvačka) Seasick Steve, Tinie Tempah a Sharleen Spiteri.
A tohle byl Top Gear přesně takový, jak jej máme rádi! Plný akce, různých vtípků, nápaditých úkolů a skvělých záběrů. Pravda, o autech jsme se toho moc nedozvěděli, jen LeBlanc upozornil na rychle řadicí převodovku v Macanu, zábava to ale byla výtečná. Líbilo se i nenápadné pošťouchnutí na „starý“ Top Gear. Moderátoři totiž v jednom z úkolů měli v safari natočit nějakou divokou zvěř, což bylo něco, co se v afrických dílech „starého“ Top Gearu nedařilo.
Chemie mezi moderátory tedy zatím moc nefunguje, je znát, že si pořad ještě musí sednout. Eddie Jordan ale v sobě našel skvělou postavu podivínského „strejdy“ (ve stylu Paulova dědečka z Perného dne), kterou bavil celou epizodu. Navíc je na něm patrné, jak miluje závodění a Formuli 1 obzvlášť, každou chvilku totiž na královnu motorsportu nějakým způsobem odkázal. Matt LeBlanc se tentokrát moc neprojevoval a i Chris Evans se krotil. Jestliže v prvním díle bylo znát, jak chce být jako Clarkson, tentokrát si hledal vlastní polohu. Snad mu to vydrží!
Velký srovnávací test luxusních SUV v podobě výletu do Afriky doplnila „Hvězda v rallycrossovém autě“ a test McLarenu 675 LT. Rallycrossové mini si po boku zpěvačky Sharleen Spiteri vyzkoušel Damian Lewis, který publikum pobavil nejen svojí hláškou Bond, Ginger Bond (Bond, Zrzek Bond). I test mclarenu se podařil, Evans připomněl historii McLarenu F1 a posléze se nechal svézt pilotem Formule 1 Jensonem Buttonem, který prokázal, že by mu to mezi moderátory Top Gearu také slušelo. Button vtipně upozorňoval na novou navigaci nebo pěknou alcantaru na A sloupku, zatímco s mclarenem jezdil bokem v oblacích kouře. O Buttonovi se v minulosti spekulovalo, že by mohl být jedním z moderátorů nového Top Gearu, a po tomto testu musíme říct, že je škoda, že se jím skutečně nestal.
První epizoda Top Gearu s novým obsazením v mnoha ohledech zklamala, byla totiž plná ohraných nápadů, nesnesitelného Evanse i mnohdy nudných záběrů. To druhý díl už byl mnohem lepší. Pravda, je znát, že si celá show stále sedá (což naprosto chápeme), tentokrát jsme se ale dočkali zábavy, která stála za to. Některé nápady sice připomínaly Clarksona a spol., bylo ale více znát, že to Evans a spol. chtějí dělat po svém. Doufejme, že i další epizody se ponesou v tomto duchu. Po druhé epizodě má totiž „nový“ Top Gear mnohem lépe našlápnuto k tomu stát se úspěšným než po té první. Jen tak dál!
Foto: Top Gear