Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Volkswagen Passat se začíná rýsovat. Bude luxusnější a praktičtější

David Bureš David Bureš 24. 8. 2020 • 16:59
41
12
Zobrazit náhledy (41)
Volkswagen Passat Variant R-Line 2.0 TSI Volkswagen Passat Variant R-Line 2.0 TSI Volkswagen Passat Variant R-Line 2.0 TSI Volkswagen Passat Variant R-Line 2.0 TSI Volkswagen Passat Variant R-Line 2.0 TSI Volkswagen Passat Variant R-Line 2.0 TSI Volkswagen Passat Variant R-Line 2.0 TSI Volkswagen Passat Variant R-Line 2.0 TSI Volkswagen Passat Variant R-Line 2.0 TSI Volkswagen Passat Variant R-Line 2.0 TSI Volkswagen Passat Variant R-Line 2.0 TSI Volkswagen Passat Variant R-Line 2.0 TSI Volkswagen Passat Variant R-Line 2.0 TSI Volkswagen Passat Variant R-Line 2.0 TSI Volkswagen Passat Variant R-Line 2.0 TSI Volkswagen Passat Variant R-Line 2.0 TSI Volkswagen Passat Variant R-Line 2.0 TSI Volkswagen Passat Variant R-Line 2.0 TSI Volkswagen Passat Variant R-Line 2.0 TSI Volkswagen Passat Variant R-Line 2.0 TSI Volkswagen Passat Variant R-Line 2.0 TSI Volkswagen Passat Variant R-Line 2.0 TSI Volkswagen Passat Variant R-Line 2.0 TSI Volkswagen Passat Variant R-Line 2.0 TSI Volkswagen Passat Variant R-Line 2.0 TSI Volkswagen Passat Variant R-Line 2.0 TSI Volkswagen Passat Variant R-Line 2.0 TSI Volkswagen Passat Variant R-Line 2.0 TSI Volkswagen Passat Variant R-Line 2.0 TSI Volkswagen Passat Variant R-Line 2.0 TSI Volkswagen Passat Variant R-Line 2.0 TSI Volkswagen Passat Variant R-Line 2.0 TSI Volkswagen Passat Variant R-Line 2.0 TSI Volkswagen Passat Variant R-Line 2.0 TSI Volkswagen Passat Variant R-Line 2.0 TSI Volkswagen Passat Variant R-Line 2.0 TSI

VW Passat s interním označením B9 je plánován pro rok 2023. Opět nabídne dvě karosářské verze, přičemž se počítá i s plně elektrickou alternativou.

Volkswagen Passat je už tradiční součástí nabídky německé automobilky, jeho první generace dorazila už v roce 1973. Dnes už se v Evropě prodává jeho osmá generace a přestože patří mezi nejprodávanější modely střední třídy v Evropě, spekulovalo se o jeho možném konci. Nyní se ale zdá, že je Passat zachráněn.

Vyplývá to z informací britského magazínu Autocar, který tvrdí, že vedení Volkswagenu více než rok jednalo o tom, zda Passat v nabídce skutečně zachovat. Proti jeho setrvání v portfoliu mluvil hlavně obecně klesající zájem zákazníků o klasickou střední třídu, a to nejen v Evropě, ale také třeba v USA. Passatu navíc částečně ubírá prodeje sportovně stylizovaný Arteon, automobilka si navíc hodně slibuje od chystaného elektromobilu střední třídy.

Pro naopak byl fakt, že samotnému Passatu se nadále vcelku daří. Sice už není nejžádanějším vozem střední třídy na starém kontinentu, loni ho překonal Mercedes-Benz třídy C, v prvním pololetí letošního roku pak BMW řady 3, pořád se ho tu ale prodává více než 100.000 kusů ročně. A to je pořád hodně, přestože segment střední třídy klesá na úkor SUV a i samotný Passat nedosahuje takových prodejů jako kdysi. Volkswagen navíc takové auto potřebuje pro čínský trh, kde jsou sedany střední třídy nesmírně populární, a tak už není o tolik těžší takové auto nabízet i jinde ve světě. A takové výhody nakonec převážily.

Právě vysoké prodeje luxusních konkurentů znamenají, že Passat se v nové generaci, s interním označením B9, stane ještě prémiovějším zbožím, aby uzmul prodeje právě modelům luxusních značek. Zároveň však bude chtít být ještě větším praktikem. Volkswagen má v portfoliu sportovně stylizovaný Arteon, a tak od nového Passatu neočekávejte žádné tvary ve stylu čtyřdveřových kupé. Tvar bude naprosto praktický, pro co nejprostornější interiér. Praktičnost by však mohla zdůraznit změna koncepce, kdy by sedan nahradil po vzoru Škody Superb liftback. Taková možnost je ale zatím pouhou spekulací, naopak kombík zůstane zachován beze změny.

Klesajícím prodejům vozů střední třídy napříč zeměkoulí se Passat navíc přizpůsobí i sdílením techniky napříč jednotlivými specifikacemi. Třeba v USA se totiž prodává jinak stylizovaný Passat (tzv. NMS) se starším základem v podobě platformy PQ46. Příští Passat pro USA se svébytnou technikou už nevznikne, respektive buď ho nahradí elektromobil vycházející z konceptu ID. Vizzion, nebo model se stejnou technikou jako v Evropě.

Technický základ pak nikoliv překvapivě poskytne modulární platforma MQB, a to v aktuální inovované verzi, více přizpůsobené elektrifikovaným pohonům. Příchod mildhybridů i plug-in hybridů je totiž dnes už samozřejmou volbou. Čistě elektrická verze pak nepřijde, respektive přijde svébytný, již zmíněný elektromobil střední třídy, vycházející z konceptu ID. Vizzion. Ten logicky využije architekturu MEB vyvinutou výhradně pro auta s elektrickým pohonem.

Volkswagen Passat deváté generace je připravovaný pro rok 2023. Vyrábět se bude po boku příští Škody Superb, stále však není jasné kde. Určitě to nebude v německém Emdenu, kde se Passat vyráběl dosud. Tamější závod se totiž přeorientuje výhradně na produkci elektromobilů. Podle původních plánů se tak výroba příštího Passatu měla přesunout do Kvasin, kvůli naplnění tamější výrobní kapacity se ale dále hledaly jiné možnosti. Po zrušení projektu na výstavbu zcela nové továrny v Turecku je tak možností již dříve zvažované přesunutí produkce Passat do Bratislavy.

Související články

Témata
Avatar - speedfred
25. 8. 2020 14:33
Re: Článek v Autocaru
Odmietať môžeš ale nie takým štýlom ako to napísal Fostekovi.
Avatar - twistedTSD
25. 8. 2020 13:20
Re: Hm..praktičtější
To je vyloženě drzost, tam nacpat manuální klimu. Škoda, výroční edice by jinak stála za to.
25. 8. 2020 09:09
Re: Článek v Autocaru
Ano, máte pravdu, tento článek o elektrické verzi mluví. Na druhou stranu vedení Volkswagenu už několikrát zdůrazňovalo, že pro elektromobily má platformu MEB. Ostatně i kvůli tomu skončil e-Golf, když tu je podobně velké ID.3. Nemyslím si, tak, že by tahle informace byla Autocarem správně podložená, že by najednou vznikal elektromobil na bázi Passatu s MQB, když tu bude podobně velké auto s MEB.
25. 8. 2020 08:51
Re: Hm..praktičtější
prisly mi lepsi nez v superbu, proto to obdivuju. V supu bych rekl ze zvladnou vytmavit jedno auto a znacku, v oktavce toho bylo vic a prechazely na potkavacky az pozdeji.
Klimu jsem mel nastesti klimatronik, kdybych pred mesicem nejezdil socialem trojkovy oktavky, ani bych netusil, ze neco jako manualni klima porad existuje:/
25. 8. 2020 08:28
Re: Článek v Autocaru
Když jsi dobrý, tak si můžeš zákazníky vybírat a klidně je i odmítat. Čímž netvrdím, ze je to tento případ. I když, vidouce kolik čtenářů sem chodí celá léta:)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud