Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kde bude Volkswagen vyrábět chystané elektromobily? I v Mladé Boleslavi

Volkswagen Chattanooga
Volkswagen ID. BUZZ
Volkswagen ID. CROZZ
Volkswagen ID Family
68 Fotogalerie
Diskuze (2)
Už za pár let chce německý koncern Volkswagen Group nabídnout více než 20 modelů s elektrickým pohonem. Kde je bude vyrábět?

Volkswagen Group v následujících letech nastoupí na elektrickou vlnu a postupně nabídne více než 20 modelů s elektrickým pohonem. Jedna věc je ale takové vozy nabídnout a druhá věc, kde je vyrábět. Z toho důvodu musí koncern přizpůsobit některé své závody pro jejich produkci. Celkem bude po celém světě hned devět takových továren, osm z nich bude vyrábět vozy s platformou MEB.

Mezi nimi bude i továrna Škody Auto v Mladé Boleslavi, která na rozdíl od jiných „elektrických“ závodů továrnu bude nadále produkovat i konvenční vozy se spalovacím motorem. To platí také pro americký závod Volkswagenu Chattanooga, kde v souvislosti s produkcí elektromobilů koncern investuje 800 milionů dolarů a vytvoří asi 1.000 nových pracovních míst. Po boku elektroaut se tam i nadále budou vyrábět model Atlas a Passat (americká verze).

Naopak taková německá továrna Emden bude v budoucnu vyrábět výhradně elektromobily, podobně jako závod ve Cvikově nebo v Drážďanech, kde Volkswagen vyrábí elektromobily už dnes. V Německu bude ještě čtvrtý závod Volkswagenu vyrábějící elektromobily, v Hannoveru, kde budou vznikat po boku užitkových vozidel.

Audi má pak v Bruselu přizpůsobený závod elektromobilům, kde už dnes vyrábí elektrické SUV e-tron, využívající ještě architekturu MLB evo, primárně vyvinutou pro konvenční automobily. Další dvě továrny pro elektromobily budou ležet v Číně, kde jsou dnes elektroauta hojně podporována, konkrétně ve městech Anting a Fo-šan.

Video placeholder
Kde bude Volkswagen vyrábět chystané elektromobily? I v Mladé Boleslavi • Zdroj: Volkswagen

Devět „elektrických“ závodů koncernu tak leží na třech kontinentech, na klíčových trzích, kde mají do budoucna elektromobily hrát důležitou roli. Plány VW Group ostatně počítají s prodejem minimálně milionu elektrovozů ročně do roku 2025.

A jaké konkrétní elektromodely budou jednotlivé závody Volkswagenu vyrábět? Začne se ve Cvikově, odkud už od konce letošního bude vyjíždět kompaktní hatchback ID., nástupce e-Golfu, později pak i další modely. Od roku 2021 tak má vyrábět šest modelů tří koncernových značek, a to až 330.000 kusů ročně, což z něj vytvoří největší závod Volkswagenu na elektromobily vůbec. Mladá Boleslav se připojí v roce 2020, výrobou elektrického SUV vycházejícího z konceptu Vision E.

V Číně začnou elektromobily vznikat též příští rok, zatímco americká Chattanooga bude elektroauta vyrábět až v roce 2022, začne se modelem vycházejícím z konceptu ID. Crozz. Ve stejném roce se přidá i závod Emden, který má mimo jiné vyrábět malé elektromobily a elektrické sedany několika značek koncernu, zatímco v Hannoveru bude vyráběn elektrický velkoprostorový model inspirovaný konceptem ID. Buzz.

Vstoupit do diskuze (2)