Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Passat skončí! Nahradit ho může elektromobil

David Bureš David Bureš 7. 2. 2020 • 10:28
35
17
Zobrazit náhledy (35)
Volkswagen Passat NMS Volkswagen Passat NMS Volkswagen Passat NMS Volkswagen Passat NMS Volkswagen Passat NMS Volkswagen Passat NMS Volkswagen Passat NMS Volkswagen Passat NMS Volkswagen Passat NMS Volkswagen Passat NMS Volkswagen Passat NMS Volkswagen Passat NMS Volkswagen Passat NMS Volkswagen Passat NMS Volkswagen Passat NMS Volkswagen Passat NMS Volkswagen Passat NMS Volkswagen Passat NMS Volkswagen Passat NMS Volkswagen Passat NMS Volkswagen Passat NMS Volkswagen Passat NMS Volkswagen Passat NMS Volkswagen Passat NMS Volkswagen Passat NMS Volkswagen Passat NMS Volkswagen Passat NMS Volkswagen Passat NMS Volkswagen Passat NMS Volkswagen Passat NMS

Současná generace Passatu má jasně naplánovaný životní cyklus. Co bude poté, může mnohé překvapit.

Střední třída je segment, o kterém jsme v poslední době už několikrát psali, že se mu v posledních letech příliš nedaří. Nejde přitom jen o záležitost evropského trhu, ale také toho amerického, kde je tato kategorie nazývána „mid-size cars.“ Třeba Ford se kvůli tomu hodlá zcela zbavit svého zástupce v segmentu, modelu Fusion (u nás známý jako Mondeo), který nahradí crossoverem. Změnu v nabídce pak chystá také konkurenční Volkswagen.

„Passat je automobil, který má z hlediska našeho plánování omezenou životnost. Je pravděpodobně rozumný předpoklad, že když tento Passat dosáhne konce svého životního cyklu, jeho nástupce patrně nebude vybaven motorem s vnitřním spalováním,“ říká Johan de Nysschen, provozní ředitel společnosti Volkswagen.

Všechny fanoušky a zákazníky Passatu však musíme uklidnit. Johan de Nysschen hovoří o americkém Passatu, který má s tím evropským společné vlastně jen jméno. Tzv. Passat NMS (New Midsize Sedan) má svébytný design (navržený současným šéfdesignérem Škody Auto Oliverem Stefanim), je o chlup větší než ten evropský a je nabízený výhradně ve formě sedanu. Navíc i technika v útrobách je odlišná, základem není modulární platforma MQB, nýbrž architektura PQ46.

Automobilu se přitom na americkém trhu v poslední době příliš nedaří. Loni dosáhl jen na 14.123 prodaných kusů v USA, zatímco třeba v roce 2012 se jej prodalo 117.023 exemplářů. Situaci má zvrátit facelift pro modelový rok 2020, otázkou však je, zda to bude stačit. Passat NMS se vyrábí už od roku 2011, a tak už má na svém kontě hodně let.

Pravděpodobným nástupcem amerického Passatu se tak zřejmě stane sériová varianta konceptu ID. Vizzion z roku 2018, s níž automobilka skutečně počítá.

Tak jednoduché to ale není ani s evropským Passatem. Výroba nástupce dnešní generace se podle původních plánů měla v roce 2023 přesunout do Kvasin, německý závod v Emdenu vyrábějící dnešní generaci se totiž přeorientuje na produkci elektroaut. Plány se mezitím změnily – příští Passat se nakonec měl přesunout do nově vybudované továrny v turecké Manise.

Jenže kvůli vojenské akci Turecka na severovýchodě sousední Sýrie vedení Volkswagenu pozdrželo rozhodnutí o výstavbě továrny do doby, než se situace uklidní, přičemž dodnes není jasný výsledek debat. Nabízelo se tak i využití továrny v Bratislavě, jenže ani to není potvrzené. Nový Passat pro Evropu každopádně má vzniknout (vždyť navzdory klesajícím prodejům pořád jde o evropskou jedničku segmentu), jen zatím není jasné, kde se bude vyrábět...

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
Avatar - palix
10. 2. 2020 10:28
Re: Re: Whooops
Je tu silná snaha, aby sme elektro chceli. Len akosi už pri najmenšom obmedzení výhod, dotácii... na elektroautá záujem upadá. Dokonca vnímam, že niektoré "stránky" sú za, iné proti elektromobilom.
Ako to nakoniec dopadne? Nechajme sa prekvapiť. Predpokladám, že elektromobilita sa tak skoro nerozvinie. Autá sú drahé, nabíjanie je dlhé, dojazdy krátke a bez dotácii je to všetko úplne drahé a nevýhodné.

V krátkodobom výhľade vidím cestu skôr v zdokonaľovaní spaľovacích motorov a ich súčasné použitie v hybridoch = hybridy s účinnými spaľovacími motormi.
Prípadne elektromobily s malými baterkami a spaľovací úsporný generátor k tomu. Ťažké elektromobily s obrovskými baterkami sú slepá cesta - myslím, že si to myslí väčšina.
8. 2. 2020 21:03
Re: Re: Whooops
Tak máme tím pádem chtít elektro,nebo ne?
Avatar - palix
8. 2. 2020 17:40
Re: Whooops
Tesla ale nikdy nerobila klasické spaľovacie autá a je to pomerne nový výrobca. Navyše Tesla je niečo ako Iphone. Je príšerne drahá,... a má obrovskú základňu fanúšikov, ktorí nekúpia iný produkt (mobil / elektromobil).
U naších EU automobiliek je to iné. Ak neuspejú, skrachujú a prestanú vyrábať = o prácu príde obrovské množstvo ľudí - tu v EU. Ak niekedy majetnejší ľudia kupovali Mercedes, BMW..., u elektroáut je to iba Tesla. Zákazník Tesly nechce BMW, ani VW - on chce Teslu.

Dúfam, že vývoj pôjde nejakým rozumným smerom a tempom.
8. 2. 2020 11:27
Re: ten zavod
Někdo investoval v Turecku, někdo na Slovensku. Až přijdou elektroauta, tak stejně dopadnete stejně.
8. 2. 2020 10:00
Arteon
Jinymi slovy bude Arteon, vsak co nevidet i ve verzi kombi / shooting break... :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku