Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový závodní Chevy small block ZZ6 má výkon 411 koní

Michal Fokt
Diskuze (25)
GM představuje nový osmiválec "crate engine" řady ZZ o objemu 5,7 l, určený pro všemožné americké motorsportové aktivity.

GM je velmi úspěšný výrobce sportovních motorů na světě. Jeho osmiválec z modelu Corvette nejen že slouží k pohonu dotyčných amerických "kultovek", ale patří k nejoblíbenějším pohonným jednotkám u malovýrobců sportovních aut na celém světě. A Chevrolet je také pojmem ve světě amerického motorsportu, jenž pilně zásobuje svými "crate engines".

Jedná se o motory, které jdou, spolu s příslušenstvím, z montážní linky rovnou do dřevěných beden. A ty pak míří k zákazníkům z řad závodních týmů, popřípadě dalších nadšenců do automobilových závodů všemožného druhu. A právě v této oblasti GM hlásí novinku. Tou je nový V8 Small Block 350 ZZ6. Číslo 350 značí zdvihový objem v kubických palcích, jedná se tedy opět o 5,7litrový motor, jenž má ve svém nejnovějším vydání výkon 411 koní a točivý moment 549 N.m.

Hlavní novinkou oproti předešlé generaci jsou přepracované hlavy Fast Burn s rozvody, odvozenými od motorů řady LS, které zajistí zlepšení výkonu ve vyšších otáčkách. Motory ZZ jsou poměrně konzervativní, za necelých 27 let své existence se jejich parametry zvýšily jen lehce, původní ZZZ z roku 1989 měl 350 koní, což je dáno mimo jiné i tím, že tyto small blocky stále využívají karburátor.

ZZ6 350 lze pořídit ve specifikaci Turn Key (P/N 19351533), kde najdete vše, co je ke zprovoznění V8 potřeba. Paket Base (P/N 19351532) je určen pro ty, kteří chtějí využívat specifické díly nebo využijí ty ze starších motorů. GM motor ZZ6 350 představí oficiálně v listopadu na aftermarketové výstavě SEMA, kde budou k dispozici bližší informace včetně ceny a dostupnosti nové V8.

Michal Fokt
Diskuze (25)
Avatar - Barrichello
6. 10. 2015 11:20
Re: Poctivé železo
to bude :yes: :yes:
Avatar - Barrichello
6. 10. 2015 11:20
Re: Poctivé železo
Západ má jiné platy než my, nemůžeme platit stejné poplatky jako západ a dělat tady za 700 euro.

Navíc rázem by bylo neprodejných hafo aut v bazarech a ojetin u dealerů a ti by je asi sežrali.
Avatar - Barrichello
6. 10. 2015 11:11
Re: Poctivé železo
to jsme dva
6. 10. 2015 07:56
Re: Poctivé železo
muzes vypsat konkretni staty a jejich predpisy ohledne tech dani a poplatku? pac tohle znam jen z UK, treba v Nemecku nebo Francii me prijde ze delaji prave vse proto, aby byl na tech poplatcich drazsi diesel, i navrhovane ceny dalnicnich poplatku v Nemecku vychazeli lepe pro 5 litrovej benzin nez pro diesel 1.6

a ani v tom UK se to neridi jen obsahem motoru, ale vykonem a kategorii vozu, takze poplatek kuprikladu na 3 litrove TDI v Audi A5 vyjde poplatkove draz nez zmineny Mustang GT s 5 litrovim benzinem
Avatar - Bully_
5. 10. 2015 22:06
Re: Poctivé železo
Otazkou je, jak dlouho se jeste v CR, jako v jednom z poslednich statu EU, udrzi soucasna situace, tak benevolentni k velkym obsahum a vyssim vykonum. Vsude jinde jsou tyhle vozy nepomerne vic zatizene vysokymi registracnimi poplatky, danemi, PR a astronomickymi pojistkami. Psal jsem to uz ve vic diskuzich, jenom tyhle poplatky delaji "na zapade" u techto vozu ramcove nekolik tisic € rocne. Jejich relativne prizniva porizovaci cena tim razem prestava byt atraktivni. Kdo si je koupi, rozhodne se nesnazi usetrit prestavbou na LPG, protoze resit nejakou spotrebu je jenom minimalni casti celkovych vydaju na jejich provoz.
Potom cokoliv s nejakym 2.0 TDI, i kdyby stalo stejne jako novy Mustang, je z financniho hlediska podstatne vyhodnejsi a muze si ho dovolit kdokoli. Na rozdil od noveho vozu s vysokoobsahovym benzinovym V8.