Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Odvážlivec s Citroënem Ami vletěl do slavného vracáku v Monaku. Nedopadlo to dobře

Citroën Ami
Citroën Ami
Citroën Ami
Citroën Ami
23 Fotogalerie
Diskuze (12)

Citroën Ami je maličké elektrické vozítko určené do městského provozu. S ostrými průjezdy zatáček si však nerozumí. Ani ve městě.

Přesvědčil se o tom odvážlivec, který Ami vzal do Monaka, kde si vyzkoušel slavnou zatáčku Grand Hotel, známou také jako Loews nebo Fairmont. Tento "vracák" představuje nejpomalejší zatáčku v seriálu Formule 1, jezdci ji projíždějí rychlostí okolo 50 km/h.

Jak rychle jel řidič Citroënu Ami, bohužel nevíme, ale rozhodně se s tím nepáral. Především však přecenil schopnosti elektrického vozítka, které je dlouhé pouhých 2410 milimetrů, široké jen 1390 mm a vysoké 1520 mm. Rozvor dosahuje 1728 milimetrů, pohotovostní hmotnost činí 485 kg.

Ami samozřejmě není rychlým autem, s výkonem 6 kW se rozjede maximálně na 45 km/h. I tak skromné parametry, zvlášť v kombinaci se specifickým "půdorysem", stačí k pořádnému průšvihu, když postrádáte pud sebezáchovy.

Video placeholder
Citroën Ami • Zdroj: Benelux supercars

Anebo když máte přebytek odvahy? Hodnocení přístupu řidiče, kterého zachytilo video z Monaka, necháme na vás. Na záběrech každopádně nejprve vidíme ostrý průjezd s drobným Citroënem směrem do kopce, ten ještě dopadl dobře, přestože je vidět a slyšet, že elektrický prcek měl co dělat.

Směrem dolů to dopadlo mnohem hůř. Na videu si můžeme všimnout, jak se nejprve dostavuje nedotáčivost a pak rychle přijde ještě něco strašidelnějšího. Ami se neudrží všemi koly na silnici a převrátí se na bok, po němž chvíli klouže, než narazí do sloupků oddělujících vozovku od chodníku. Ještě že tam sloupky byly...

Co se stalo dál, netušíme, nevíme ani, jestli šofér z kuriózní nehody vyvázl bez nehody. Auto rozhodně utrpělo hodně šrámů.

Vstoupit do diskuze (12)