Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetý Chrysler PT Cruiser: Americké retro je dnes za hubičku

Tomáš Dusil Tomáš Dusil 11. 8. 2016
43
48
Zobrazit náhledy (43)
Chrysler PT Cruiser Chrysler PT Cruiser Chrysler PT Cruiser Chrysler PT Cruiser Chrysler PT Cruiser Chrysler PT Cruiser Chrysler PT Cruiser Chrysler PT Cruiser Chrysler PT Cruiser Chrysler PT Cruiser Chrysler PT Cruiser Chrysler PT Cruiser Chrysler PT Cruiser Chrysler PT Cruiser Chrysler PT Cruiser Chrysler PT Cruiser Chrysler PT Cruiser Chrysler PT Cruiser Chrysler PT Cruiser Chrysler PT Cruiser Chrysler PT Cruiser Chrysler PT Cruiser Chrysler PT Cruiser Chrysler PT Cruiser Chrysler PT Cruiser Chrysler PT Cruiser Chrysler PT Cruiser Chrysler PT Cruiser Chrysler PT Cruiser Chrysler PT Cruiser Chrysler PT Cruiser Chrysler PT Cruiser Chrysler PT Cruiser Chrysler PT Cruiser Chrysler PT Cruiser Chrysler PT Cruiser Chrysler PT Cruiser Chrysler PT Cruiser
Moderní auta postavená v retro stylu můžeme spočítat na prstech jedné ruky. Zatímco Fiat 500 či novodobé Mini se odkazují na konkrétní historické modely, americký Chrysler PT Cruiser má mnohem širší záběr. V porovnání s uvedenými vozy je navíc levnější.


Úvod, video


Slyšeli jste někdy o vozech hot rod? Vznikaly v USA ve 40. a 50. letech 20. století, přičemž jejich prvopočátky jsou údajně ve slunné Kalifornii. Šlo v zásadě o podomácku stavěná auta. Tedy velice jednoduchá, dalo by se říci skoro primitivní, ovšem s velmi výkonnými motory, téměř výhradně s osmi válci. Smyslem bylo nabídnout co nejlepší jízdní výkony nebo chcete-li dynamiku. Samozřejmě ale jen v přímce. Že bude muset auto někdy zatáčet, s tím si jejich stavitelé hlavu nelámali. Že šlo o dost nebezpečné hračky, je asi jasné. Vzhledem k tomu, že většina tehdejší americké mužské populace byli vojáci, kteří se nedávno šťastně vrátili z bojů z druhé světové války, tak jim vozy hot rod nebezpečné zřejmě vůbec nepřišly. Zpřísnění bezpečnostních pravidel a nové zákony měly za následek, že na přelomu 50. a 60. let vozy hot rod téměř úplně vymizely.

Tuto slavnou éru připomněl Chrysler v roce 1993 před domácím publikem na autosalonu v Detroitu. Studií fialového roadsteru Prowler, která zároveň oprášila značku Plymouth. Později se vůz dočkal malosériové výroby, avšak byl hodně drahý. Nejprve se dělal coby zmíněný Plymouth, později Chrysler. V letech 1997 až 2002 ale vzniklo pouhých 11.702 kusů, což je nejen na poměry Ameriky jehla v kupce sena.

360p480p720p240p1080p

Čtyřválec musí stačit

Po třech letech výroby Prowleru uvedl Chrysler dostupnější retro vůz PT Crusier. PT bylo akronymem Personal Transport. Sice tvary zdařile evokoval hot rod, ovšem jeho technika byla zcela konvenční. Zatímco Prowler měl alespoň motor uložený podélně a poháněná zadní kola, byť „jen“ šestiválcem, dostal PT Cruiser lacinou koncepci s hnacím řetězem uloženým v přídi napříč a tedy pohánějící přední kola. Navíc motorem je vždy čtyřválec.

Nejlevnější cestou k pořízení PT Cruiseru je zvolit zážehový dvoulitr. „Asi nejvýstižněji bych jej charakterizoval tak, že žere a nejede,“ říká na úvod k PT Cruiseru Stanislav Profeld ze společnosti M+S Profeld, která se v pražských Lysolajích již mnoho let zabývá prodejen starších i nových dílů na chryslery, jeepy a dodge.

Dvoulitr mají výhradně PT Cruisery určené pro evropský trh. Naopak vozy prodávané v USA poháněl od samého začátku větší čtyřválec 2,4 litru. Vznikl odvozením z dvoulitru prodloužením zdvihu z 83 mm na 101 mm při zachování vrtání 87,5 mm. Přechod z krátkozdvihového motoru, který se k retro auto opravdu moc nehodí, na pružnější dlouhozdvihový se však neobešel úplně bez komplikací. „Oba motory, ač ze stejné líhně, mají odlišný blok válců, který je u většího motoru o něco vyšší,“ vysvětluje Profeld. Hlava válců se v zásadě nezměnila.

Zmíněný agregát 2.4 byl od roku 2004 nabízen také v Evropě, kde nahradil nepovedený dvoulitr. I tenhle si dopřeje rád benzin, ovšem na rozdíl od menšího motoru aspoň trochu jede.

Obě zážehové pohonné jednotky jsou spolehlivé. Největší slabinou bývá přehřívání, a to zejména při jízdách v koloně. „Na vině je často ventilátor chlazení. Zásluhou dvojího vinutí elektromotoru je dvourychlostní. K tomu, aby se motor přehřál, stačí, když selže vinutí pro vyšší otáčky větráku,“ vysvětluje Stanislav Profeld.

Pozor také na to, že oba čtyřválce využívají k pohonu rozvodů ozubený řemen. „Kdo se podívá na nabídku obecných prodejců náhradních dílů, bude překvapený, za jak nízkou cenu se rozvody dají pořídit. Má to ale háček. Naprostá většina aftermarketových prodejců je sice nabízí, ovšem bez napínací kladky. Z původní tisícovky jste tak náhle na více než pětinásobku ceny. Za napínák si účtujeme 4490 korun,“ dodává Profeld. Rozvody se tady mění po ujetí 90.000 km.

Kdo z nějakého důvodu nechce měnit ozubený řemen a chce zážehový motor, může zkusit hledat PT Cruiser s nejmenším motorem. Tím je zážehový čtyřválec 1,6 litru. Nabízen byl od roku 2001 až do konce produkce, ale jen na vybraných trzích, přičemž u nás na něj narazíte opravdu jen sporadicky. Jde o motor známý jako Tritec nebo také Pentagon vyráběný v Brazílii v závodě, který kdysi vznikl coby spojení Chrysleru Corporation a Roveru Group (tehdy patřící do portfolia BMW). Právě z toho důvodu najdete tenhle motor také v první generaci novodobého Mini. I v „pé-téčku“ poskytuje výkon 85 kW, tedy stejný, jako v někdejším Mini Cooperu.

Hledejte diesel

Největší smysl dává PT Cruiser se vznětovým motorem 2.2 CRD. Pod kapotu retro autíčka se dostal v roce 2002. Do roku 2005, kdy vůz prodělal modernizaci, poskytoval výkon 89 kW. Od uvedeného data pak 110 kW. Jde o motor původem od Mercedesu, s nímž tehdy Chrysler tvořil jeden koncern. Konkrétně se jedná o agregát OM644.

PT Cruiser si lidé většinou pořizovali coby druhý a někdy i třetí vůz do rodiny. Téměř výhradně s ním jezdily (a jezdí) ženy, kterým učarovaly tvary tohoto auta. Má to svá pozitiva. Tím hlavním je fakt, že díky specifickému užívání nemají ani auta s dieselovým motorem mnoho najeto. Zásluhou toho se jich tak zatím moc netýkají typické vrtochy moderní dieselové techniky.

Motor CRD potěší nejen solidní odolností, nýbrž také použitým vstřikováním common-rail, které je zde solenoid Bosch. Je velmi dobře opravitelné a navíc docela spolehlivé. Při velkém proběhu hrozí i tady unavené vstřikovače, některý z ovládacích solenoidů čerpadla většinou selhává zcela náhle a bez varování, takže vás klidně znehybní.

„A pokud vám při jízdách s dieselovým PT Cruiserem i v největších vedrech odmítá rafička ukazatele teploty chladicí kapaliny dostoupat dále než do čtvrtiny stupnice, pak je pravděpodobně zaseknutý termostat v otevřené poloze,“ říká Profeld. Občas se to tady stává, přičemž nový vyjde na 2.000 korun.

Hnědému moru veskrze vzdoruje

I nejmladší PT Cruiser je dnes šestileté auto. Nejstaršímu táhne na šestnáct. Obavy kupujících z výskytu rzi jsou tak plně na místě. „Odolnost proti korozi je však veskrze dobrá,“ říká Profeld. Zvenku tak rez téměř neuvidíte. Když už, tak zespodu, ale ani tady není nijak nadměrná, což dokázal i testovaný exemplář z roku 2004. Jak jsme však odhalili na zvedáku, některá místa podlahy nejsou řešena zrovna příkladně.

Mnoho PT Cruiserů má ale kytované zadní blatníky. „Lidé nepočítají s jejich šířkou, takže při zajíždění do mezery se občas nevejdou,“ říká ze zkušeností Stanislav Profeld. Je to překvapivé, ale karosářské díly nejsou zase tak drahé, jak by se dalo vzhledem ke specifickým tvarům auta usuzovat. Za nový přední blatník tak dáte 2.000 korun, starší přední dveře jsou i za 4.000 korun.

„Pozor si ale dejte na přední světlomety. Druhovýroba je sice nabízí, ovšem pouze ty s americkou specifikací. Svítí tedy symetricky, nikoliv asymetricky, jak to požaduje evropská legislativa. Evropskou lampu tak seženete pouze u značkového prodejce dílů na Chryslery.“

Jak šel čas

2000 Představení vozu. V Evropě pouze zážehový motor 2.0 16V, v USA výhradně 2.4 16V. Výroba v Toluca v Mexiku.

2001 Nový zážehový motor 1.6 - jen pro některé trhy. Výroba vozu pro Evropu zahájena v závodě Eurostar v Grazu v Rakousku.

2002 Nabídku obohacuje diesel 2.2 CRD/89 kW původem od Mercedesu. V červenci ukončení produkce vozu v Evropě.

2003 Motor 2.4 16V Turbo o výkonu 160 kW z Neonu SRT-4 pro sportovně laděnou variantu GT.

2004 Motor 2.4 je dostupný i v Evropě, kde nahrazuje nepovedený dvoulitr. Nová karosářská verze kabriolet s ochranným obloukem a plátěnou střechou. K jejímu pohonu slouží výhradně obě jednotky 2.4.

2005 Modernizace, nový design přední části. Lepší kvalita interiéru, který byl navíc modifikován. Výkon motoru 2.2 CRD zvýšen na 110 kW.

2010 Ukončení produkce vozu bez uvedení nástupce.

Názor odborníka: Patrik Spurný, manažer marketingu Auto ESA

PT Cruiser není žádná masovka. Milovníci retro stylu se v době vzniku tohoto modelu tetelili blahem, ale nadšení je brzo přešlo. Důvodem byl nejen diskutabilní vzhled, ale také chudá výbava, ne úplně kvalitní zpracování a nejisté jízdní vlastnosti. Sázka na retrovlnu tak úplně nevyšla a PT Cruiser se nikdy neprodával tak dobře jako třeba VW Beetle nebo později Fiat 500. Problémem byly i pouhé tří hvězdičky z pěti v testech Euro NCAP. Naopak výhodou byl relativně velký zavazadelník, který pojme 538 litrů nákladu. Zákazníci nejčastěji kupovali dvoulitr o výkonu 100 či 104 kW a dále motorizaci 2.4 16V o výkonech 105 a 110 kW. Přeplňovaná jednotka v provedení GT byla proslulá opravdu vysokou spotřebou. U mnoha vozů prodávaných na českém trhu lze narazit na turbodiesel 2.2 CRD/89 a 110 kW od Mercedesu. Stejně jako šestnáctistovka má na rozdíl od ostatních motorů rozvody poháněné odolným řetězem, navíc vykazuje nejnižší spotřebu z nabízených pohonných jednotek - přesto není zcela ideální. Chrysler PT Cruiser nepatří k nejspolehlivějším vozidlům a tak je potřeba myslet na případný servis. Ten by se měl soustředit hlavně na lehce poddimenzované brzdy s kratší životností a v případě automatické převodovky také na výměnu její olejové náplně.

Technika


Největší bolest PT Cruiseru – zadní náprava

PT Cruiser možná vypadá dramaticky, avšak je vhodný pouze pro klidné povahy. V Americe se přece jezdí pomalu. Zaměření na pohodovou jízdu plně odpovídá podvozek vozu. Vpředu najdete obvyklý modifikovaný McPherson s rozvidlenými spodními rameny tvořenými plechovými výlisky. Jejich životnost je veskrze solidní. Když už na přední nápravě něco klepe, pak jsou to většinou spojovací tyče řízení. Dříve se musela měnit celá tyč řízení, v současnosti lze koupit samostatné „spojovačky“ za asi 800 korun za kus. Solidní životnost dále podporují krátká táhla stabilizátoru, ukotvená přímo do ramen. I tak občas klepou, ovšem vyjdou na asi čtyři stovky za kus.

Ta úplně největší bolest jednoduchého podvozku PT Cruiseru se nenachází vpředu, nýbrž vzadu. Tady má retro auto tuhou nápravu. Ta sice nevyniká kinematikou vedení kol, avšak zpravidla bývá věčná. Inženýři Chrysleru se jí snažili dát do vínku alespoň uspokojivou kinematiku, takže namísto odolné Panhardské tyče použily pro její příčné vedení mnohem sofistikovanější Wattův přímovod (stabilizátor). Jeho prostřední páka, takzvaný triangl, je uložena na čepu. V trianglu bohužel rychle vznikají vůle. „Závada se projevuje klepáním a to klidně po ujetí 40.000 km,“ říká Stanislav Profeld. Tohle potká dříve nebo později každý PT Cruiser. Kdy to bude, záleží na způsobu používání auta. Naštěstí coby samostatný díl není triangl drahý a u M+S Profeld vyjde na 1290 korun.

Motory

1.6 16V/85 kW Zážehová jednotka 1.6 byla nabízena pouze na vybraných trzích, takže u nás na ni skoro nenarazíte. Motor známý jako Tritec nebo také Pentagon vznikal v Brazílii a pohání také novodobé MINI první generace. Jako jediný zážehový motor používá rozvodový řetěz.

2.0 16V/100 kW Rozšířený motor, který si ale nekupujte. Má značnou spotřebu paliva, čemuž ale vůbec neodpovídá nabízená dynamika. Po mechanické stránce je vcelku spolehlivý, pokud každých 90 000 km vyměníte ne zrovna levné rozvody.

2.4 16V/105 kW V USA byl nabízen od samého začátku. Do Evropy dorazil až se čtyřletým zpožděním, přičemž nahradil nepovedený dvoulitr. Žel dynamika je v porovnání s ním jen o trochu lepší, spotřeba takřka stejná. Tedy 8 litrů mimo město při klidné jízdě, v aglomeracích tak deset až jedenáct na sto. Přesto jej doporučujeme o něco více.

2.4 16V Turbo/134, 164 kW Přeplňovaná verze motoru 2.4 je mnohem více známá z ostrého Dodge Neon SRT-4, přičemž v PT Cruiseru poháněl vzácnou verzi GT. Motor je v zásadě odolný, avšak s jeho výkonem nejde ruku v ruce podvozek. Jen pro masochisty.

2.2 CRD 16V/89, od 2005 110 kW Jednoznačně nejlepší agregát pro PT Cruiser. Pochází od Mercedesu, je tichý, plynule táhnoucí a mechanicky odolný. Vozy nemívají moc najeto, takže ani závady skloňované s moderními common-raily se zde tak často nevyskytují.

Servisní rady

Zážehové motory kromě 1.6 mají rozvody poháněné ozubeným řemenem. Interval výměny činí 90.000 km. Jednotky CRD mají stejně jako 1.6 řetěz, který se za běžných okolností nemění. Všem motorům postačí olej SAE 5W-40 běžné výkonnostní třídy. Mění se po ujetí 20.000 km nebo jednom roce. Záleží, co nastane dřív. U 1.6 je nutné vymezovat ventilovou vůli.

Závady a problémy

Přehřívání motoru v zácpě Agregáty 2.0 a 2.4. Na vině je selhávající elektromotor ventilátoru chlazení.

Špatně pracující termostat Motor CRD. Většinou zůstane viset v otevřené poloze, takže motor se nechce ohřát.

Vybitý akumulátor Zejména u dieselu. Používá gelovou baterii, která je o dost dražší než klasická s tekutým elektrolytem. Na rozdíl od zážehových verzí je umístěna dost nešikovně pod sedadlem spolujezdce.

Předčasně opotřebená prostřední páka Wattova přímovodu na zadní nápravě (takzvaný triangl) Největší bolest PT Cruiserů. Hlásí se klepáním klidně po ujetí 40.000 km. Dnes jej naštěstí koupíte u specialisty za 1290 korun.

Klepající táhla předního stabilizátoru Jsou velmi krátká. Jedno stojí 420 korun.

Utržený silentblok pomocného ramene motoru Je dlouhé, vyrobené z lehké slitiny a uchycené do nápravnice. Motor pak v přídi vibruje. Rameno koupíte za 1990 korun.

Nefunkční elektrické ovládání oken Na vině je selhávající modul s tlačítky. Pokud má vůz pouze přední elektricky ovládaná okna, tato závada jej nepostihuje. Výměna modulu vyjde na 4500 korun.

Závada common-railu Bosch CP1 Motor 2.2 CRD. V závislosti na ujetých kilometrech (vstřikovače), občas ale bohužel nahodile solenoid vysokotlakého čerpadla.

Tekoucí válec hydraulického ovládání spojky Dnes již spíše sporadicky.

Klepající spojovací tyč řízení Dříve drahá závada. Měnila se celá tyč řízení. Dnes lze koupit pouze „spojovačku“ za 799 korun.

Test


Chrysler PT Cruiser 2.2 CRD, 185.000 km, rok výroby 2004, 75 000 Kč

PT Cruiser rozhodně není nijak masově rozšířeným autem. Jeho retro tvary tak stále budí na silnici pozornost kolemjdoucích. Jak je starý? Vyrábí se ještě vůbec? Nebo jeho produkce skončila už před desítkami let? Asi takové otázky si auty nepolíbení lidé kladou při setkání s tímto autíčkem. A právem. Skoro by se dalo říct, že „pé-téčko“ je vlastně věčně mladé.

Od Auto ESA zapůjčený kousek byl vyroben v roce 2004. Jednalo se tedy ještě auto před modernizací. Ojetý PT Cruiser dnes startuje na částce nepřevyšující 50.000 korun. Pokud ale tohle auto chcete, trochu si připlaťte a kupte zachovalý exemplář. Retro auto totiž musí být hlavně hezké, neboť je to zejména vzhled, který kupující k ojetým PT Cruiserům táhne. Zbytek auta je totiž nanejvýš průměrný. V případě jízdních vlastností bohužel ani to ne.

Že si „pétéčko“ pořizují hlavně ženy, dokazuje i čtenářka Ingrid. „PT Cruser jsem vlastnila asi dva roky, přičemž za tu dobu jsem s ním najezdila přes 40.000 km,“ říká Ingrid. „Můj vůz byl vyrobený v roce 2005 a poháněný motorem 2,4 litru. Auto sloužilo dobře. Během užívání mi ale praskla olejová vana, přičemž mi ji v servisu zavařili. A pak často praskaly žárovky v předních světlech,“ vypráví. Jejich výměna není až tak snadná. Slouží k tomu jakési „okénko“ v plastovém nadkolí předních podběhů. Při tom musíte vytočit kola.

A co spotřeba a jízdní dojmy? „Ve městě si motor bral 10 až 11 litrů, mimo při klidné jízdě mi výpočtem vycházelo dlouhodobě osm,“ říká Ingrid. S vozem se jí podle jejích slov jezdilo příjemně. Líbil se vyšší posaz. „Na rychlou jízdu v zatáčkách to ale není, tady se mi píťák nezdál moc stabilní,“ dodává Ingrid.

A my její slova potvrzujeme. Řízení je příjemné jen v nízkých rychlostech. V těch vyšších odhalíte citelnou vůli kolem střední polohy, což ostře kontrastuje s velmi omezeným rejdem předních kol. Jízda v městě tak trochu připomíná ne větší auta, nýbrž sporťáky s širokými pneumatikami a koly s velkým zálisem (ET).

Při svižnější jízdě se PT Cruiser chová dost nedotáčivě. Naopak nerovnosti žehlí veskrze slušně, tedy pokud jedete pomalu. Na svižnou jízdu nejsou připraveny ani brzdy. Sice jsou kotoučové, vpředu chlazené, ale jejich nástup je poněkud mdlý a účinek nijak ohromující. Přitom testovaný vůz měl zcela nové přední kotouče. Nejlépe PT Cruiser jede v přímce. To je pak hezky stabilní a to i při vyšší rychlosti. Tady se pozitivně projevují vlastnosti tuhé zadní nápravy. A díky Wattovu přímovodu s sebou záď tolik neškube ani v případě, že není povrch pod koly dokonale hladký. Jasně se ukazuje, že v Americe se jezdí převážně rovně a tomu je vůz přizpůsobený.

Skvělý dojem na nás ale udělal motor. Kupodivu vykazoval typickou závadu termostatu, takže se nechtěl ohřát. Zajímavé je, že před lety testovaný PT Cruseir se stejným motorem (dokonce i ve stejné barvě) pro sesterský Svět motorů trpěl identickou závadou. Také se odmítal zahřát.

S dieselem se v „pé-téčku“ pojí manuální pětistupňová převodovka Getrag G288. Zpátečku u ní řadíte vedle jedničky, a to přes tužší pružinu. Tedy stejně jako již léta u vozů BMW. Samotné řazení je přesné a po krátkých drahách, avšak vyžaduje trochu více síly. Naproti tomu zážehové PT Cruisery mají manuální skříň MT350 od Chrysleru s řazením zpátečky od sebe dozadu jako ve starých škodovkách. Alternativou pak mohla být čtyřstupňová samočinná převodovka 41TE vlastní výroby. Tu přirozeně volila většina Američanů.

Jinak ale diesel od nejstarší automobilky světa poskytoval vozu suverénní dynamiku. Snad jen jeho chod se zdál poněkud hrubší. To však mohlo jít na vrub kilometrovému proběhu. Specialitou dieselu je umístění akumulátoru nikoliv v motorovém prostoru, nýbrž pod sedadlem spolujezdce. Aby akumulátor vyhovoval z hlediska bezpečnosti, musí být gelový a takový je dražší než běžné baterie s tekutým elektrolytem.

Že PT Cruiser pochází ze zámoří, dokazuje také svým interiérem. Když odhlédneme od retro vzhledu, který je patrný také v kabině, řeč je zejména o ergonomii a výbavě. Třeba rychloměr má stupnici cejchovanou v kilometrech i mílích. A ukazatel vnější teploty, nacházející se nad vnitřním zpětným zrcátkem může zobrazovat teplotu ve stupních Celsia i Fahrenheita. Zvláštností je rovněž ovládání vnitřního osvětlení. Vypnout jej klasicky tlačítkem vedle něj nelze. Učinit tak musíte otočnou objímkou na levé sdružené páčce pod volantem, která je jinak reostatem podsvícení přístrojového štítu a také originálního audia. To obsahovalo dokonce dobovou navigaci.

Kdo neklade důraz na jízdní vlastnosti a použitou techniku a naopak hledá dobře vybavený a stylově vypadající vůz, který na silnici budí dodnes pozornost, najde v Chrysleru PT Cruiser solidního společníka.

Chrysler PT Cruiser - vybrané technické údaje
Motorvznětový přeplňovaný řadový čtyřválec
Zdvihový objem2148 cm3
Největší výkon89 kW při 4200 ot./min
Největší točivý moment300 N.m při 1600 ot./min
Převodovkapětistupňová přímo řazená
Zavazadlový prostor540/1120 l
Rozvor náprav2615 mm
Vnější rozměry4290 x 1705 x 1600 mm
Maximální rychlost183 km/h
Zrychlení z 0 na 97 km/h12,1 s
Kombinovaná spotřeba paliva dle EU6,9 l/100 km
Cena zkoušeného vozu75.000

Klady

Atraktivní vzhled, s ničím si jej nespletete, překvapivá praktičnost, pohodlné nastupování, dobrý výhled všemi směry, odolnost proti korozi, překvapivě levné některé náhradní díly, nejlevnější cesta k retro autu, řazení (dieselový motor), skvělý vznětový motor, velmi kvalitní imitace chromu (vnější kliky).

Zápory

Sotva průměrné jízdní vlastnosti, užraný a nijak výkonný zážehový dvoulitr, ergonomické nedostatky v kabině (padly na oltář stylu a vzhledu), vnitřní prostor v příčném směru, zastaralý čtyřstupňový automat, chybí šestistupňová převodovka (diesel by ji ocenil), nezvykle velký poloměr otáčení.

Foto: David Rajdl

Související články

Zobrazit celý článek
Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

kde koupit PT
| 14. 8. 2016
Mmm doceela bych si sel tohohle Chrslera PT nekam prohlidnout. Myslite ze ho budou mit v nekterem autobazaru? Treba v Ackach nebo tak?
Avatar - Martin911Turbo
A co Crossfire?
| 12. 8. 2016
Poslal jsem Ti soukromou zprávu
Spolehlivost
| 12. 8. 2016
:yes:
Avatar - Barrichello
Kauf jak cyp
| 12. 8. 2016
Tak to bývá problém v cenovce nebo v Km.
Na auta za přepálenou cenu nebo s 350 tis km moc lidí nejezdí no :-)

Jinak se ameriky prodávaj normálně, co sem dával protiúčtem bazar prodal do měsíce, co sem dával do soukr inzerce sem prodal do 2 měsíců.
Avatar - Barrichello
Spolehlivost
| 12. 8. 2016
Neujedou, ale kazí se taky, navíc mívaj atypické problémy a opravy sou komlikované a tím i drahé.
Jinak to jede pěkně, co se týče jizdních vlastností si nemůžu stěžovat, aspoň na jaguara

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku