Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetý Fiat 500 (312): Ukončené nekonečno

Lukáš Prejzek
Diskuze (8)

Poslední třídveřové spalovací miniauto na trhu definitivně končí. Vyplatí se pořídit jeden z posledních moderních mild-hybridů? Anebo je lepší zvolit sice už jen ojetý, ale starý dobrý čtyřválec?

Ještě před rokem se zdálo, že spalovací Fiat 500 se délkou produkce vyrovná původní pětistovce, jež se vyráběla 18 let. Chybělo málo – černý pátek 1. března 2024 zastavil možnost zadání vozu do výroby. Ne že by mild-hybridní tříválec 1.0 BSG nesplňoval emise, ale od července budou muset být všechna auta osazena novými elektronickými prvky, jejichž nákladnou instalaci do téměř dvacetiletého základu automobilka vzdala. Navíc má s továrnou v polských Tychách jiné plány – vedle Jeepu Avenger a Fiatu 600 v ní bude na stejné technice vyrábět i Alfu Romeo Junior. V případě městské pětistovky má smysl elektřina, což nástupce z turínského Mirafiori kvituje.

Spalovací „cinquecento“ trhy vyklízí, z prodejen nových aut míří do skladů a bazarů. Zároveň tím končí dlouhá desetiletí trvající éra masového segmentu třídveřových spalovacích vozítek, kam před pěti lety přispívala i Škoda Citigo. Po zastavení linky Fiatu 500 už nosí třídveřovou karoserii jen o 30 cm delší a dvakrát dražší britské Mini a téměř čtyřnásobně výkonná Toyota GR Yaris.

Video se připravuje ...

Tři miliony mezi námi

Během sedmnáctileté kariéry se pod kapotou pětistovky postupně vystřídaly zážehové dvou-, tří- i čtyřválce, turbodiesely, přeplňované čtrnáctistovky v modelech Abarth, a dokonce i původně prodělečný elektropohon – ten však byl vyhrazen pouze Kalifornii a Oregonu, kam se dovážel z Mexika, a před pěti lety se začal formou neperspektivních ojetin dovážet k nám. Pětistovky s děrovanými výplněmi nárazníků, velkou zadní stříškou, úzkou lištou s osvětlením zadní značky a často křiklavě oranžovým lakem není důvod vyhledávat.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Lukáš Prejzek
Diskuze (8)

Doporučujeme

24. 5. 2024 20:47
Re: Občas
No asi bych začal hledat v čem je problém. Náš předchozí F500 byl na 15" kolech, aktuální máme 4. rok (koupeno nové) a je na 16" kolech a obojí úplně v pohodě. Malý rozvor je na nerovnostech pochopitelně znát, ale rozhodně to není nepohodlné.
Avatar - Kubass
15. 5. 2024 12:42
Re: moc líbí
U té je blbý to, že ač je to jedno z nejlevnějších EV na trhu, tak je prostě celkem drahá na to, abych si ji pořídil jako druhý nebo třetí auto do rodiny, když to normální 500 ač byla drahá taky, tak se pořád dala koupit...
Avatar - Kubass
15. 5. 2024 12:20
Re: Občas
Mám verzi Sport na nízkoprofilových šestnáctkách a neříkám, že je to pohodlný jak S-classe, ale že by mi to chtělo zlomit páteř...
Je to naprosto boží auto, a i když na zábavu mám veterána, tak si 500 užívám jako prase, sice by teda mohla mít nějakýho koně navíc, to je fakt, ale ve výsledku těch 69 koní vlastně stačí 😊
Avatar - Stejsn
13. 5. 2024 19:21
Re: Občas
Ne, má to moje kolegyně a je to benzínové, ale detaily nevím.
13. 5. 2024 18:28
Re: Občas
Takže na tom jsou 16" kola? A s jakým motorem? Elektro to asi nebude nebo?