Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetý Mercedes-Benz SLK (R 170): Už to není jen o snění

Lukáš Prejzek Lukáš Prejzek 31. 1. 2023 • 11:59
67
Zobrazit náhledy (67)
Mercedes-Benz SLK, rok 2011 Mercedes-Benz SL R 107 (1971-1989) Mercedes-Benz SL R 129 (1989-2001) Mercedes-Benz SL R 230 (2001-2011) Mercedes-Benz SLK Mercedes-Benz SLK Mercedes-Benz SLK Mercedes-Benz SLK Mercedes-Benz SLK 200 Kompressor (120 kW) Mercedes-Benz SLK 200 Kompressor (120 kW) Mercedes-Benz SLK 200 Kompressor (120 kW) Základní tvar palubní desky působí dodnes nadčasově, což už ale o silně zastaralých detailech prohlásit nemůžeme Mercedes-Benz SLK 200 Kompressor (120 kW) Mercedes-Benz SLK 200 Kompressor (120 kW) Mercedes-Benz SLK 200 Kompressor (120 kW) Mercedes-Benz SLK 200 Kompressor (120 kW) Mercedes-Benz SLK 200 Kompressor (120 kW) Pohyb střešních panelů je možný i bez spuštěného motoru, kvůli značnému odběru energie to však zásadně nedoporučujeme Mercedes-Benz SLK 200 Kompressor (120 kW) Koženková kapsa mezi opěradly sedadel pojme klidně i velký autoatlas, gumička však má sklony k nevzhlednému vytahání Interiérové plasty přílišnou trvanlivostí nevynikají, povrch se loupe. Zabránit se tomu bohužel příliš nedá. Ledaže byste auto odstavili do garáže a chodili se na něj dívat. Mercedes-Benz SLK 200 Kompressor (120 kW) Mercedes-Benz SLK 200 Kompressor (120 kW) Bočnice kožených sedadel pohybem osob těžce trpí. Podobné odřeniny nejsou neobvyklé ani u vozů s pouze stotisícovým nájezdem. Mercedes-Benz SLK 200 Kompressor (120 kW) Mercedes-Benz SLK 200 Kompressor (120 kW) Mercedes-Benz SLK 200 Kompressor (120 kW) Mercedes-Benz SLK 200 Kompressor (120 kW) Mercedes-Benz SLK 200 Kompressor (120 kW) Mercedes-Benz SLK 200 Kompressor (120 kW) Mercedes-Benz SLK 200 Kompressor (120 kW) Mercedes-Benz SLK 200 Kompressor (120 kW) Mercedes-Benz SLK 200 Kompressor (120 kW) Mercedes-Benz SLK 200 Kompressor (120 kW) Mercedes-Benz SLK 200 Kompressor (120 kW) Mercedes-Benz SLK 200 Kompressor (120 kW) Pětadvacetisekundový baletní výstup střešní konstrukce představuje dodnes hezkou podívanou Mercedes-Benz SLK 200 Kompressor (120 kW) Mercedes-Benz SLK 200 Kompressor (120 kW) Mercedes-Benz SLK 200 Kompressor (120 kW) Mercedes-Benz SLK 200 Kompressor (120 kW) Mercedes-Benz SLK 200 Kompressor (120 kW) Mercedes-Benz SLK 200 Kompressor (120 kW) Mercedes-Benz SLK 200 Kompressor (120 kW) Mercedes-Benz SLK 200 Kompressor (120 kW) Zavazadlový prostor odpovídá běžnému rodinnému kompaktu. Platí to však pouze se střechou nad kabinou, v případě složení se omezuje pouze na skulinu pod roletkou. Zavazadlový prostor odpovídá běžnému rodinnému kompaktu. Platí to však pouze se střechou nad kabinou, v případě složení se omezuje pouze na skulinu pod roletkou. Mercedes-Benz SLK 200 Kompressor (120 kW) Mercedes-Benz SLK 200 Kompressor (120 kW) Mercedes-Benz SLK 200 Kompressor (120 kW) Mercedes-Benz SLK 200 Kompressor (120 kW) Mercedes-Benz SLK 200 Kompressor (120 kW) Netknuté původní disky na dvacetiletém autě považujeme za unikát. Zrovna tak instalaci úplně nových brzdičů. Pouzdra těhlice si vysloužila přezdívku vrzáky. Pročpak asi? Schválně si všimněte, jaké zvuky se na silnici dokážou ozývat od zadní nápravy starých mercedesů… Ochranný nástřik podvozku je pro dlouhodobý provoz důležitý, zde zachovalý spodek dvacetiletého vozu Odcházející tlumič maticového řízení umí život na zámku proměnit v utrpení mladého Boháčka Tato dvojice výztuh na každé z náprav je zespodu hlavním rozpoznávacím znakem Mercedesu SLK proti třídě C V minulosti mercedes zažil lehký čelní kontakt s překážkou, jednoduchá oprava naznačuje, že škoda nestála za řeč Mercedes-Benz SLK 200 Kompressor (120 kW) Silentblok táhla řazení se často vinou zpuchření zcela ztratí a zespoda jsou pak slyšet nepříjemné cvakavé zvuky Dan Žák obdivuje zachovalý původní výfuk. „Zrovna nedávno jsem na Mercedesu SLK jeden měnil,“ vzpomíná. Podvozek je sice vzorně ošetřen vůči korozi, ale do dutin ani skrytých zákoutí se tehdy mechanikům příliš nechtělo…

Na rozdíl od uctívaného roadsteru SL se malému modelu SLK přílišné úcty nedostalo, ceny ojetin už spadly i pod sto tisíc. Po tomhle autě na přelomu milénia kdekdo toužil. A nyní si ho může kdekdo také dopřát.

V polovině 90. let byla paleta osobních mercedesů skromná, avšak obsahovala opravdu jen smysluplné vozy: sedany tří velikostí, dvě kupé, kombi, kabriolet, roadster a terénní model. Do současného chaosu se rozšiřovala velmi opatrně. Nejmenším typem byl v roce 1994 sedan střední třídy C (W 202) – skvělé auto s nevyčerpaným potenciálem. Než se dočkal verze kombi, zkrácený podvozek céčka posloužil jako základ malého roadsteru s pohonem zadních kol.

Ten stuttgartská automobilka potřebovala jako sůl, vždyť BMW se chystalo uvést bondovský model Z3 a „lidový“ typ Boxster připravovalo rovněž Porsche. Mercedes v té době zájemce dokázal uspokojit pouze nebetyčně drahým přepychovým roadsterem SL (R 129).

Mercedes kratší než golf

Jako první v novodobé historii se SLK pochlubilo především ojedinělou konstrukcí pevné skládací střechy, čímž spojilo přednosti kupé a roadsteru do jednoho auta sotva čtyřmetrové délky. Zmíněné řešení se později stalo trhákem, podobný koncept rychle převzaly prakticky veškeré kabriolety na evropském trhu – od Peugeotu 206 CC až po Ferrari California. Dodnes však tyto vozy buď zcela vyhynuly, nebo se v dalších generacích vrátily ke shrnovacímu plátnu. Po necelém čtvrtstoletí produkce trh loni opustil i malý roadster od Mercedesu. A nejen to – v současné době už se nevyrábí ani legendární SL. Jeho příští generace právě prochází finálními testy a odhalení je netrpělivě očekáváno. Pojďme se ale vrátit na samý začátek příběhu.

Video se připravuje ...

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Doporučujeme

Témata