Ojetý Mercedes-Benz SLK (R 170): Už to není jen o snění
Na rozdíl od uctívaného roadsteru SL se malému modelu SLK přílišné úcty nedostalo, ceny ojetin už spadly i pod sto tisíc. Po tomhle autě na přelomu milénia kdekdo toužil. A nyní si ho může kdekdo také dopřát.
V polovině 90. let byla paleta osobních mercedesů skromná, avšak obsahovala opravdu jen smysluplné vozy: sedany tří velikostí, dvě kupé, kombi, kabriolet, roadster a terénní model. Do současného chaosu se rozšiřovala velmi opatrně. Nejmenším typem byl v roce 1994 sedan střední třídy C (W 202) – skvělé auto s nevyčerpaným potenciálem. Než se dočkal verze kombi, zkrácený podvozek céčka posloužil jako základ malého roadsteru s pohonem zadních kol.
Ten stuttgartská automobilka potřebovala jako sůl, vždyť BMW se chystalo uvést bondovský model Z3 a „lidový“ typ Boxster připravovalo rovněž Porsche. Mercedes v té době zájemce dokázal uspokojit pouze nebetyčně drahým přepychovým roadsterem SL (R 129).
Mercedes kratší než golf
Jako první v novodobé historii se SLK pochlubilo především ojedinělou konstrukcí pevné skládací střechy, čímž spojilo přednosti kupé a roadsteru do jednoho auta sotva čtyřmetrové délky. Zmíněné řešení se později stalo trhákem, podobný koncept rychle převzaly prakticky veškeré kabriolety na evropském trhu – od Peugeotu 206 CC až po Ferrari California. Dodnes však tyto vozy buď zcela vyhynuly, nebo se v dalších generacích vrátily ke shrnovacímu plátnu. Po necelém čtvrtstoletí produkce trh loni opustil i malý roadster od Mercedesu. A nejen to – v současné době už se nevyrábí ani legendární SL. Jeho příští generace právě prochází finálními testy a odhalení je netrpělivě očekáváno. Pojďme se ale vrátit na samý začátek příběhu.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.