Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Mercedes-Benz SLK 230 Kompressor - V zimě, v létě ...

Dvousedadlový roadster s názvem SLK patří již mezi Mercedesy s novým, neotřelým a dynamickým designem. Problémem automobilky je již řadu let přetrvávající vysoký věkový průměr zákazníků. Nové atraktivní modely , SLK, či mají přilákat mladší movité...

Dvousedadlový roadster s názvem SLK patří již mezi Mercedesy s novým, neotřelým a dynamickým designem. Problémem automobilky je již řadu let přetrvávající vysoký věkový průměr zákazníků. Nové atraktivní modely A, SLK, CLK či M mají přilákat mladší movité zákazníky. U modelu SLK se to zřejmě povedlo, protože na tento model je oficiální čekací lhůta dva roky!

SLK 230 Kompressor jsem sice testoval již před časem, v parném letním počasí, ale ani dnešní nulové teploty by jej nezaskočily. Zásluhu na tom má skládací pevná střecha, která umožňuje SLK bez problémů používat celoročně. O nasazení či složení střechy do zavazadlového prostoru se kompletně stará složitý elektrohydraulický systém, který je po zastavení a zatáhnutí ruční brzdy ochoten střechu do půl minuty nasadit nebo naopak ukrýt. Pochopitelně, že tímto řešením se výrazně omezuje již tak nevelký zavazadlový prostor. Jak se říká, každá sranda něco stojí...

Zákazník má na výběr ze dvou pohonných jednotek. Základní dvoulitr s výkonem 100 kW sice není z nejslabších, ale většina zákazníků dává jednoznačně přednost sportovněji laděné verzi 2,3 Kompressor s výkonem 142 kW. Také rozdíl v nejvyšším točivém momentu je nezanedbatelný: 190 vs. 280 Nm.

Pokud se jede se staženou střechou doléhá k uším posádky jadrný a sytý zvuk od sportovně laděného výfuku. Aerodynamika je vyřešena dobře a do interiéru za jízdy příliš nefouká. Tradiční zpětný závan , který je u kabrioletů běžný, je jednoduše avšak účinně eliminován instalací plátěné síťky mezi ochranné oblouky.

Nasazením střechy dojde k velmi dobré izolaci vnějšího hluku a například sportovní zvuk výfuku prakticky úplně vymizí.

Celý interiér je příkladně zpracován. Velmi zdařilý je design, který kombinuje černou a červenou s bílím podkreslením přístrojů. Řazení jde lehce a přesně a umocňuje radost z jízdy s SLK.

Brzdový systém je vybaven tzv. brzdovým asistentem BAS. Jde o systém, který u Mercedesu vyvinuli za účelem maximálního zkrácení brzdné dráhy. Tento systém vyhodnocuje rychlost stisknutí brzdového pedálu a jakmile zjistí , že jde o náhlé a prudké stisknutí brzdového pedálu, vyvine systém maximální tlak na brzdy nehledě na sílu stisknutí pedálu. Tímto se dosáhne ideální spolupráce s ABS. Podle techniků Mercedesu se tímto může zkrátit brzdná dráha až o polovinu!

Jízdní vlastnosti jsou podle předpokladu i v extrémních situacích velmi dobré. Zajímavé je ale i to, že se podařilo výborné jízdní vlastnosti skloubit s přijatelným komfortem odpružení při běžné jízdě.

Kompresorem přeplňovaný čtyřválec dává z objemu 2,3 litru pro SLK dostatečný výkon 142 kW. Díky kompresoru je však možno využívat i dobrého zátahu z nízkých otáček. Nejvyšší točivý moment 280 Nm je totiž k dispozici již při 2500 ot/min a neklesá až do 4800 ot/min. S charakteristikou motoru je dobře sladěna i převodovka. Díky relativně nízké hmotnosti a přeplňování není spotřeba velká. Pohybuje se i při sportovnější jízdě okolo 10-11 l/100 km.

Technici i designéři Mercedesu ukázali, kromě velkých limuzín umí navrhnout a vyrábět i krásná sportovní auta. Jak už to bývá zvykem, pokud je něco dokonalé nebo téměř dokonalé výrobce dané věcičky o tom ví a cena tomu vždy přesně odpovídá. V případě testovaného SLK byla cena 1.475.000 Kč.

Cena základní sestavy 0 Kč
Cena testované sestavy 1 475 000 Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2295
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 142 / 5300
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 280 / 2500 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 231
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 13.3 / 7 / 9.3
Emise CO2: 220
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 145 / 348
Objem nádrže (l): 53
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1325 / 260
Rozměr pneu: 205
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3995
b) šířka (mm): 1715
c) výška (mm): 1289
d) rozvor (mm): 2400
e) rozchod vpředu (mm): 1488
f) rozchod vzadu (mm): 1485
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
místo vzadu pod předním sedadlem: ne