Dakar 2021
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Oldsmobile z roku 1946: Pod rezavou karoserií moderní technika!

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 6. 11. 2016 • 23:24
36
9
Zobrazit náhledy (36)
Oldsmobile Oldsmobile Oldsmobile Oldsmobile Oldsmobile Oldsmobile Oldsmobile Oldsmobile Oldsmobile Oldsmobile Oldsmobile Oldsmobile Oldsmobile Oldsmobile Oldsmobile Oldsmobile Oldsmobile Oldsmobile Oldsmobile Oldsmobile Oldsmobile Oldsmobile Oldsmobile Oldsmobile Oldsmobile Oldsmobile Oldsmobile Oldsmobile Oldsmobile Oldsmobile Oldsmobile
Na první pohled působí tento Oldsmobile z roku 1946 zanedbaně, ale jeho kola, interiér a především strojovna pod kapotou odhalují, že je to jen jako.

Společnost Icon z kalifornského Los Angeles, jejíž kořeny sahají do roku 1996, se proslavila především díky svým moderním interpretacím terénních klasiků, jimž se věnuje dodnes.

V posledních letech má tato firma ve své nabídce i program Derelict, v němž se zaměřuje na automobily ze třicátých až sedmdesátých let dvacátého století. V rámci tohoto programu může dojít ke kompletní renovaci klasika či omlazení jeho techniky.

Výsledkem může být automobil, který vypadá stejně, jako když poprvé opouštěl brány mateřské automobilky nebo tak jako tento Oldsmobile z roku 1946. Ten totiž působí dojmem, že se jeho majitel rozhoduje, jestli s ním zamíří na vrakoviště nebo mu ještě dá druhou šanci.

Tu ovšem toto kupé již dostalo a rez na jeho karoserii je vlastně jen módním doplňkem k pečlivě zrenovovanému interiéru a moderní technice v podobě nezávislého zavěšení předních kol s hřebenovým řízením, čtyřprvkové zadní nápravy a kotoučových brzd Wilwood.

Pod kapotu, kde byl původně řadový osmiválec o objemu 4,2 litru, se pak podařilo vtěsnat 8,2litrový vidlicový osmiválec, který na zadní kola posílá 389 kW (528 k) a točivý moment 820 N.m.

Oldsmobile není první u společnosti Icon takto upravenou klasikou čtyřicátých let a v rámci programu Derelict má stejně laděné příbuzné v podobě dvojice kombíků De Soto z let 1951 a 1954 nebo kabrioletů značky Buick z let 1948 a 1950.

Témata
Re: Patří to mezi...
Nesúhlasím. Takéto obludy čo ťahajú brucho po zemi nemajú v bežnej premávke na ceste čo robiť. Iba ak na prívese. Ako show-car dobre, povedzme. Počítam, že cez európsku legislatívu by podobná prestavba neprešla. Našťastie. Sorry, nemám tieto megalomanské nevkusné výtvory rád.
P.S.:Pozor na pravopis kámo, máš tam "hrúbku". ;-)
Avatar - jurajos
7. 11. 2016 13:29
Re: Patří to mezi...
A nestaci to?
Vieme houno s cim pri tomto aute zacinali ale pri americkych zvyklostiach to pokojne mohlo mat 3-4 motor. Cize ziadny "matching number" a tak ako vystavny veteran bezcenne! Dat tam novy motor + celu transmisiu zodpovedajucu povodnemu charakteru "OverPowered" cruiseru bol logicky a spravny krok.
V tomto maju amici chvalabohu rozum a auta nekonzervuju aby mohli rozny TESLOVIA pokojne spavat, ale tie auta vracaju spat na cesty.
7. 11. 2016 12:26
Re: Patří to mezi...
ratrod je defakto rezavej hotrod...tedy auto, kde se sundá všechno co jde, aby auto bylo co nejlehčí a nacpe se do toho co nejsilnější motor. >:D

tohle není ratrod, ale je to parádní rezavá klasika :-) :yes:
Re: Patří to mezi...
Čo zachránili? Hrubú kisňu? To je asi tak všetko. Z tohto pohľadu to nemá žiadny prínos, akurát že je ten kus starého plechu dlhšie pri živote. Vnútornosti to už má celkom iné, obvykle sú to premotorizované obludy v starom háve. Zlepenec techniky a karosérie, ktoré k sebe absolútne nepatria. Keby ten voz dali len do prevádzkyschopného stavu a potom "zakonzervovali" na jeho zachovanie ako výstavný kus, bolo by to niečo celkom iné.
6. 11. 2016 20:04
nádhera
Nádhera, to bych bral. :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku