Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Astra 1.6 CDTi je nyní ještě úspornější, spotřebuje 3,6 l na 100 km

Jan Mička
Diskuze (24)
Turbodiesel 1.6 CDTi od Opelu je nyní ještě úspornější. Model Astra s ním umí jezdit již za 3,6 litru na sto kilometrů.

Motor 1.6 CDTi od Opelu není v rámci značky žádnou novinkou. Poprvé jsme si jej vyzkoušeli již na začátku loňského roku v rámci prezentace modernizovaného Opelu Meriva, najdete jej však i pod kapotou Zafiry Tourer nebo Astry.

A právě Astry se týká vylepšení, díky kterému je s tímto turbodieselem ještě úspornější. Došlo například ke zlepšení spalovacího procesu, snížení vnitřního tření v převodovém ústrojí a instalaci aktivních lamel v přední části vozu, které v závislosti na teplotě motoru regulují obtékání vzduchu. Zájmu neušel ani podvozek – Astra nyní sedí o pár milimetrů blíže vozovce.

Všechny dílčí změny se podepsaly na snížení spotřeby paliva a produkci emisí. V řeči čísel se bavíme o vynikající spotřebě 3,6 l na 100 km u šestnáctistovky s výkonem 81 kW, což odpovídá 94 gramům CO2 na ujetý kilometr, a pouze o deci větším odběru (3,7 l) v případě silnější, 100kilowattové verze (99 gramů CO2/km). Astra díky tomu spadá do energetické třídy A+ a zastává pozici nejefektivnějšího kompaktního modelu v historii značky.

Mezi hlavní trumfy turbodieselu 1.6 CDTi jako takového patří systém Closed loop, kterým disponuje také čtyřválec 2.0 CDTi EcoFlex. Funkce je závislá na piezoelektrických čidlech expanzního tlaku v jednotlivých vstřikovačích, díky kterým je zajištěno vstřikování směsi do spalovacích prostorů vždycky v ten správný čas. V ideálním případě dochází ke vznícení směsi co nejblíže horní úvrati pístu, kdy je činný objem válců největší. Closed loop zohledňuje také opotřebení motoru a momentální venkovní tlak.

Jan Mička
Diskuze (24)
11. 2. 2015 19:19
Re: Ideální stav...
Výhodu současné normy vidím v tom, že ukazuje opravdu reálnou spotřebu motoru a tudíž je možné se jí řídit při porovnávání motorů jako takových.
Ale, bohužel, s realitou nemá mnoho společného, zanedbává hodně podstatných faktorů a pro normálního smrtelníka je v podstatě k ničemu, většina lidí ví, že se jí prostě "nedá věřit".
11. 2. 2015 15:05
Re: To určitě
Nevím, co tím myslel, ale jeden z rozdílů je měření pevných částic i pro zážehové motory. V 6b se pořád neměří. 6c je vlastně "plné" Euro6. Kromě WLTP, tedy změny cyklu, by mělo přijít i RDE, tedy měření emisí v provozu. Přijde s ním také finální verze OBD (6-2).
11. 2. 2015 14:51
Re: Ideální stav...
Problém přeci není v tom, že jde o laboratorní měření. Kdyby jiná možnost nebyla, tak by si prostě na vhodném místě počkali na dobré počasí. Jen by jim to ztížilo plánování a opakovatelnost. A bylo by celkem zajímavé, jaké přesnosti by dosáhli, kdyby měřili emise venku v pohybu (i to je čeká).
11. 2. 2015 14:46
Re: ?
Ano, nad tím se také občas pozastavím.
11. 2. 2015 10:10
?
Téma je známa, ale prekvapuje ma, že sa požívajú formulácie typu: spotrebuje 3,6, umí jezdit za 3,6. Tak umí nebo neumí? Bývalo zvykom tam vložiť aspoň prý, nebo podle automobilky. Na jednej strane aj redakcia otvorene kritizuje nožnice, na druhej používa formulácie, akoby to bol reálny výsledok testu a nie eurokatalóg.