Opel Astra 1.6 CDTi je nyní ještě úspornější, spotřebuje 3,6 l na 100 km
Motor 1.6 CDTi od Opelu není v rámci značky žádnou novinkou. Poprvé jsme si jej vyzkoušeli již na začátku loňského roku v rámci prezentace modernizovaného Opelu Meriva, najdete jej však i pod kapotou Zafiry Tourer nebo Astry.
A právě Astry se týká vylepšení, díky kterému je s tímto turbodieselem ještě úspornější. Došlo například ke zlepšení spalovacího procesu, snížení vnitřního tření v převodovém ústrojí a instalaci aktivních lamel v přední části vozu, které v závislosti na teplotě motoru regulují obtékání vzduchu. Zájmu neušel ani podvozek – Astra nyní sedí o pár milimetrů blíže vozovce.
Všechny dílčí změny se podepsaly na snížení spotřeby paliva a produkci emisí. V řeči čísel se bavíme o vynikající spotřebě 3,6 l na 100 km u šestnáctistovky s výkonem 81 kW, což odpovídá 94 gramům CO2 na ujetý kilometr, a pouze o deci větším odběru (3,7 l) v případě silnější, 100kilowattové verze (99 gramů CO2/km). Astra díky tomu spadá do energetické třídy A+ a zastává pozici nejefektivnějšího kompaktního modelu v historii značky.
Mezi hlavní trumfy turbodieselu 1.6 CDTi jako takového patří systém Closed loop, kterým disponuje také čtyřválec 2.0 CDTi EcoFlex. Funkce je závislá na piezoelektrických čidlech expanzního tlaku v jednotlivých vstřikovačích, díky kterým je zajištěno vstřikování směsi do spalovacích prostorů vždycky v ten správný čas. V ideálním případě dochází ke vznícení směsi co nejblíže horní úvrati pístu, kdy je činný objem válců největší. Closed loop zohledňuje také opotřebení motoru a momentální venkovní tlak.