Opel Astra 2016: Co se chystá a jak možná bude vypadat?
Kompaktní modely Opelu patří už historicky k nejpopulárnějším vozům své třídy v Evropě ale aktuální generace už ztrácí elán - vloni se musela kromě "klasiky" v podobě Golfu a Focusu sklonit i před Octavií a několik měsíců hleděla vzhůru i k Peugeotu 308, jakkoli nakonec před ním čtvrtou příčku uhájila. Připravovanou novou generaci tedy čeká nesnadný úkol - dostat Astru zpátky na výsluní, což mimo jiné znamená i skoncovat s proslulou "obezitou" stávajícího modelu.
Světová premiéra Astry K se očekává v září na frankfurtském autosalonu a nejdůležitější zprávou určitě je, že se chystá redukční dieta - optimisté hovoří o snížení váhy o 100 kg, pesimisté spíše 50 kg, což by s ohledem na poměry u konkurence nebylo zrovna mnoho. Vůz, postavený na platformě D2XX, jíž bude sdílet s čínskou specifikací Chevroletu Cruze a Buickem Envision, si s největší pravděpodobností ponechá na zadní nápravě Wattův přímovod, byť optimisté spekulují o změně na nezávislé zavěšení.
Špatnou zprávou jsou nepochybně zvěsti o konci sexy třídveřové verze GTC, pětidveřový hatchback a kombi Sports Tourer pak budou i nadále tvořit jádro prodejů a pokračování by se měl dočkat také sedan. Právě možnou podobu kombíku na základě špionážních snímků "nakreslil" Theophilus Chin, zajímavé na jeho kreaci je pak v první řadě příď, která by mohla velmi realisticky zpodobňovat vzhled rüsselsheimské novinky, je totiž s souladu s informacemi, že design Astry K bude evolucí toho současného i s tím,co naznačují špionážní snímky. Zatímco hatchback nové generace by se měl začít prodávat ještě letos, zmíněné kombi očekávejte až v roce 2016.
Opel již dříve potvrdil, že ostrá verze OPC z nabídky nezmizí, půjde však již o pětidveřový model. K jeho pohonu poslouží opravdu pořádně nafoukaná benzinová šestnáctistovka, která by měla mít výkon až 285 koní (210 kW). Sportovní topmodel dorazí však až v roce 2017. Nejistá je budoucnost kabrioletu Cascada, na ten je ještě spousta času a o jeho osudu rozhodně úspěch toho současného.
Zatím lze jen odhadovat, jak bude vypadat paleta motorů pro novou Astru, Opel zatím patří ke značkám s docela velkým podílem atmosférických benziňáků v nabídce a není tedy jisté, zda tomu tak bude i nadále, což naznačuje třeba nová Corsa nebo zda dojde k nějaké downsizingové revoluci, která by se postupně rozšířila i na další modely.